Najwiêksze forum na temat Rometa Router WS 50 i podobnych motorowerów. Znajdziesz tutaj pomoc i przydatne poradniki. Nie czekaj, zarejestruj siê! Grupa na facebooku SERDECZNIE ZAPRASZAMY DO DO£¡CZENIA- Kliknij we mnie!!
Dziêki za opiniê
Natomiast co do ga¼nika to jest to najzwyklejszy pz26 , jedynym wed³ug mnie jego minusem jest ssanie na linkê , a co za tym idzie je¿eli nie ma linki ssanie jest ca³y czas otwarte , ja z uwagi na to ¿e nie chcia³em montowaæ tego ssania przy kierownicy zrezygnowa³em z linki i zablokowa³em wajchê zamykaj±c ssanie (mam nadziejê ¿e nie bêdzie potrzeby korzystania z niego )
Poza tym po pierwszych odpaleniach ten ga¼nik dzia³a wydaje mi siê bez zarzutu , dobrze reaguje na ruch manetki itp,
Na t± chwilê nie mogê nic wiêcej o nim powiedzieæ ,
Jest jaki¶ konkretny powód ¿eby jednak ten ga¼nik zmieniæ ? , no i jaki w zamian , Japan ?
Offline
Podsumowuj±c dotychczasowe prace , wygl±da to tak
Niestety pierwotne spawanie nie zda³o egzaminu , gdy¿ silnik musia³ zostaæ przesuniêty jeszcze bardziej na prawo
bo by³ przekoszony wzglêdem zêbatki na tylnym kole , przez co jazda by³a nie mo¿liwa gdy¿ ³añcuch spada³ co 5 metrow , b³êdem by³o sugerowanie siê którymkolwiek z oryginalnych mocowañ , nie wiem jak mocowania s± w silnikach ohc , ale w ohv wszystko zrobi³em od nowa , zostalo tylko lewe górne oryginalne
Po tej korekcie , sytuacja wygl±da tak ¿e silnik jest idealnie w pionie i równo le¿y wzglêdem zêbatki z ty³u ,
Nastêpnie ¿eby silnik siedzia³ tak wysoko , wysoko czyli po prostu prosto , zosta³ przerobiony bak , przerobiony *czytaj sp³ycony
obecnie bak ma pojemno¶æ oko³o 6L , sza³u nie ma , ale silnik stoi prosto
Mia³em spory dylemat , bo strasznie mi ciek³o paliwo z ga¼nika , ciek³o czyli lecia³o z ka¿dej mo¿liwej dziury w ga¼niku
Pocz±wszy od przelewu komory p³ywakowej , na filtrze koñcz±æ
Pomy¶la³em ¿e powodem tego stanu mo¿e byæ to ze kranik jest na tym samym poziomie lub ni¿ej ni¿ ga¼nik po operacji wyciêcia dna baku i podniesienia silnika , ale powodem by³a po prostu woda która zosta³a w baku po czyszczeniu go po spawaniu , z uwagi na to ¿e jest ciê¿sza ni¿ benzyna osiada³a na dnie komory i blokowa³a zaworek spustowy plywaka , powodujac tym samym ca³y czas nap³yw paliwa
Poza tym zamiast tradycyjnego kranika zosta³ zamontowany kranik podci¶nieniowy (mój b³±d) , gdy¿ pod³±czony jednym wyj¶ciem do kruæca wogóle nie zda³ egzaminu , fina³ ga¼nik nie do wyregulowania
Z uwagi na to ¿e nie chcia³em ju¿ pchaæ siê w dodatkowe koszta , kranik podci¶nieniowy wspawany w bak zosta³ po prostu przewiercony udro¿niaj±c go tym samym jednocze¶nie , i dzia³a
Kolejna zmiana to t³umik , pierwotne za³o¿enie upadlo , finalnie t³umik znajduje siê teraz pod spodem takie moje odej¶cie od stereotypu wydechu na górze w pojazdach typu enduro , robiac tym samym zupe³nie nowy uk³ad wydechowy o ¶rednicy fi 40mm od pocz±tku g³owicy do t³umika , w oryginale by³ 30mm ,
¯eby móc osi±gn±æ zamierzony efekt t³umik przelotowy który kupi³em (wy¿ej na foto) zosta³ skrócony o po³owe i umieszczony pod spodem , efekt bardzo ciekawy i innowacyjny , a rado¶æ z d¼wiêku naprawdê bezcenna
Postaram siê nagraæ nie bawem jaki¶ filmik
Poza tym muszê siê zaj±æ jak najszybciej zmian± prze³o¿eñ , obecnie mam 15 / 51 , a finalnie chcia³ bym ¿eby by³o 17 / 47 , to prze³o¿enie by³o by najbardziej odpowiednie
Offline
Wszysto ³adnie,piêknie tylko Rafa³ jak zamierzasz rometa doje¿d¿aæ w terenie to jednak musisz uwa¿aæ na t³umik,jest bardzo wystawiony na wszelkiego rodzaju uderzenia i od³amki oraz wystaj±ce kamienie.Je¶li jednak bêdziesz je¼dzi³ po drogach to okej,nie ma tematu,super ¿e wszystko spasowa³o i dzia³a
Offline
Dziêkujê za opiniê
Kifflle , on raczej terenu nie zobaczy gdy¿ poruszam siê tylko po miejskiej d¿unglii
Ostatnio mia³em chwilê czasu i nagra³em krótki filmik z pracy na nowym wydechu
https://www.youtube.com/watch?v=ofvUZaeW0LA
Obecnie jestem w trakcie dorabiania do niego db kilera który bêdzie demontowalny , zamierzam wykorzystaæ jeden z tych które mo¿na nabyæ na allegro czy olx
i po niewielkich modyfikacjach zamontowaæ do tego wydechu ,
Poza tym mam spory problem z elektryk± i nie wiem co jest , bo cierpiê na notoryczny brak czasu
Offline
Offline
Niedawno na ¶rodku ruchliwego ronda moja linka od sprzêg³a stwierdzi³a ¿e ma do¶æ i sobie strzeli³a
Z uwagi na to ¿e nie za bardzo chcia³o mi siê czekaæ na przesy³kê z allegro , postanowi³em ¿e zamontujê zakupion± w sklepie linkê od peugeota xp6 , i po ma³ych modyfikacjach z mocowaniem przy silniku uda³o siê
Poza tym zmieni³em wreszcie zêbatkê z ty³u z fabrycznych 52 na 42 ,
Ró¿nica w wielko¶ci tych dwóch zêbatek
Oczywi¶cie nie oby³o siê bez przygód przy wymianie zêbatki
¦ruby by³y tak zapieczone ¿e konieczne by³o ponacinanie szlifierk± nakrêtek , i dopiero w tedy mo¿liwe by³o odkrêcenie
Poza tym , gdyby kto¶ posiadaj±cy podobny pojazd spotka³ siê z podobn± przygoda zapieczonych ¶rub , nie pamiêtam dok³adnie jakie by³y w routerze , ale w romecie crs , szpilki zêbatki tylnej posiadaj± nietypowy gwint , fi 10 z gwintem 1,25 , mo¿e siê komu¶ przyda
Offline
Ja od siebie jeszcze dodam jeden sposób na zapieczone nakrêtki. Jako ¿e pracowa³em sporo czasu jako hydraulik czasem spotyka³em siê z zapieczonymi ¶rubami na które nawet WD40 nie dzia³a³. Wtedy jedynym ratunkiem je¶li wa¿ne by³o uratowanie ¶rub lub szpilek, by³o podgrzanie nakrêtek palnikiem. Je¶li kto¶ ma dostêp do takiego palnika jak u¿ywa siê do lutowania rur miedzianych to równie dobrze mo¿e w ten sposób poluzowaæ mocno zapieczone nakrêtki. czasem nawet by³ u¿ywany palnik acetylonowo-tlenowy. ale to sporadycznie i tylko stosuj±c ni¿sz± temperaturê ni¿ przy spawaniu.
Offline
Offline
I tak sobie trwa³a sielanka w je¼dzie gdzie tylko siê la³o PB95 i je¼dzi³o , a¿ do zesz³ego tygodnia
Objawy : odpala bardzo ³adnie bez wzglêdu na warunki , odpala i chodzi na wolnych obrotach , ale tylko na wolnych .
Problem pojawia siê podczas prób dodania gazu , na luzie podczas dodawania gazu zaczyna przerywaæ , natomiast podczas prób jazdy kompletny brak si³y
Diagnoza : raczej na pewno wypalony zawór wydechowy (moja diagnoza) , zauwa¿alne jest te¿ dymienie na czrno z t³umika , czego wczesniej nie by³o
Jeszcze go nie rozbiera³em bo nie za bardzo mam czas , ale stawiam na zawór
Offline
U mnie takie objawy jak u Ciebie by³y kiedy porz±dnie zla³ mojego Routera deszcz. Na luzie jeszcze by³o w porz±dku, ale jazda to ju¿ by³a masakra. Wtedy postanowi³em daæ sto¿kowy filtr w obudowie. Obecnie nie ma ju¿ takich problemów po zmianie filtra.
Offline
Rozumiem Tommy , u mnie niestety to raczej napewno zawór , gdy¿ prze¿y³em to samo w Routerze , tylko ¿e tam wypali³ mi siê w silniku który mia³ przejechane ponad 9 ty¶ , natomiast tutaj nie ma nawet 3 ty¶ , zapewne w ogromnym stopniu przyczyni³a siê do tego ¼le ustawiona mieszanka , o której wiedzia³em , ale nie zmien³em regulacji gdy¿ bardzo dobrze je¼dzi³ ³ na takim ustawieniu , pomimo tego i¿ spalanie nawet by³o wiêksze
Narazie nie za bardzo mam czas na zajmowanie siê nim , mo¿e w przysz³y wekeend zdejmê g³owicê .
Offline
Ja akurat jeszcze nie mia³em ¿adnych problemów z zaworami, nawet przy fabrycznej 50-tce gdzie naprawdê sporo przejecha³em na niej. No ale teraz czas poka¿e co z t± moj± 110-tk± bêdzie
A Tobie Rafale ¿yczê powodzenia i jeszcze wiêkszej ilo¶ci km przejechanych na swoim sprzêcie
Offline