Największe forum na temat Rometa Router WS 50 i podobnych motorowerów. Znajdziesz tutaj pomoc i przydatne poradniki. Nie czekaj, zarejestruj się! Grupa na facebooku SERDECZNIE ZAPRASZAMY DO DOŁĄCZENIA- Kliknij we mnie!!
U mnie fabryczny licznik praktycznie wcale nie przekłamywał. Ten co mam teraz zawyża wskazanie o jakieś 7-10 km/h.
Offline
kozi100475 napisał:
Też chciałem licznik rowerowy ale nie mam szprych.
Do zamontowania licznika rowerowego szprychy w kole nie są warunkiem , można bez problemu zamontować go również na aluminiowej feldze , takiej jak Romecie RM , czy w WS
Poza tym te liczniki (jeżeli jest dobrze skalibrowany do koła) są bardzo dokładne , mierzą nie tylko prędkość , ale i przebieg , średnia prędkość na danym dystansie i wiele innych , w zależności od licznika
Offline
Po tysiącu kilometrów Routerem wszystko gra. Po samodzielnej wymianie oleju, nap. łańcucha przyszedł czas na dokręcenie śrub. Kilka poluzowało się od wibracji min. paliwo sączyło się pod uszczelką mocowania przewodów na dole baku, wystarczyło dokręcić . Motorek jeździ coraz szybciej jednak powyżej 100 km/h wibracje są na tyle duże że uniemożliwiają dłuższą jazdę tą prędkością. Spalanie spadło do 2 litrów, silnik dotarty.
Offline
Tak. 2 l/100 km. Ale teraz więcej bo mam wyciek paliwa, he, he...Znów uszczelka wskaźnika puszcza...Już zamówiłem nową w serwisie. Wkurzające trochę te drobiazgi...Największa lipa to ta papierowa srebrna obwódka baku....
Offline
Mam pytanko o zasilanie Routera z rezerwy paliwowej. Są trzy położenia kranika paliwowego: w dół- normalna jazda, jak mam teraz, w lewo do góry- chyba zakręcony całkowity dopływ oraz w lewo poziomo- to chyba będzie włączenie rezerwy? Czy mam rację? Dzięki za onfo. Instrukcja pokazuje jakiś kubełek narysowany niezrozumiały
Offline
Pewnie masz to samo. Dźwigienka w:
-dół - "cały" zbiornik
-górę - rezerwa, wlot paliwa jest niżej, więc wypłyną ostatki paliwa ze zbiornika
-poziomo - zakręcony kranik.
Zazdroszczę ci 2,0l/100km przy takich osiągach.
Offline
Wydaje mi się, że takie spalanie możliwe jest raczej przy ekonomicznej jeździe 4 - 5 tyś obrotów i ~50 km/h i chyba o to chodziło koledze z Gdańska. Aby jeździć z prędkościami zbliżonymi do 100 km/h to te silniki potrzebują skonsumować jednak trochę więcej paliwa
Offline
Faktycznie jeżdzę ekonomicznie ale wcale nie wolno. Najlepsza prędkość to 60-70 km/h gdzie motorek czuje się najlepiej. Przy 90 km/h wibracje są tak duże (spalanie zresztą też) że nie ma sensu tak pędzić. Wolniej byle bezpiecznie do celu! Jeżdzę tylko po mieście i kilka km expresówką , do i z pracy. Pozdrawiam Routerowiczów!
Offline
Co do wolnej bezpiecznej jazdy podpisuję się obiema rękoma. Kiedyś czytałem takie mądre zdanie: "Lepiej być w domu na kolacji niż na cmentarzu na obiedzie".
Offline
Kolejne pytanie od laika motocyklowego. Czy zdjęcie tylnego koła w naszym Rutku to karkołomne przedsiewzięcie czy bułka z masłem? Wystarczy postawić na stopce(tej podwójnej) i łańcuch z zębatki zdjąć? Dzięki za info!
Offline
Do karkołomnym przedsięwzięć nie należy, ale w pojedynkę na pewno będzie to troszkę trudniejsze niż we dwójkę, ale nie jest to niewykonalne. sam kilka razy demontowałem i montowałem tylne koło bez niczyjej pomocy. Krótko mówiąc będzie to tak:
1. Stawiasz na stopce centralnej.
2. Poluzowujesz nakrętki ośki tylnego koła.
3. Odkręcasz śruby przy napinaczach tylnego koła.
4. Po zluzowaniu na tyle aby zdjąć łańcuch zdejmujesz go.
5. zdejmując nakrętkę z ośki (w moim Routerze ośką jest po prostu śruba z łbem sześciokątnym) wyciągasz ją.
6. Pozostaje tylko wyciągnąć do tyłu koło pamiętając o tym aby albo wyciągnąć kołnierz bębna hamulcowego wraz ze szczękami, lub odkręcić ten pręt trzymający bęben z prawej strony (przepraszam za nazewnictwo ale nie wiem do końca jak to się nazywa )
Będziesz też musiał zapamiętać z której strony jest która tuleja dystansowa i uważać przy wyciąganiu ośki alby się te tuleje nie zawieruszyły.
Offline
Mam pytanie o przednią oponę do routera. Z tyłu już zainstalowałem, weszła 3,5 cala na 18 teraz z przodu chcę szerszą. Chciałbym 3 calową ale chyba nie wejdzie, co!? Czy 2,75 cala przypasuje? Jakie wy macie z przodu?.
Offline
kozi100475 napisał:
Z tyłu mam fabrycznie 3,5 cala a przód 2,5 cala. A pół cala to raptem chyba 1,5 cm?.. Może się mylę. Prześwit na przodzie jest całiem sporawy, po ok. 3 cm...
Ws50 ma fabryczne opony:
-z przodu 2,75x18
-z tyłu 3,0x18
Dla porównania Junak 122RS (bogatsza wersja chińskiej 125 cm3) z przodu ma 2,75x18, z tyłu nie pamiętam ...
Offline
Nie wiem czemu w moim RM 125 dali takie cienkie fabrycznie 2,5 z przodu!... prawie jak rowerowe...Zamówiłem oponkę nową 2,75 cala. A z tyłu 3,5 założyłem, na styk weszło...Jak tam Wasze letnie wyprawy ? Pogoda super! Gorąco!
Offline