Największe forum na temat Rometa Router WS 50 i podobnych motorowerów. Znajdziesz tutaj pomoc i przydatne poradniki. Nie czekaj, zarejestruj się! Grupa na facebooku SERDECZNIE ZAPRASZAMY DO DOŁĄCZENIA- Kliknij we mnie!!
Musisz patrzeć żeby zębatka była na trzpień 14/17 mm i rozstaw otworów pod zabezpieczenie chyba jest 30 mm.
Ta powinna pasować: http://allegro.pl/zebatka-zdawcza-14z-4 … 17693.html
Chyba że mogę odstąpić Ci swoją, dużo na niej nie było jeżdżone więc jeszcze trochę pojeździ. Na pewno ma 14 zębów, jest do łańcucha 428 i ma takie jak powyżej wymiary.
Offline
Ooo i tej informacji właśnie mi było trzeba, dzięki. Gdybym mieszkał niedaleko to bym podjechał, a w tej sytuacji po prostu zamówię na allegro - dzięki za pomoc.
Offline
Też mógłbym Ci wysłać, ale to jak już wolisz
Offline
Siema jak chcesz, możemy coś pomyśleć - jakoś po kosztach mogę Ci przerobić całość profesionalnie na te 72ccm, myślę że do takiego Routera to najlepsza opcja Ja właśnie czekam na zębatki 15/47, będziesz mógł się przejechać moim i ocenić. Póki co mam 14/52 i jest nadal krótko, mocy starcza żeby przyśpieszał pod większą górkę na 4 ale kończą się obroty dość szybko, myślę że 15/47 będzie optymalnie Mam swoją głowicę na 72ccm, dam Ci ją po kosztach tanio, porobiona z polerką dolotu i dotartymi zaworami. Cylinder i tłok według Twojego uznania, ja poleciłbym Ci lepszy zestaw, ale może być i tańszy, zależnie od Ciebie. Przez pierwszy 1000km musisz dotrzeć silnik, ale potem będzie spoko jestem z Katowic, jak coś to pisz na prywatną wiadomość.
Offline
Offline
To nie są oryginalne śruby , i z łbem na śrubokręt nie ma sensu wkręcać bo potrafią się zapiec i w tedy jest masakra z wykręceniem jak widać
Spóbuj je złapać szczypcami typu mors'a http://e-i-s.pl/admin/zdjecia/3542c7a29 … 28941.jpeg
A jeśli to nie pomoże to szlifierka i ścinanie łbów ze śrub i po zdjęciu zębatki wykręcenie ich wspomnianymi wyżej szczypcami
Offline
Niestety ale to są oryginalne śruby. U mnie już fabrycznie były wyjechane. są tak miękkie że i przecinakiem pójdą.
Możesz je obciąć lub zrobić na płaski śrubokręt. Wybór należy do ciebie.
Ostatnio edytowany przez KINIO (06-06-2015 17:14:59)
Offline
Potwierdzam śruby oryginalne, miałem identyczne, ws rocznik '13. Początkowo tez próbowałem je odkręcić, prędzej bym je zniszczył śrubokrętem niż by puściły dlatego ja odpuściłem. Powróciłem do tematu wymiany przedniej zębatki przy stanie licznika 2tys. Ku mojemu przerażeniu tym razem odkręciłem je dosłownie bez użycia siły. Polecam wymienić je na śruby o łbie sześciokątnym na klucz nasadowy.
Ostatnio edytowany przez zdolnyslask (06-06-2015 17:48:46)
Offline
U mnie na szczęście te śruby nawet fabrycznie były z łbem sześciokątnym i całe szczęście, bo też pewnie bym miał problem z odkręceniem ich przy wymianie zębatek.
Offline
Segery się nie nadają do tego bo zębatka wtedy się panoszy po tym wałku jak chce i niszczy simmering a łańcuch kartery.
Offline
Czasem można dostać taką zębatkę z otworami i do tego w "gratisie" jest wlaśnie takie zabezpieczenie. Trzeba by było dokładnie poszukać na Allegro, bo ja właśnie tak kiedyś znalazłem jak szukałem zębatek pod siebie.
Offline
Czas na podsumowanie
Udałem się do niejakiego kolegi o pseudonimie shaggy87, który to w sposób wręcz nadprzyrodzony odkręcił śrubki z zębatki zdawczej, które poźniej zamieniliśmy na śruby sześciokątkne. Wymieniliśmy zębatkę 12z na 14z. Z rozpędu pokazał mi też jak wyregulować łańcuch, dokręcić silnik do ramy i wyregulować gaźnik. Ogólnie mam 100% satysfakcji, bo nie dość, że wymieniłem zębatkę to jeszcze się czegoś nauczyłem. Dzięki kolego jeszcze raz!
WAŻNA INFORMACJA: WS50 nie nadaje się do jazdy z układem zębatek 12/52 !!! Przełożenia w takiej sytuacji są zbyt krótkie i komfort jazdy jest na prawdę słaby. Jadąc na prostej można zamknąć licznik obrotów :O
Wymiana zębatki na 14z zdecydowanie poprawiła mój komfort jazdy oraz prędkość maksymalną. Nie ma już ryzyka, że wjadę obrotami na czerwone pole, nawet jadąć z górki. Myślę, że zębatka 13z to też niezły wybór.
Offline