Ogłoszenie

Witamy serdecznie wszystkich gości odwiedzających nasze forum.

Traktuje ono w głównej mierze o Routerze WS 50, ale użytkownicy innych motorowerów o podobnej konstrukcji również są bardzo mile widziani.

GORĄCO ZAPRASZAM DO REJESTRACJI.

Panel

#31 04-04-2015 14:35:57

 kifflee

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1420931788.png

Skąd: Tarnowskie Góry
Zarejestrowany: 25-03-2014
Posty: 555
Punktów :   12 
Motocykl: Router WS 50 Bassa
Pojemność: 88 ccm(Limited Edition)
Przebieg: niedługo 8000 km
Wiek: 37
Imię: Przemek
WWW

Re: Cylinder 90 cc

Gościu już ci powiedziałem licz sie ze słowami,ja więcej zdążyłem zapomnieć niż Ty sie nauczyć.Umiesz czytać to coś napisze.Po kiego chu..mi wiedzieć jaką mam kompresje choć mam taką że d.pe urywa i troche już przejechałem km żeby wiedzieć i czuć że niczym praca silnika się nie różni od 110 czy 50 cc.Poczytaj o T34 jak wiesz wogóle co to jest,jak były produkowane i jak spasowane a wygrały wojne.Po drugie nie dyskutuje z małolatami,jesteśmy na forum więc inaczej się nie będe wypowiadał na ten temat.Znajdź sobie rówieśników i tak sobie z nimi gadaj.I kulaj sie na 50 cc z super kompresją,wywarzonym wałem,super szczelną głowicą i innymi bajerami 60 km/h przy wyjącym super spasowanym chińskim silniczkiem

Ostatnio edytowany przez kifflee (04-04-2015 14:41:58)


"Zanim wrzucisz bieg i puścisz sprzęgło sprawdź poziom oleju w głowie"


Zapraszam na strone Router Ws 88
https://www.facebook.com/pages/Fan-Club … 0799127843

http://oi59.tinypic.com/28ml4qe.jpg

Offline

 

#32 04-04-2015 15:08:43

Pilo

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1420929041.png

Zarejestrowany: 05-08-2014
Posty: 256
Punktów :   
Przebieg: 14700

Re: Cylinder 90 cc

Praw fizyki pan nie zmienisz, nie bądź pan głąb.

Offline

 

#33 04-04-2015 15:50:45

 kifflee

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1420931788.png

Skąd: Tarnowskie Góry
Zarejestrowany: 25-03-2014
Posty: 555
Punktów :   12 
Motocykl: Router WS 50 Bassa
Pojemność: 88 ccm(Limited Edition)
Przebieg: niedługo 8000 km
Wiek: 37
Imię: Przemek
WWW

Re: Cylinder 90 cc

Pilo napisał:

Praw fizyki pan nie zmienisz, nie bądź pan głąb.

Już Ci powiedziałem nie jestem twiom kumplem w rurkach i żelem na głowie.Tak se gadaj do niego lub do ojca.Nie do mnie.APELUJE do adminów żeby coś zrobili w sprawie tych wypowiedzi bo niestety staram sie utrzymać nerwy na wodzy ale nikt nie będzie tu mnie obrażał,szczególnie wszechwiedzący małolat.


"Zanim wrzucisz bieg i puścisz sprzęgło sprawdź poziom oleju w głowie"


Zapraszam na strone Router Ws 88
https://www.facebook.com/pages/Fan-Club … 0799127843

http://oi59.tinypic.com/28ml4qe.jpg

Offline

 

#34 04-04-2015 16:04:01

 Rafal

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1419714993.png

Skąd: Inąnd
Zarejestrowany: 30-07-2012
Posty: 1286
Punktów :   45 
Motocykl: Router WS 2012 / CRS 2010
Pojemność: 50/110/125
Przebieg: Spory jak na Chinczyka
Wiek: Pomogę przy silnikach FMB Wawa
WWW

Re: Cylinder 90 cc

Prośba o trzymanie się sedna sprawy tematu , wzajemne  różnice i sprawy personalne przenieście na płaszczyznę prywatnych wiadomości
Każdy kolejny post o podobnym brzmieniu będzie traktowany jako spam i automatycznie usuwany

Offline

 

#35 04-04-2015 20:13:50

 cesio22

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1421183226.png

Skąd: Łapy
Zarejestrowany: 06-02-2013
Posty: 783
Punktów :   19 
Wiek: 40
Imię: Krzysztof

Re: Cylinder 90 cc

Pilo wytłumacz mi jak splanowanie głowicy może przestawić rozrząd? Przy remoncie głowicy planowanie to standard. Daje się grubszą uszczelkę jak istnieje obawa spotkania tłoka z zaworami. Miałem splanowaną głowicę w fiacie cinquecento i teraz w oplu gdzie wałki są w głowicy. Oba auta były składane na standardowe uszczelki żaden rozrząd się nie przestawił.

Offline

 

#36 04-04-2015 20:52:08

 KaZek

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1420928027.png

Zarejestrowany: 18-01-2014
Posty: 162
Punktów :   
Motocykl: Suzuki
Pojemność: 200
Przebieg: W trakcie remontu
Wiek: 17
Imię: Kacper

Re: Cylinder 90 cc

Pilo jak ty pier*olisz. XD

Po pierwsze z 50cc nie zrobisz 88cc bo nawet nie wbijesz tuleji bo braknie ożebrowania
Po drugie primo, jak już to skracanie jedynie od góry bo od dołu jak stoczysz to tuleja będzie w przeciwwagach wału korbowego.
Po trzecie primo 0.75mm, a nie 0.8mm
Po czwarte primo cyl i głowicę się toczy, a nie frezuje.
Po czwarte primo jak ty chcesz przestawić rozrząd, planowaniem głowicy ? XDDDDDDDDD
Po piąte primo ten zestaw co ty podałeś jest na wał od 110cc
Szóste primo wał od 110 ma te same przeciwwagi, jedynie dłuższy korbowód, więc o czym ty pierdzielisz z tym wyważaniem układu korbowo tłokowego ?
Siódme primo kanał olejowy zostaje w tym samym miejscu, a oring w tej samej pozycji utrzymuje odpowiednie gniazdo w uszczelce głowicy.

Tak się wypowiadasz na dany temat, a nawet nie masz o tym pojęcia znaFco.

Żeby nie było, że robię spam to najlepszy gaźnik do tego to 22mm

Ostatnio edytowany przez KaZek (04-04-2015 20:52:40)

Offline

 

#37 04-04-2015 21:09:36

Pilo

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1420929041.png

Zarejestrowany: 05-08-2014
Posty: 256
Punktów :   
Przebieg: 14700

Re: Cylinder 90 cc

Silnik 50/72 ma inny skok niż 90/110
http://www.opencroquet.org/wholesale/pz … opper.html

2) Displacement:50cc/70cc/90cc/110cc
3) Bore& stroke: 34. 0mmx41. 5mm(50cc);
47. 0mmx41. 5mm(70cc);
47mmX49.5mm(90cc);
52. 3mmx50. 0mm(110cc);

Wałek rozrządu jest dalej od wału korbowego. Dlatego wymienia siłę łańcuszek rozrządu z 82 na 84 ogniwa.. Czyli o odległość 1 ogniwa łańcucha. Aby rozrząd działał prawidłowo trzeba zsynchronizować wał z wałkiem rozrządu. Na obecny mój stan wiedzy, trudno przesunąć łańcuch na zębatce o 0.25 ząbka.
Dlatego przeróbka cylindra 107 na 88  musi:
-mieć odpowiednią kompresję (nie 1:5, nie 1:15)
-tłok nie mieć kolizji z głowicą
-mieć ustawiony rozrząd
Z tego co widzę, to splanowanie cylindra o o 4.25 mm plus głowicę  o 0.75 mm nie daje długości jednego ogniwa łańcucha 25H.
http://www.gizmology.net/sprockets.htm

ANSI Standard Chain Dimensions

Chain No.     Pitch     Roller Diameter     Roller Width     Sprocket thickness     Working Load
25     1/4"     0.130"     1/8"     0.110"     140 lbs

Ostatnio edytowany przez Pilo (04-04-2015 21:43:46)

Offline

 

#38 04-04-2015 21:24:30

 KaZek

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1420928027.png

Zarejestrowany: 18-01-2014
Posty: 162
Punktów :   
Motocykl: Suzuki
Pojemność: 200
Przebieg: W trakcie remontu
Wiek: 17
Imię: Kacper

Re: Cylinder 90 cc

Po pierwsze to 88cc ma tłok 52mm i skok 41.5mm

A teraz podam ci wzór na obliczenie pojemności skokowej

http://upload.wikimedia.org/math/d/8/c/d8cb220dd6df47cd2a9a7361089c5463.png

Gdzie :


    d: średnica cylindra
    s: skok tłoka
    n: liczba cylindrów

Czyli:

3.14/4*52*52*41.5/1000=88

Łańcuszek wymienia się na 84 ogniwa bo cylinder od 110cc jest dłuższy co za tym idzie nie założyłbyś 82.

Offline

 

#39 04-04-2015 21:42:11

 cesio22

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1421183226.png

Skąd: Łapy
Zarejestrowany: 06-02-2013
Posty: 783
Punktów :   19 
Wiek: 40
Imię: Krzysztof

Re: Cylinder 90 cc

Pilo splanowanie cylindra 4.25 mm i głowicy o 0.75 mm daje taką samą odległość wału z wałkiem rozrządu cz w pojemności 50 cc więc masz zsynchronizowanie. Z tego co ty podałeś w swoim poście wnioskuję że przy pojemności 90 cc u Ciebie tłok ma średnicę tyle co w 72 cc i wynosi 47 mm za to skok jest dłuższy wału. Co za różnica czy pojemność uzyskasz skokiem czy średnicą ? Wiem książkowa wiedza czasami mija się z praktyką i doświadczeniem pracownika co zjadł na tym zęby.
Kazek da się stoczyć od dołu cylinder trzeba by było też stoczyć tuleję. Ba jak bym się uparł i miał frezarkę numeryczną to bym mógł nawet sfrezować.

Offline

 

#40 04-04-2015 21:45:10

Pilo

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1420929041.png

Zarejestrowany: 05-08-2014
Posty: 256
Punktów :   
Przebieg: 14700

Re: Cylinder 90 cc

--------------------
Kazek, przykro mi, mode force on
1) Skoro tłok 39mm i 52mm mieszczą się w tym samym rozstawie szpilek, to mamy materiał.
2) Skoro skraca się od dołu, to nie wybiórczo, więc w czym jest problem? Problemem jest odlew -i miejsce przykręcania cylindra do karteru i głowicy. Planowanie zabiera stamtąd materiał.
3) Kulą w płot. Nie podawałem żadnych wartości.
4) Ty tak na poważnie? Błądzisz, planować można nawet na szlifierce, co robi iskry. I ta maszyna jest dopiero super dokładna.
5) Skoro na dwóch kołach zębatych obraca się łańcuch z napinaczem, to zmiana rozstawu zębatek powoduje zmiany położenia kątowego zębatek względem siebie. Oznacza to przestawienie rozrządu. Pytanie jak duże, w tym konkretnym przypadku ogromne ~ 5,0/6,3
6) Zgadza się! Dlatego pytałem. Widocznie fabrycznie nie lubią 90 na "krótkim wale".
7) Dzwoń do chińczyków i wytłumacz im, że niepotrzebnie je frezują w wrednym żeliwie i ile na tym zaoszczędzą! Wszyscy skorzystamy na tańszych zestawach.
8) Dziś moc nie jest po twojej stronie. Pamiętaj, mechanika to precyzja.

cesio22, pytanie czy skrócenie zestawu o 5mm to jest właśnie tyle ile potrzeba. A jeśli:

KaZek napisał:

Łańcuszek wymienia się na 84 ogniwa bo cylinder od 110cc jest dłuższy co za tym idzie nie założyłbyś 82.

To na pewno wałek rozrządu nie jest w tym samym miejscu co w 50/72 i na pewno nie jest tam gdzie w 110, gdyż fabryczny cylinder 110 został skrócony.

Ostatnio edytowany przez Pilo (04-04-2015 21:51:07)

Offline

 

#41 04-04-2015 23:17:55

 KaZek

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1420928027.png

Zarejestrowany: 18-01-2014
Posty: 162
Punktów :   
Motocykl: Suzuki
Pojemność: 200
Przebieg: W trakcie remontu
Wiek: 17
Imię: Kacper

Re: Cylinder 90 cc

Pilo napisał:

1) Skoro tłok 39mm i 52mm mieszczą się w tym samym rozstawie szpilek, to mamy materiał.

Gó*no prawda. tuleja zalewana jest w żeliwie, a ożebrowanie jest zbyt małe by wprasować większą

Pilo napisał:

2) Skoro skraca się od dołu, to nie wybiórczo, więc w czym jest problem? Problemem jest odlew -i miejsce przykręcania cylindra do karteru i głowicy. Planowanie zabiera stamtąd materiał.

Jak ty chcesz skręcić głowicę z karterem ? Czytasz, w ogóle to co piszesz ? Problemem jesteś ty, a nie odlew, zresztą napisałem że skraca się od góry.

Pilo napisał:

3) Kulą w płot. Nie podawałem żadnych wartości.

Podałeś ich chyba z 10, kolejny raz nie czytasz.

Pilo napisał:

4) Ty tak na poważnie? Błądzisz, planować można nawet na szlifierce, co robi iskry. I ta maszyna jest dopiero super dokładna.

"Planować" możesz nawet i papierem ściernym na tafli szkła, kwestia jak dokładnie i ile to później będzie działać.

Pilo napisał:

5) Skoro na dwóch kołach zębatych obraca się łańcuch z napinaczem, to zmiana rozstawu zębatek powoduje zmiany położenia kątowego zębatek względem siebie. Oznacza to przestawienie rozrządu. Pytanie jak duże, w tym konkretnym przypadku ogromne ~ 5,0/6,3

Kolejny strzał w stopę, za przełożenie rozrządu odpowiadają zębatki, a nie rozstaw i ilość ogniw łańcucha.

Pilo napisał:

6) Zgadza się! Dlatego pytałem. Widocznie fabrycznie nie lubią 90 na "krótkim wale".

To po co Takegawa robi alu 88cc z tłokiem 52 do Monkeyów i Daxów ?

Pilo napisał:

7) Dzwoń do chińczyków i wytłumacz im, że niepotrzebnie je frezują w wrednym żeliwie i ile na tym zaoszczędzą! Wszyscy skorzystamy na tańszych zestawach.

Czytanie i dokształcenie się u ciebie to podstawa.Frezowanie zostawia tzw. "pory" na materiale przez co nie jest tak dokładne jak planowanie na szlifierce magnetycznej.

Pilo napisał:

8) Dziś moc nie jest po twojej stronie. Pamiętaj, mechanika to precyzja.

Zdaje się, że troche pan pier*olisz.

Idź już spać bo piszesz takie bzdury, że głowa mała.

Ostatnio edytowany przez KaZek (04-04-2015 23:18:43)

Offline

 

#42 05-04-2015 06:11:40

 kifflee

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1420931788.png

Skąd: Tarnowskie Góry
Zarejestrowany: 25-03-2014
Posty: 555
Punktów :   12 
Motocykl: Router WS 50 Bassa
Pojemność: 88 ccm(Limited Edition)
Przebieg: niedługo 8000 km
Wiek: 37
Imię: Przemek
WWW

Re: Cylinder 90 cc

Dokładnie zgadzam się z Kazkiem,jeśli ktoś nie pojmuje tak prostej rzeczy że odległość między zębatkami nie wpływa na nic tylko same zębatki są za to odpowiedzialne to o czym tu gadać.


"Zanim wrzucisz bieg i puścisz sprzęgło sprawdź poziom oleju w głowie"


Zapraszam na strone Router Ws 88
https://www.facebook.com/pages/Fan-Club … 0799127843

http://oi59.tinypic.com/28ml4qe.jpg

Offline

 

#43 05-04-2015 17:57:38

 vxproplus

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1420929722.png

Skąd: NSZ
Zarejestrowany: 03-10-2014
Posty: 499
Punktów :   12 
Motocykl: Router WS 50 MR'13
Pojemność: 107
Przebieg: 23500
Wiek: 23
Imię: Mateusz

Re: Cylinder 90 cc

Pilo napisał:

Wałek rozrządu jest dalej od wału korbowego. Dlatego wymienia siłę łańcuszek rozrządu z 82 na 84 ogniwa.. Czyli o odległość 1 ogniwa łańcucha. Aby rozrząd działał prawidłowo trzeba zsynchronizować wał z wałkiem rozrządu. Na obecny mój stan wiedzy, trudno przesunąć łańcuch na zębatce o 0.25 ząbka.

Jeśli wierzyć Twoim obliczeniom, że ta operacja spowoduje konieczność przestawienia rozrządu o 0,25 ząbka to przedstawia się to następująco.

Zębatka wałka rozrządu ma 28 zębów czyli jeden ząbek to kąt około 13 stopni pomnożone jeszcze przez 0,25 co daje 3,2 stopnia przesunięcia rozrządu. Taka wartość ma raczej znaczenie pomijalne i nie wpłynie odczuwalnie na żywotność silnika. Jeżeli komuś jednak to przeszkadza to niech porobi sobie fasolki na zębatce rozrządu i będzie wówczas precyzyjna regulacja.

Jeśli ludzie na takim zestawie jeżdżą i sobie chwalą to po co na siłę wnikać i odnajdywać jakieś dodatkowe problemy tak jak w tym przypadku z rozrządem.

Offline

 

#44 05-04-2015 23:07:23

 Zib3l

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1420928027.png

6138431
Skąd: NDG
Zarejestrowany: 30-07-2012
Posty: 181
Punktów :   
Motocykl: Router WS 50
Pojemność: Lifan 120
Przebieg: 12000km
Wiek: 2012

Re: Cylinder 90 cc

Przeczytałem jak idiota cały teamt;p I chyba najlepiej wymienić sobie na normalne 110 wszystko, a nie żydzić na wał szpilki i łańcuszek.....

Chore xD

Offline

 

#45 05-04-2015 23:20:31

 adi9424

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1419714993.png

3222172
Skąd: Mazowieckie (Pn.)
Zarejestrowany: 14-08-2012
Posty: 1396
Punktów :   25 
Motocykl: WS '12
Pojemność: yx140
Przebieg: 12000 (2300 na yx)
Wiek: 17,5

Re: Cylinder 90 cc

Masz rację w 100%

Offline

 

stat4u stat4u

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.naruto-orochi.pun.pl www.zieloneoczy.pun.pl www.kod.pun.pl www.shahid-kareena.pun.pl www.pielgrzymkapiotrkow.pun.pl