Największe forum na temat Rometa Router WS 50 i podobnych motorowerów. Znajdziesz tutaj pomoc i przydatne poradniki. Nie czekaj, zarejestruj się! Grupa na facebooku SERDECZNIE ZAPRASZAMY DO DOŁĄCZENIA- Kliknij we mnie!!
Witam chciałbym przerobić swoje 72 na 90 cc . Przeszukałem forum i się doczytałem, że muszę kupić głowicę z cylindrem na 110. Cylinder stoczyć o 3.2 mm. Do całego zestawu też trzeba zakupić dłuższe szpilki i łańcuszek rozrządu na 84 ogniwa. Co do łańcuszka w necie są zdania podzielone niektórzy twierdzą, że może być ten orginalny. Więc mam kilka pytań. Czy ktoś coś takiego już kombinował? Jak się zabrać do wymiany łańcuszka? Czy przy okazji nie trzeba czegoś jeszcze wymienić? Interesuje mnie ta pojemność bo to największa jaką można wyciągnąć nie zmieniając wału.
Offline
Masz 72 więc zostaw sobie głowicę, wystarczy kupić cylinder z tłokiem, cylinder trzeba stoczyć ale nie wiem dokładnie o ile w poradnikach jest temat odnośnie tego.
Offline
Ja mam 88 ccm,szpilek nie trzeba zmieniać,łańcuszka też nie,bo na dłuższym wypalisz gniazda zaworowe,głowice też wymieniłem i gaźnik,przejechane 3300 km bez zarzutu,super sprawa,poradnik jest tu na forum tam dowiesz się wszystkiego.Pozdro
Offline
A więc wyczytałem, że cylinder trzeba stoczyć o 4.25 mm a głowicę zeszlifować o 0.75 mm i zostają w orginale szpilki i łańcuszek. Ja natomiast wyczytałem na innym forum żeby stoczyć o 3.2 mm cylinder i zmienić szpilki i łańcuszek. Zastanawiam się którą wersję wybrać. Jak dłuższy łańcuszek może wypalić gniazda zaworowe? Aż tak działał by destrukcyjnie na silnik. Rozumiem że w pierwszej wersji mógł by być za luźny . Ale to mogło by spowodować przeskoczenie jego i przestawienie rozrządu. Co o tym sądzicie? Czy nie lepiej właśnie stoczyć mniej, zmienić łańcuszek i szpilki i dać spokój głowicy.
Ostatnio edytowany przez cesio22 (09-02-2015 17:25:14)
Offline
Tak czy tak głowice należy splanować takie jest moje zdanie,łańcuszek mój wcale nie był luźny,powiem tak namęczyłem sie żeby go założyć.Dalej nie wiem po co te szpilki chcesz wymieniać,gwintu napewno starczy.Twój wybór i twoja kasa.
Offline
Skoro i tak trzeba planować cylinder 110 i głowicę, to może wziąć cylinder używany 49, 72cm i go tulejować na 110. Wtedy nie byłoby problemu wysokością cylindra, łańcuszkiem itd..Z tym, że pod dany tłok. Tłok może by się udało kupić jakiś porządniejszy, może od skutera chińskiego coś dobrać. Jakby jeszcze były nad wymiary do następnych szlifów ... Nie wiem czy ceny mam aktualne, ale widziałem tulejowanie za 100zł (planowanie 2x30zł), tłoki 40zł.
Offline
Stary duzo wiecej roboty a po drugie zastanow sie czy tulejowanie nie osłabi już i tak małego cylindra jakim jest 50 cc kiedy moc wzrosnie prawie sto procent,czy chłodzenie będzie optymalne gdzie tłok bedzie sie poruszał po zmniejszonej powierzchni,wymyślacie cuda i utrudniacie całą sprawe jak sposób jest sprawdzony,nie rozumie tego toku myślenia.Yamahy tak i tak z tego nie zrobisz po co kombinować.Skracam cylinder,planuje głowice i to wszystko na temat,zakładam i śmigam.
Ostatnio edytowany przez kifflee (09-02-2015 20:42:15)
Offline
Czytałem na necie, że skok tłoka w 110 to 6 mm. Według poradnika splanowanie głowicy i stoczenie cylindra daje nam 5,5 mm. Przy stoczeniu zaledwie 3,2 mm sugerowali tam właśnie wymianę łańcuszka i szpilek, ponieważ ten co jest będzie za mocno napięty i może uszkodzić zębatkę. Po dłuższych rozmyśleniach doszedłem do wniosku, że wersja z naszego poradnika jest lepsza ponieważ dostajemy konkretną kompresję. Przy tej ze stoczeniem 3.2 mm kompresja będzie mniejsza i efekt może być niezadowalający. Także zostanę przy wersji z poradnika. Jeszcze jedno pytanko. W poradniku jest napisane, że więcej nic nie zmieniamy. Ja przy zestawie 72 i filtrze powietrza od rometa K125 w gaźniku mam dyszę 90. Czy ona wystarczy? Czy lepiej pokusić się o wstawienie 95.
Offline
Żadnych dysz nie zmieniałem,wstawiłem gaźnik pz 22 który bardzo dobrze zasila tą pojemność mieszanką.Na twoim miejscu poskładałbym wszystko,wyregulował a potem testował dysze,czy 90 albo 95.Ja na początku jeździłem na seryjnym,jechać jechało ale bez fajerwerków dopiero po wymianie gaźnika zrobiło się super.
Offline
To w zasadzie wyczerpuje moje zapytania odnośnie tego tematu. Chciałbym się zapytać jeszcze tylko o wymiary łożyska igiełkowego naszego sworznia tłokowego chciałbym je przy okazji wymienić.
Offline
Przepraszam że tak powiem na chwilę chcę jeszcze wrócić do tematu. Ja obecnie mam gaźnik PZ20 i tak zacząłem się zastanawiać nad tym PZ22. Są dwa rodzaje na alledrogo: http://allegro.pl/gaznik-motorower-4t-t … 30800.html i http://allegro.pl/pz22-gaznik-chinski-c … 66506.html . Który macie, który będzie lepszy.
Ostatnio edytowany przez cesio22 (14-02-2015 12:09:07)
Offline
Ja mam PZ 22, ale ... od lata leży nieużywany Po kupnie założyłem go ale nie dało rady wyregulować (dlatego założyłem stary PZ19). Po miesiącu postanowiłem go rozebrać i okazało się że ssanie było uszkodzone. Nie zakładałem go ponieważ oryginalny filtr nie pasował (a stożka nie chce). Szukałem puszki (filtra) pod pz22 ale że nie mogłem znaleźć to do teraz jeżdżę na starym.
Offline
U mnie nie powinno być problemu mam filtr od Rometa K125 i wąż gumowy ma taką średnicę że pewnie bez problemu podpiąłbym nawet PZ26 ale to już by było pewnie przerost treści nad formą. A na tym PZ 19 jaką masz dyszę?
Ostatnio edytowany przez cesio22 (14-02-2015 12:51:21)
Offline