Ogłoszenie

Witamy serdecznie wszystkich gości odwiedzających nasze forum.

Traktuje ono w głównej mierze o Routerze WS 50, ale użytkownicy innych motorowerów o podobnej konstrukcji również są bardzo mile widziani.

GORĄCO ZAPRASZAM DO REJESTRACJI.

Panel

#31 01-03-2015 10:55:40

 Rafal

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1419714993.png

Skąd: Inąnd
Zarejestrowany: 30-07-2012
Posty: 1286
Punktów :   45 
Motocykl: Router WS 2012 / CRS 2010
Pojemność: 50/110/125
Przebieg: Spory jak na Chinczyka
Wiek: Pomogę przy silnikach FMB Wawa
WWW

Re: Romet CRS / Rafał

Dzięki za opinię

Natomiast co do gaźnika to jest to najzwyklejszy pz26 , jedynym według mnie jego minusem jest ssanie na linkę , a co za tym idzie jeżeli nie ma linki ssanie jest cały czas otwarte , ja z uwagi na to że nie chciałem montować tego ssania przy kierownicy zrezygnowałem z linki i zablokowałem wajchę zamykając ssanie (mam nadzieję że nie będzie potrzeby korzystania z niego )
Poza tym po pierwszych odpaleniach ten gaźnik działa wydaje mi się bez zarzutu  , dobrze reaguje na ruch manetki itp,
Na tą chwilę nie mogę nic więcej o nim powiedzieć ,

Jest jakiś konkretny powód żeby jednak ten gaźnik zmienić ? , no i jaki w zamian , Japan ?

Offline

 

#32 11-04-2015 22:41:24

 Rafal

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1419714993.png

Skąd: Inąnd
Zarejestrowany: 30-07-2012
Posty: 1286
Punktów :   45 
Motocykl: Router WS 2012 / CRS 2010
Pojemność: 50/110/125
Przebieg: Spory jak na Chinczyka
Wiek: Pomogę przy silnikach FMB Wawa
WWW

Re: Romet CRS / Rafał

Podsumowując dotychczasowe prace , wygląda to tak

Niestety pierwotne spawanie nie zdało egzaminu , gdyż silnik musiał zostać przesunięty jeszcze bardziej na prawo
bo był przekoszony względem zębatki na tylnym kole , przez co jazda była nie możliwa gdyż łańcuch spadał co 5 metrow , błędem było sugerowanie się którymkolwiek z oryginalnych mocowań , nie wiem jak mocowania są w silnikach ohc , ale w ohv wszystko zrobiłem od nowa , zostalo tylko lewe górne oryginalne
Po tej korekcie  , sytuacja wygląda tak że silnik jest idealnie w pionie i równo leży względem zębatki z tyłu ,
Następnie żeby silnik siedział tak wysoko , wysoko czyli po prostu prosto ,  został przerobiony bak , przerobiony *czytaj spłycony
obecnie bak ma pojemność około 6L , szału nie ma , ale silnik stoi prosto

Miałem spory dylemat , bo strasznie mi ciekło paliwo z gaźnika , ciekło czyli leciało z każdej możliwej dziury w gaźniku
Począwszy od przelewu komory pływakowej , na filtrze kończąć
Pomyślałem że powodem tego stanu może być to ze kranik jest na tym samym poziomie lub niżej niż gaźnik po operacji wycięcia dna baku i podniesienia silnika , ale powodem była po prostu woda która została w baku po czyszczeniu go po spawaniu , z uwagi na to że jest cięższa niż benzyna osiadała na dnie komory  i blokowała zaworek spustowy plywaka , powodujac tym samym cały czas napływ paliwa
Poza tym zamiast tradycyjnego kranika został zamontowany kranik podciśnieniowy (mój błąd) , gdyż podłączony jednym wyjściem do krućca wogóle nie zdał egzaminu , finał gaźnik nie do wyregulowania
Z uwagi na to że nie chciałem już pchać się w dodatkowe koszta , kranik podciśnieniowy wspawany w bak został po prostu przewiercony udrożniając go tym samym jednocześnie , i działa

Kolejna zmiana to tłumik , pierwotne założenie upadlo , finalnie tłumik znajduje się teraz pod spodem takie moje odejście od stereotypu wydechu na górze w pojazdach typu enduro ,  robiac tym samym zupełnie nowy układ wydechowy o średnicy fi 40mm od początku głowicy do tłumika , w oryginale był 30mm ,
Żeby móc osiągnąć zamierzony efekt tłumik przelotowy który kupiłem (wyżej na foto) został skrócony o połowe i umieszczony pod spodem , efekt bardzo ciekawy i innowacyjny , a radość z dźwięku naprawdę bezcenna
Postaram się nagrać nie bawem jakiś filmik

Poza tym  muszę się zająć jak najszybciej zmianą przełożeń , obecnie mam 15 / 51 , a finalnie chciał bym żeby było 17 / 47 , to przełożenie było by najbardziej odpowiednie


http://images70.fotosik.pl/787/ded9083c650dedb8med.jpg
http://images70.fotosik.pl/787/37c6ff97c4bafed5med.jpg
http://images66.fotosik.pl/787/372c20d3ad60e4a6med.jpg
http://images70.fotosik.pl/787/71c14c0bd06fdf58med.jpg

Offline

 

#33 12-04-2015 08:57:12

 kifflee

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1420931788.png

Skąd: Tarnowskie Góry
Zarejestrowany: 25-03-2014
Posty: 555
Punktów :   12 
Motocykl: Router WS 50 Bassa
Pojemność: 88 ccm(Limited Edition)
Przebieg: niedługo 8000 km
Wiek: 37
Imię: Przemek
WWW

Re: Romet CRS / Rafał

Wszysto ładnie,pięknie tylko Rafał jak zamierzasz rometa dojeżdżać w terenie to jednak musisz uważać na tłumik,jest bardzo wystawiony na wszelkiego rodzaju uderzenia i odłamki oraz wystające kamienie.Jeśli jednak będziesz jeździł po drogach to okej,nie ma tematu,super że wszystko spasowało i działa


"Zanim wrzucisz bieg i puścisz sprzęgło sprawdź poziom oleju w głowie"


Zapraszam na strone Router Ws 88
https://www.facebook.com/pages/Fan-Club … 0799127843

http://oi59.tinypic.com/28ml4qe.jpg

Offline

 

#34 12-04-2015 11:34:45

 ReallY

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1420931788.png

Skąd: Imielnica
Zarejestrowany: 07-05-2014
Posty: 580
Punktów :   
Motocykl: Router A 500
Pojemność: 120
Przebieg: 13300
Wiek: 17

Re: Romet CRS / Rafał

WIdać że porządnie zrobiona robota świetnie to wygląda.

Offline

 

#35 25-04-2015 20:12:20

 Rafal

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1419714993.png

Skąd: Inąnd
Zarejestrowany: 30-07-2012
Posty: 1286
Punktów :   45 
Motocykl: Router WS 2012 / CRS 2010
Pojemność: 50/110/125
Przebieg: Spory jak na Chinczyka
Wiek: Pomogę przy silnikach FMB Wawa
WWW

Re: Romet CRS / Rafał

Dziękuję za opinię
Kifflle , on raczej terenu nie zobaczy gdyż poruszam się tylko po miejskiej dżunglii

Ostatnio miałem chwilę czasu i nagrałem krótki filmik z pracy  na nowym wydechu
https://www.youtube.com/watch?v=ofvUZaeW0LA

Obecnie jestem w trakcie dorabiania do niego db kilera  który będzie demontowalny , zamierzam wykorzystać jeden z tych które można nabyć na allegro czy olx 
i po niewielkich modyfikacjach zamontować do tego wydechu ,
Poza tym mam spory problem z elektryką i nie wiem co jest , bo  cierpię na notoryczny brak czasu

Offline

 

#36 26-04-2015 15:45:49

 ReallY

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1420931788.png

Skąd: Imielnica
Zarejestrowany: 07-05-2014
Posty: 580
Punktów :   
Motocykl: Router A 500
Pojemność: 120
Przebieg: 13300
Wiek: 17

Re: Romet CRS / Rafał

DB kilera łatwo zrobić samemu ja sobie zrobiłem w 15 min

Offline

 

#37 13-06-2015 13:45:37

 Rafal

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1419714993.png

Skąd: Inąnd
Zarejestrowany: 30-07-2012
Posty: 1286
Punktów :   45 
Motocykl: Router WS 2012 / CRS 2010
Pojemność: 50/110/125
Przebieg: Spory jak na Chinczyka
Wiek: Pomogę przy silnikach FMB Wawa
WWW

Re: Romet CRS / Rafał

Z aktualizacji , problem z elektryką rozwiązany , powodem problemu było  zwarcie cel w akumulatorze przez co było zwarcie w instalacji i brak ładowania

Poza tym zmieniłem kierownicę na aluminiową Leoshi , w kolorze Titanum

http://images70.fotosik.pl/964/40f3f339533b6b70med.jpg

i kierunkowskazy na mini :

http://images70.fotosik.pl/964/16f9ca0bb8b316d6med.jpg

Poza tym , się śmiga się

Offline

 

#38 24-06-2015 20:27:23

 Rafal

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1419714993.png

Skąd: Inąnd
Zarejestrowany: 30-07-2012
Posty: 1286
Punktów :   45 
Motocykl: Router WS 2012 / CRS 2010
Pojemność: 50/110/125
Przebieg: Spory jak na Chinczyka
Wiek: Pomogę przy silnikach FMB Wawa
WWW

Re: Romet CRS / Rafał

Niedawno na środku ruchliwego ronda moja linka od sprzęgła stwierdziła że ma dość i sobie strzeliła
Z uwagi na to że nie za bardzo chciało mi się czekać na przesyłkę z allegro , postanowiłem że zamontuję zakupioną w sklepie linkę od peugeota xp6 , i po małych modyfikacjach z mocowaniem przy silniku udało się

http://images70.fotosik.pl/996/2fd96aa1e76c78acmed.jpg

Poza tym zmieniłem wreszcie zębatkę z tyłu z fabrycznych 52 na 42 ,

http://images68.fotosik.pl/997/947a6d8009ed6e6emed.jpg

Różnica w wielkości tych dwóch zębatek

http://images67.fotosik.pl/998/c643526691679307med.jpg

Oczywiście nie obyło się bez przygód przy wymianie zębatki
Śruby były tak zapieczone że konieczne było ponacinanie szlifierką nakrętek , i dopiero w tedy możliwe było odkręcenie

http://images66.fotosik.pl/997/ed650a16700e67d7med.jpg


Poza tym , gdyby ktoś posiadający podobny pojazd spotkał się z podobną przygoda zapieczonych śrub , nie pamiętam dokładnie jakie były w routerze , ale w romecie crs , szpilki zębatki tylnej  posiadają nietypowy gwint , fi 10 z gwintem 1,25 , może się komuś przyda

Offline

 

#39 24-06-2015 20:35:41

 Tommy29

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1430599291.png

7598989
Skąd: Kalisz
Zarejestrowany: 12-04-2013
Posty: 1581
Punktów :   23 
Motocykl: Romet Router WS 50
Pojemność: 50/110 ccm
Przebieg: na 50 i 110 ccm ~29000 km
Wiek: 32
Imię: Tomasz

Re: Romet CRS / Rafał

Ja od siebie jeszcze dodam jeden sposób na zapieczone nakrętki. Jako że pracowałem sporo czasu jako hydraulik czasem spotykałem się z zapieczonymi śrubami na które nawet WD40 nie działał. Wtedy jedynym ratunkiem jeśli ważne było uratowanie śrub lub szpilek, było podgrzanie nakrętek palnikiem. Jeśli ktoś ma dostęp do takiego palnika jak używa się do lutowania rur miedzianych to równie dobrze może w ten sposób poluzować mocno zapieczone nakrętki. czasem nawet był używany palnik acetylonowo-tlenowy. ale to sporadycznie i tylko stosując niższą temperaturę niż przy spawaniu.

Offline

 

#40 05-07-2015 14:12:21

 Rafal

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1419714993.png

Skąd: Inąnd
Zarejestrowany: 30-07-2012
Posty: 1286
Punktów :   45 
Motocykl: Router WS 2012 / CRS 2010
Pojemność: 50/110/125
Przebieg: Spory jak na Chinczyka
Wiek: Pomogę przy silnikach FMB Wawa
WWW

Re: Romet CRS / Rafał

Takie tam z dzisiejszej małej wycieczki wzdłuż brzegu  Wisły po jej prawej stronie

http://images70.fotosik.pl/1021/ea38bbf2fff7d04dmed.jpg
http://images67.fotosik.pl/1022/b4c70e36a25f90d6med.jpg
http://images68.fotosik.pl/1022/2392518858f9d580med.jpg
I małe selfie
http://images66.fotosik.pl/1022/417a3c3044a8791bmed.jpg

Offline

 

#41 04-09-2015 20:46:40

 Rafal

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1419714993.png

Skąd: Inąnd
Zarejestrowany: 30-07-2012
Posty: 1286
Punktów :   45 
Motocykl: Router WS 2012 / CRS 2010
Pojemność: 50/110/125
Przebieg: Spory jak na Chinczyka
Wiek: Pomogę przy silnikach FMB Wawa
WWW

Re: Romet CRS / Rafał

I tak sobie trwała sielanka w jeździe gdzie tylko się lało PB95 i jeździło , aż do zeszłego tygodnia

Objawy : odpala bardzo ładnie bez względu na warunki , odpala i chodzi na wolnych obrotach , ale  tylko na wolnych .
Problem pojawia się podczas prób dodania gazu ,  na luzie podczas dodawania gazu zaczyna przerywać , natomiast  podczas prób jazdy  kompletny brak siły 
Diagnoza : raczej na pewno wypalony zawór wydechowy (moja diagnoza) , zauważalne jest też dymienie na czrno z tłumika , czego wczesniej nie było
Jeszcze go nie rozbierałem bo nie za bardzo mam czas , ale stawiam na zawór

Offline

 

#42 04-09-2015 21:33:44

Erpeg

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1420928027.png

Zarejestrowany: 06-10-2014
Posty: 163
Punktów :   

Re: Romet CRS / Rafał

Rozbieraj i pochwal się czy Twoja diagnoza była trafna.

Offline

 

#43 05-09-2015 06:49:01

 Tommy29

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1430599291.png

7598989
Skąd: Kalisz
Zarejestrowany: 12-04-2013
Posty: 1581
Punktów :   23 
Motocykl: Romet Router WS 50
Pojemność: 50/110 ccm
Przebieg: na 50 i 110 ccm ~29000 km
Wiek: 32
Imię: Tomasz

Re: Romet CRS / Rafał

U mnie takie objawy jak u Ciebie były kiedy porządnie zlał mojego Routera deszcz. Na luzie jeszcze było w porządku, ale jazda to już była masakra. Wtedy postanowiłem dać stożkowy filtr w obudowie. Obecnie nie ma już takich problemów po zmianie filtra.

Offline

 

#44 05-09-2015 18:21:08

 Rafal

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1419714993.png

Skąd: Inąnd
Zarejestrowany: 30-07-2012
Posty: 1286
Punktów :   45 
Motocykl: Router WS 2012 / CRS 2010
Pojemność: 50/110/125
Przebieg: Spory jak na Chinczyka
Wiek: Pomogę przy silnikach FMB Wawa
WWW

Re: Romet CRS / Rafał

Rozumiem Tommy , u mnie niestety to raczej napewno zawór , gdyż przeżyłem to samo w Routerze , tylko że tam wypalił mi się w silniku który miał przejechane ponad 9 tyś , natomiast tutaj nie ma nawet 3 tyś , zapewne w ogromnym stopniu przyczyniła się do tego źle ustawiona mieszanka , o której wiedziałem , ale nie zmienłem regulacji gdyż bardzo dobrze jeździł ł na takim ustawieniu , pomimo tego iż spalanie nawet było większe

Narazie nie za bardzo mam czas na zajmowanie się nim , może w przyszły wekeend zdejmę głowicę .

Offline

 

#45 05-09-2015 21:08:21

 Tommy29

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1430599291.png

7598989
Skąd: Kalisz
Zarejestrowany: 12-04-2013
Posty: 1581
Punktów :   23 
Motocykl: Romet Router WS 50
Pojemność: 50/110 ccm
Przebieg: na 50 i 110 ccm ~29000 km
Wiek: 32
Imię: Tomasz

Re: Romet CRS / Rafał

Ja akurat jeszcze nie miałem żadnych problemów z zaworami, nawet przy fabrycznej 50-tce gdzie naprawdę sporo przejechałem na niej. No ale teraz czas pokaże co z tą moją 110-tką będzie
A Tobie Rafale życzę powodzenia i jeszcze większej ilości km przejechanych na swoim sprzęcie

Offline

 

stat4u stat4u

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.khorn.pun.pl www.forumowisko.pun.pl www.speedwaymenagzuzlowy.pun.pl www.snajper.pun.pl www.dragoncraft.pun.pl