Najwiêksze forum na temat Rometa Router WS 50 i podobnych motorowerów. Znajdziesz tutaj pomoc i przydatne poradniki. Nie czekaj, zarejestruj siê! Grupa na facebooku SERDECZNIE ZAPRASZAMY DO DO£¡CZENIA- Kliknij we mnie!!
Ja kupi³em opony Metzelera z tego wzglêdu ¿e fabryczne które s± nie zapewniaj± nale¿ytej przyczepno¶ci, wiêc dla w³asnego bezpieczeñstwa wola³em kupiæ co¶ markowego gdzie jest sama guma, a nie 50% nylonu i 50% gumy. Kto¶ musia³ sporo posmarowaæ ¿e na takich oponkach pojazd dosta³ ¶wiadectwo homologacji. Dla ciekawskich dodam ¿e tyln± oponê zmieni³em jak jeszcze mia³em silnik 50 ccm i wcale nie os³abi³o to osi±gów, a na pewno znacznie podnios³o bezpieczeñstwo poruszania siê po drodze. Popytaj innych u¿ytkowników ktorzy zrobili ju¿ po kilka lub kilkana¶cie tys km na Routerze lub podobnym sprzêcie co s±dz± o fabrycznych oponach.
Offline
Dlatego i ja zak³adam na ty³ 4 calow± yokohamê. Czy 3,5 calowa( fabryczna tylnia) wejdzie mi na pród?..Dziêki za info!
Offline
Nie wiem jak u Ciebie ale u mnie fabryczna z ty³u jest 3 calowa . Czy wejdzie na przód? Trudno powiedzieæ wydaje mi siê ¿e jest zbyt ma³y prze¶wit miêdzy opon± a b³otnikiem. Mo¿e byæ problem jak bêdziesz jecha³ po szutrze i opona zacznie zabieraæ drobne kamyczki a one bêd± szorowaæ o b³otnik.
Offline
Z ty³u mam fabrycznie 3,5 cala a przód 2,5 cala. A pó³ cala to raptem chyba 1,5 cm?.. Mo¿e siê mylê. Prze¶wit na przodzie jest ca³iem sporawy, po ok. 3 cm...
Offline
Interesowaæ mnie bêdzie w przysz³o¶ci ( po gwarancji) kwestia "przeróbki" 125 na 150. Oczywi¶cie bez wpisu do dowodu rej. Czy taki tuning jest mo¿liwy i czy kto¶ przerabia³? Ile koni zyska³? Jaki koszt i czy warto dokonaæ takiego zabiegu? Dziêki za info!
Offline
Tylko prosze pamiêtaæ ¿e tylna opona ma inny profil ni¿ przednia mo¿e byæ problem z trakcj±.Lepiej zak³adaæ opony przeznaczone na przód.
Offline
Kozi100475, co do takiego tuningu to tutaj raczej ciê¿ko bêdzie cokolwiek nam powiedzieæ, bo tutaj prawie ka¿dy ma Routera WS 50 i podobne konstrukcje, ale z silnikami poziomymi. Jedynie Rafa³ ostatnio zak³ada³ do swojego Rometa CRS silnik pionowy, mo¿e on co¶ wiêcej powie o mo¿liwej przeróbce na 150-tkê. Chyba ¿e sam poszukasz w necie filmików albo na innych forach.
Je¶li chodzi o oponê to by trzeba by³o zmierzyæ szeroko¶æ miejsca pod b³otnikiem przednim je¶li tyln± chcesz zak³adaæ na przód. 1 cal to w zaokr±gleniu 2,52 cm. Mo¿esz te¿ zobaczyæ czy na oponach jest oznaczenie czy jest przeznaczona na przód czy na ty³. Chyba ¿e jest to opona przeznaczona zarówno na przód jak i na ty³ (ja mam tak± za³o¿on± na przodzie, Metzeler, 2,75 cala).
Offline
kozi100475 napisał:
kwestia "przeróbki" 125 na 150. Oczywi¶cie bez wpisu do dowodu rej. Czy taki tuning jest mo¿liwy
Jest mo¿liwy , wystarczy wymieniæ tylko zestaw cylinder+t³ok , g³owica zostaje ta sama
Co do wpisu do dowodu , nie bêdzie o to raczej chyba nikt mocno zabiega³ (ty lub osoba robi±ca ci to) , poza tym ty i tak poruszasz siê ''na legalu'' praktycznie pe³nowarto¶ciowym w ¶wietle prawa mototocyklem , wiêc zmianê pojemno¶ci o 25ccm na wiêksz± ni¿ to co jest w dowodzie , jest identyczna jak bardzo popularna tutaj zmiana z 50 na 72ccm
Wiêc tutaj raczej o kwestiê prawn± by³bym spokojny , pod warunkiem ¿e bêdziesz je¼dzi³ normalnie , normalnie czytaj w taki sposób ¿e nie bêdziesz stwarza³ z ka¿dym wyjazdem na drogê publiczn± sytuacji niebezpiecznych na drodze , gdy¿ gdyby komu¶ co¶ nie daj Bo¿e siê sta³o i ubezpieczyciel zrobi³ by badania , mo¿e to mieæ nie przyjemne konsekwencje dla ciebie , dla ciebie jak i wszystkich innych którzy zmieniaj± pojemno¶æ , chocia¿by na wspomniane wyzej 50 na 72 , to oczywi¶cie tylko czarna strona ''tuningu'' od strony prawnej , w wiêkszo¶ci przypadków zmiany pojemno¶ci nie koñcz± siê tak , ale trzeba braæ tak± opcjê konsekwencji prawnych pod uwagê ¶wiadomie ³ami±c prawo
Poza tym tak nawiasem mówi±c , motocykl który kupi³e¶ jeszcze nie jest dobrze dotarty , proponowa³ bym najpierw spróbowaæ w pe³ni co potrafi taki silnik po dotarciu i gdyby ''by³o ma³o'' ewentualnie w tedy mysleæ o zmianie pojemno¶ci , a te silniki s± naprawdê bardzo ¿wawe
Jako ¶rodek na dojazdy do pracy jest z t± pojemno¶ci± w zupe³no¶ci wystarczalny
Ostatnio edytowany przez Rafal (30-04-2015 16:07:48)
Offline
Rafal. Dziêki wielkie za wyczerpuj±c± odp! Wizja przeróbki mojego RM 125 to melodia przysz³o¶ci. Do jazdy po mie¶cie to ju¿ teraz ten motocykl mi w zupe³no¶ci wystarcza a u¿ywam zaledwie 50% mocy (instrukcja dotarcia). Mo¿e mi tylko w przysz³o¶ci brakowaæ mocy i prêdko¶ci na Ekspresówce któr± doje¿szam do pracy. Póki co je¿dzê pasem awaryjnym ¿eby nie tarasowaæ bo 75km/h to za wolno( nie chcê przekraczaæ instrukcyjnych 6500 obrotów). Po dotarciu mo¿e uda siê choæ 100km/h polecieæ...Pozdro!
Offline
Pewnie po do tarciu Ci siê uda. Ale raz na jaki¶ czas na prostej daj mu na chwilê manetkê do oporu. ¯eby jak ja to nazywam przedmuchaæ ca³y uk³ad . Chodzi te¿ o to ¿eby nie zrobi³ Ci siê próg na cylindrze.
Offline
Ale to po dotarciu zrobiæ czy ju¿ teraz? Pe³ny gaz. Mam dopiero 400 km...
Offline
Teraz co jaki¶ czas . Ja jak swego dociera³em i teraz bêdê dociera³ mam nowy silnik to tak co jakie¶ 30 no 50 km. Po kolej na prostym odcinku ka¿dy bieg od 2 na maksa. Kawa³ek tak na 4 podje¿d¿a³em a potem puszcza³em manetkê ¿eby silnik sam zwolni³ . I dalej znowu na spokojnie po dotarciu mo¿e byæ ju¿ za pó¼no t³ok w cylindrze zrobi sobie próg. Po za tym jak siê nie mylê te silniki s± wysokoobrotowe i przy ma³ych obrotach nie do koñca w³a¶ciwie dotr± siê pier¶cienie (osadz±). Je¶li siê mylê niech kto¶ mnie sprostuje .
Offline
Na drugim tankowaniu okaza³o siê ¿e rm 125 pali 2,5 litra/100 km. Uwzglêdniaj±c fakt ¿e wa¿ê 105 kilo, motocykl jest na dotarciu i je¿dzê g³ównie po mie¶cie na krótkich odcinkach to chyba zadowalaj±cy wynik. A jak Wasze 50-tki? Pewnie pal± jeszcze mniej...po³owê tego?....Czy po dotarciu Wasze motorki pali³y Wam mniej czy tyle samo?..
Offline