Najwiêksze forum na temat Rometa Router WS 50 i podobnych motorowerów. Znajdziesz tutaj pomoc i przydatne poradniki. Nie czekaj, zarejestruj siê! Grupa na facebooku SERDECZNIE ZAPRASZAMY DO DO£¡CZENIA- Kliknij we mnie!!
Musisz patrzeæ ¿eby zêbatka by³a na trzpieñ 14/17 mm i rozstaw otworów pod zabezpieczenie chyba jest 30 mm.
Ta powinna pasowaæ: http://allegro.pl/zebatka-zdawcza-14z-4 … 17693.html
Chyba ¿e mogê odst±piæ Ci swoj±, du¿o na niej nie by³o je¿d¿one wiêc jeszcze trochê poje¼dzi. Na pewno ma 14 zêbów, jest do ³añcucha 428 i ma takie jak powy¿ej wymiary.
Offline
Ooo i tej informacji w³a¶nie mi by³o trzeba, dziêki. Gdybym mieszka³ niedaleko to bym podjecha³, a w tej sytuacji po prostu zamówiê na allegro - dziêki za pomoc.
Offline
Te¿ móg³bym Ci wys³aæ, ale to jak ju¿ wolisz
Offline
Siema jak chcesz, mo¿emy co¶ pomy¶leæ - jako¶ po kosztach mogê Ci przerobiæ ca³o¶æ profesionalnie na te 72ccm, my¶lê ¿e do takiego Routera to najlepsza opcja Ja w³a¶nie czekam na zêbatki 15/47, bêdziesz móg³ siê przejechaæ moim i oceniæ. Póki co mam 14/52 i jest nadal krótko, mocy starcza ¿eby przy¶piesza³ pod wiêksz± górkê na 4 ale koñcz± siê obroty do¶æ szybko, my¶lê ¿e 15/47 bêdzie optymalnie Mam swoj± g³owicê na 72ccm, dam Ci j± po kosztach tanio, porobiona z polerk± dolotu i dotartymi zaworami. Cylinder i t³ok wed³ug Twojego uznania, ja poleci³bym Ci lepszy zestaw, ale mo¿e byæ i tañszy, zale¿nie od Ciebie. Przez pierwszy 1000km musisz dotrzeæ silnik, ale potem bêdzie spoko jestem z Katowic, jak co¶ to pisz na prywatn± wiadomo¶æ.
Offline
Offline
To nie s± oryginalne ¶ruby , i z ³bem na ¶rubokrêt nie ma sensu wkrêcaæ bo potrafi± siê zapiec i w tedy jest masakra z wykrêceniem jak widaæ
Spóbuj je z³apaæ szczypcami typu mors'a http://e-i-s.pl/admin/zdjecia/3542c7a29 … 28941.jpeg
A je¶li to nie pomo¿e to szlifierka i ¶cinanie ³bów ze ¶rub i po zdjêciu zêbatki wykrêcenie ich wspomnianymi wy¿ej szczypcami
Offline
Niestety ale to s± oryginalne ¶ruby. U mnie ju¿ fabrycznie by³y wyjechane. s± tak miêkkie ¿e i przecinakiem pójd±.
Mo¿esz je obci±æ lub zrobiæ na p³aski ¶rubokrêt. Wybór nale¿y do ciebie.
Ostatnio edytowany przez KINIO (06-06-2015 17:14:59)
Offline
Potwierdzam ¶ruby oryginalne, mia³em identyczne, ws rocznik '13. Pocz±tkowo tez próbowa³em je odkrêciæ, prêdzej bym je zniszczy³ ¶rubokrêtem ni¿ by pu¶ci³y dlatego ja odpu¶ci³em. Powróci³em do tematu wymiany przedniej zêbatki przy stanie licznika 2tys. Ku mojemu przera¿eniu tym razem odkrêci³em je dos³ownie bez u¿ycia si³y. Polecam wymieniæ je na ¶ruby o ³bie sze¶ciok±tnym na klucz nasadowy.
Ostatnio edytowany przez zdolnyslask (06-06-2015 17:48:46)
Offline
U mnie na szczê¶cie te ¶ruby nawet fabrycznie by³y z ³bem sze¶ciok±tnym i ca³e szczê¶cie, bo te¿ pewnie bym mia³ problem z odkrêceniem ich przy wymianie zêbatek.
Offline
Segery siê nie nadaj± do tego bo zêbatka wtedy siê panoszy po tym wa³ku jak chce i niszczy simmering a ³añcuch kartery.
Offline
Czasem mo¿na dostaæ tak± zêbatkê z otworami i do tego w "gratisie" jest wla¶nie takie zabezpieczenie. Trzeba by by³o dok³adnie poszukaæ na Allegro, bo ja w³a¶nie tak kiedy¶ znalaz³em jak szuka³em zêbatek pod siebie.
Offline
Czas na podsumowanie
Uda³em siê do niejakiego kolegi o pseudonimie shaggy87, który to w sposób wrêcz nadprzyrodzony odkrêci³ ¶rubki z zêbatki zdawczej, które po¼niej zamienili¶my na ¶ruby sze¶ciok±tkne. Wymienili¶my zêbatkê 12z na 14z. Z rozpêdu pokaza³ mi te¿ jak wyregulowaæ ³añcuch, dokrêciæ silnik do ramy i wyregulowaæ ga¼nik. Ogólnie mam 100% satysfakcji, bo nie do¶æ, ¿e wymieni³em zêbatkê to jeszcze siê czego¶ nauczy³em. Dziêki kolego jeszcze raz!
WA¯NA INFORMACJA: WS50 nie nadaje siê do jazdy z uk³adem zêbatek 12/52 !!! Prze³o¿enia w takiej sytuacji s± zbyt krótkie i komfort jazdy jest na prawdê s³aby. Jad±c na prostej mo¿na zamkn±æ licznik obrotów :O
Wymiana zêbatki na 14z zdecydowanie poprawi³a mój komfort jazdy oraz prêdko¶æ maksymaln±. Nie ma ju¿ ryzyka, ¿e wjadê obrotami na czerwone pole, nawet jad±æ z górki. My¶lê, ¿e zêbatka 13z to te¿ niez³y wybór.
Offline