Największe forum na temat Rometa Router WS 50 i podobnych motorowerów. Znajdziesz tutaj pomoc i przydatne poradniki. Nie czekaj, zarejestruj się! Grupa na facebooku SERDECZNIE ZAPRASZAMY DO DOŁĄCZENIA- Kliknij we mnie!!
Panowie, może to głupie, ale nie bardzo mogę zrozumieć pewną sprawę. Otóż jeśli chcemy mieć pojemność 88 cm to trzeba cylinder 110 skrócić na tokarce o 4,25 mm (a głowicę o 0,75 mm). To rozumiem. Tylko że jeśli skrócimy na tokarce cylinder od góry, od strony głowicy o te 4,25 mm to usuniemy przy tym cały ten kołnierz który jest na brzegu cylindra wokoło właśnie od strony głowicy i usuniemy to okrągłe wgłębienie u dołu cylindra, w które wchodzi oring uszczelniający kanał olejowy. Więc nie rozumiem...
Offline
Wtedy tam oringa wkładasz na wymiar, inaczej nie można zrobić.
Ja mam swój sposób na 88ccm i na łancuszku rozrządu 84 ogniwa bez skracania głowicy. Tylko strasznie hejtują mnie o to... Ja równie dobrze mógł bym ich hejotować z ich Zajebistym napinaniem łańcuszka rozrządu na siłe, i komentarze typu, przez 100 km słysze napięty za barzdo napinacz a potem ustaje (Bo się ogniwa rozwalają w środku) Dla mnie jest to nie wyobrażalne aby zroibć to ich sposobem.
Offline
Tak czy siak łańcuszek kiedyś będziesz wymieniał,myślisz że masz 84 ogniwa to sie nie wyciągnie hehe powodzenia.U mnie nic nie było słychać że za mocno czy coś.Od tego jest napinacz żeby to skorygować.
Offline
Tylko szkoda Proszę Pana że on jest napięty. Pfff jaki napięty, JEGO BRAK, gdyż on odrazu jest na samej górze i nawet nie ma jak puścić, bo jest na żywca założone.
84 ogniwa się wyciągnie ale tylko dlatego że TO JEST ELEMENT EKSPLOATACYJNY a nie naciągniety na żywca. Nie będę się kłucił bo to straszna dziecinada. W porównaniu do ciebie to ja ruszyłem głową i zrobiłem coś sam a nie kupiłem gotowca, dziękuje dowidzenia
Niech sobie robią co chcą.
Do Tematu, ścianki na 4.25 mm braknie, lecz wiele nie szkodzi ponieważ jest jeszcze obwódka tak jak by, uszczelka powinna trzymać, sam osobiście stoczyłem 4mm i jest dobrze.
Offline
Ruszaj dalej głową mam to hmmm głęboko,odkryłeś ameryke że tak można i teraz każdy musi mieć jak Ty-to dopiero dziecinada,na wszystkich możliwych forach jakie są wciskasz ten sam kit. Szkoda gadać.Następna sprawa już nie mam żadnego gotowca bo testuje hybryde 88 cc z głowicą 72 cc bez żadnego skracania głowicy,łańcuszek 82 ogniwa wchodzi jak w masełko,bez wysiłku.Słyszałeś o tym?Chyba za słabo ruszasz głową zajebista kompresja i lata jak marzenie.
Ostatnio edytowany przez kifflee (26-05-2015 20:01:06)
Offline
Niektórzy Panowie odbiegli od tematu posta...A może ma ktoś z Was zdjęcie cylindra 110 jak wygląda po skróceniu o te 4,25 mm ? Bo tak jak pisałem nie bardzo wiem i być może tokarz też nie będzie wiedział jak skrócić cylinder skoro sam kołnierz który idzie wokół brzegów cylindra nie ma nawet chyba grubości 4 mm. A przynajmniej w cylindrze 72 cm tak to wygląda. Chyba że ten 110 ma grubszy ten kołnierz i będzie z czego zebrać na tokarce te 4,25 mm. Zamówiłem już zestaw głowicę i cylinder 110 cm i teraz nie wiem jak to będzie. Bo wolałbym zrobić na te 88 cm pojemności niż zakładać 110 bez skracania bo wtedy musiałbym zmieniać wał a to grubsza robota. A głowicę też da radę na tokarce splanować o te 0,75 mm ? Bo nie wiem czy da radę ją umocować w uchwycie tokarki. Czy nie lepiej na szlifierce stołowej ? Kifflee a Ty jak masz skrócony cylinder ? Może Ty doradzisz i wytłumaczysz konkretnie jak to zrobić ? Pozdrawiam.
Offline
Normalnie,mam skrócony od góry,jest gładki,inaczej nie zrobisz.Zamiast tokarki można użyć szlifierki do płaszczyzn.Nic sie nie martw wszystko będzie grało
Offline
kifflee, a głowicę 110 też masz splanowaną o te 0,75 mm ? A skoro cylinder masz gładki po skróceniu o te 4,25 to rozumiem że nie masz tego kołnierza wokół brzegów ? A w takim razie co z uszczelką tą która idzie między cylinder i głowicę ? Będzie pasować ta fabryczna ? A jeśli chodzi o łańcuszek rozrządu to po założeniu na zębatkę rozrządu rozumiem że założyć z powrotem tę sprężynę która jest pod śrubą od napinacza rozrządu ? Łańcuch nie będzie za mocno napięty ? Czy może odrobinę skrócić tę sprężynę ? Sorry za te wszystkie pytania ale chciałbym to wszystko dobrze zrobić.
Offline
Łańcuch będziesz zakładał na siłę. Więc - Tak będzie zbyt naciągnięty, ale przecież przejedziesz 100 km i się w magiczny sposób" naciągnie" i będzie dobrze
Offline
Oring podejdzie bo w uszczelce pod głowice masz na niego miejsce,sprężyne zakładasz bez skracania,wszysto sie ułoży,głowica od 110 cc planowana,ja mam teraz od 72 cc i weszła bez skracania łańcuszek też ładnie wskoczył.Nie rozumie Cie,uszczelka pod głowice od 50 cc Ci nie podejdzie musi być od 110cc,jeśli chodzi o to okrągłe,gumowe czyli oring pisałem na początku postu o tym co i jak.
Ostatnio edytowany przez kifflee (27-05-2015 17:28:30)
Offline
A czy po takim skróceniu cylindra i splanowaniu głowicy nie wypalą się zawory ? Bo przecież zmniejszy się komora spalania.
Offline