Największe forum na temat Rometa Router WS 50 i podobnych motorowerów. Znajdziesz tutaj pomoc i przydatne poradniki. Nie czekaj, zarejestruj się! Grupa na facebooku SERDECZNIE ZAPRASZAMY DO DOŁĄCZENIA- Kliknij we mnie!!
Gościu już ci powiedziałem licz sie ze słowami,ja więcej zdążyłem zapomnieć niż Ty sie nauczyć.Umiesz czytać to coś napisze.Po kiego chu..mi wiedzieć jaką mam kompresje choć mam taką że d.pe urywa i troche już przejechałem km żeby wiedzieć i czuć że niczym praca silnika się nie różni od 110 czy 50 cc.Poczytaj o T34 jak wiesz wogóle co to jest,jak były produkowane i jak spasowane a wygrały wojne.Po drugie nie dyskutuje z małolatami,jesteśmy na forum więc inaczej się nie będe wypowiadał na ten temat.Znajdź sobie rówieśników i tak sobie z nimi gadaj.I kulaj sie na 50 cc z super kompresją,wywarzonym wałem,super szczelną głowicą i innymi bajerami 60 km/h przy wyjącym super spasowanym chińskim silniczkiem
Ostatnio edytowany przez kifflee (04-04-2015 14:41:58)
Offline
Pilo napisał:
Praw fizyki pan nie zmienisz, nie bądź pan głąb.
Już Ci powiedziałem nie jestem twiom kumplem w rurkach i żelem na głowie.Tak se gadaj do niego lub do ojca.Nie do mnie.APELUJE do adminów żeby coś zrobili w sprawie tych wypowiedzi bo niestety staram sie utrzymać nerwy na wodzy ale nikt nie będzie tu mnie obrażał,szczególnie wszechwiedzący małolat.
Offline
Prośba o trzymanie się sedna sprawy tematu , wzajemne różnice i sprawy personalne przenieście na płaszczyznę prywatnych wiadomości
Każdy kolejny post o podobnym brzmieniu będzie traktowany jako spam i automatycznie usuwany
Offline
Pilo wytłumacz mi jak splanowanie głowicy może przestawić rozrząd? Przy remoncie głowicy planowanie to standard. Daje się grubszą uszczelkę jak istnieje obawa spotkania tłoka z zaworami. Miałem splanowaną głowicę w fiacie cinquecento i teraz w oplu gdzie wałki są w głowicy. Oba auta były składane na standardowe uszczelki żaden rozrząd się nie przestawił.
Offline
Pilo jak ty pier*olisz. XD
Po pierwsze z 50cc nie zrobisz 88cc bo nawet nie wbijesz tuleji bo braknie ożebrowania
Po drugie primo, jak już to skracanie jedynie od góry bo od dołu jak stoczysz to tuleja będzie w przeciwwagach wału korbowego.
Po trzecie primo 0.75mm, a nie 0.8mm
Po czwarte primo cyl i głowicę się toczy, a nie frezuje.
Po czwarte primo jak ty chcesz przestawić rozrząd, planowaniem głowicy ? XDDDDDDDDD
Po piąte primo ten zestaw co ty podałeś jest na wał od 110cc
Szóste primo wał od 110 ma te same przeciwwagi, jedynie dłuższy korbowód, więc o czym ty pierdzielisz z tym wyważaniem układu korbowo tłokowego ?
Siódme primo kanał olejowy zostaje w tym samym miejscu, a oring w tej samej pozycji utrzymuje odpowiednie gniazdo w uszczelce głowicy.
Tak się wypowiadasz na dany temat, a nawet nie masz o tym pojęcia znaFco.
Żeby nie było, że robię spam to najlepszy gaźnik do tego to 22mm
Ostatnio edytowany przez KaZek (04-04-2015 20:52:40)
Offline
Silnik 50/72 ma inny skok niż 90/110
http://www.opencroquet.org/wholesale/pz … opper.html
2) Displacement:50cc/70cc/90cc/110cc
3) Bore& stroke: 34. 0mmx41. 5mm(50cc);
47. 0mmx41. 5mm(70cc);
47mmX49.5mm(90cc);
52. 3mmx50. 0mm(110cc);
Wałek rozrządu jest dalej od wału korbowego. Dlatego wymienia siłę łańcuszek rozrządu z 82 na 84 ogniwa.. Czyli o odległość 1 ogniwa łańcucha. Aby rozrząd działał prawidłowo trzeba zsynchronizować wał z wałkiem rozrządu. Na obecny mój stan wiedzy, trudno przesunąć łańcuch na zębatce o 0.25 ząbka.
Dlatego przeróbka cylindra 107 na 88 musi:
-mieć odpowiednią kompresję (nie 1:5, nie 1:15)
-tłok nie mieć kolizji z głowicą
-mieć ustawiony rozrząd
Z tego co widzę, to splanowanie cylindra o o 4.25 mm plus głowicę o 0.75 mm nie daje długości jednego ogniwa łańcucha 25H.
http://www.gizmology.net/sprockets.htm
ANSI Standard Chain Dimensions
Chain No. Pitch Roller Diameter Roller Width Sprocket thickness Working Load
25 1/4" 0.130" 1/8" 0.110" 140 lbs
Ostatnio edytowany przez Pilo (04-04-2015 21:43:46)
Offline
Po pierwsze to 88cc ma tłok 52mm i skok 41.5mm
A teraz podam ci wzór na obliczenie pojemności skokowej
Gdzie :
d: średnica cylindra
s: skok tłoka
n: liczba cylindrów
Czyli:
3.14/4*52*52*41.5/1000=88
Łańcuszek wymienia się na 84 ogniwa bo cylinder od 110cc jest dłuższy co za tym idzie nie założyłbyś 82.
Offline
Pilo splanowanie cylindra 4.25 mm i głowicy o 0.75 mm daje taką samą odległość wału z wałkiem rozrządu cz w pojemności 50 cc więc masz zsynchronizowanie. Z tego co ty podałeś w swoim poście wnioskuję że przy pojemności 90 cc u Ciebie tłok ma średnicę tyle co w 72 cc i wynosi 47 mm za to skok jest dłuższy wału. Co za różnica czy pojemność uzyskasz skokiem czy średnicą ? Wiem książkowa wiedza czasami mija się z praktyką i doświadczeniem pracownika co zjadł na tym zęby.
Kazek da się stoczyć od dołu cylinder trzeba by było też stoczyć tuleję. Ba jak bym się uparł i miał frezarkę numeryczną to bym mógł nawet sfrezować.
Offline
--------------------
Kazek, przykro mi, mode force on
1) Skoro tłok 39mm i 52mm mieszczą się w tym samym rozstawie szpilek, to mamy materiał.
2) Skoro skraca się od dołu, to nie wybiórczo, więc w czym jest problem? Problemem jest odlew -i miejsce przykręcania cylindra do karteru i głowicy. Planowanie zabiera stamtąd materiał.
3) Kulą w płot. Nie podawałem żadnych wartości.
4) Ty tak na poważnie? Błądzisz, planować można nawet na szlifierce, co robi iskry. I ta maszyna jest dopiero super dokładna.
5) Skoro na dwóch kołach zębatych obraca się łańcuch z napinaczem, to zmiana rozstawu zębatek powoduje zmiany położenia kątowego zębatek względem siebie. Oznacza to przestawienie rozrządu. Pytanie jak duże, w tym konkretnym przypadku ogromne ~ 5,0/6,3
6) Zgadza się! Dlatego pytałem. Widocznie fabrycznie nie lubią 90 na "krótkim wale".
7) Dzwoń do chińczyków i wytłumacz im, że niepotrzebnie je frezują w wrednym żeliwie i ile na tym zaoszczędzą! Wszyscy skorzystamy na tańszych zestawach.
8) Dziś moc nie jest po twojej stronie. Pamiętaj, mechanika to precyzja.
cesio22, pytanie czy skrócenie zestawu o 5mm to jest właśnie tyle ile potrzeba. A jeśli:
KaZek napisał:
Łańcuszek wymienia się na 84 ogniwa bo cylinder od 110cc jest dłuższy co za tym idzie nie założyłbyś 82.
To na pewno wałek rozrządu nie jest w tym samym miejscu co w 50/72 i na pewno nie jest tam gdzie w 110, gdyż fabryczny cylinder 110 został skrócony.
Ostatnio edytowany przez Pilo (04-04-2015 21:51:07)
Offline
Pilo napisał:
1) Skoro tłok 39mm i 52mm mieszczą się w tym samym rozstawie szpilek, to mamy materiał.
Gó*no prawda. tuleja zalewana jest w żeliwie, a ożebrowanie jest zbyt małe by wprasować większą
Pilo napisał:
2) Skoro skraca się od dołu, to nie wybiórczo, więc w czym jest problem? Problemem jest odlew -i miejsce przykręcania cylindra do karteru i głowicy. Planowanie zabiera stamtąd materiał.
Jak ty chcesz skręcić głowicę z karterem ? Czytasz, w ogóle to co piszesz ? Problemem jesteś ty, a nie odlew, zresztą napisałem że skraca się od góry.
Pilo napisał:
3) Kulą w płot. Nie podawałem żadnych wartości.
Podałeś ich chyba z 10, kolejny raz nie czytasz.
Pilo napisał:
4) Ty tak na poważnie? Błądzisz, planować można nawet na szlifierce, co robi iskry. I ta maszyna jest dopiero super dokładna.
"Planować" możesz nawet i papierem ściernym na tafli szkła, kwestia jak dokładnie i ile to później będzie działać.
Pilo napisał:
5) Skoro na dwóch kołach zębatych obraca się łańcuch z napinaczem, to zmiana rozstawu zębatek powoduje zmiany położenia kątowego zębatek względem siebie. Oznacza to przestawienie rozrządu. Pytanie jak duże, w tym konkretnym przypadku ogromne ~ 5,0/6,3
Kolejny strzał w stopę, za przełożenie rozrządu odpowiadają zębatki, a nie rozstaw i ilość ogniw łańcucha.
Pilo napisał:
6) Zgadza się! Dlatego pytałem. Widocznie fabrycznie nie lubią 90 na "krótkim wale".
To po co Takegawa robi alu 88cc z tłokiem 52 do Monkeyów i Daxów ?
Pilo napisał:
7) Dzwoń do chińczyków i wytłumacz im, że niepotrzebnie je frezują w wrednym żeliwie i ile na tym zaoszczędzą! Wszyscy skorzystamy na tańszych zestawach.
Czytanie i dokształcenie się u ciebie to podstawa.Frezowanie zostawia tzw. "pory" na materiale przez co nie jest tak dokładne jak planowanie na szlifierce magnetycznej.
Pilo napisał:
8) Dziś moc nie jest po twojej stronie. Pamiętaj, mechanika to precyzja.
Zdaje się, że troche pan pier*olisz.
Idź już spać bo piszesz takie bzdury, że głowa mała.
Ostatnio edytowany przez KaZek (04-04-2015 23:18:43)
Offline
Dokładnie zgadzam się z Kazkiem,jeśli ktoś nie pojmuje tak prostej rzeczy że odległość między zębatkami nie wpływa na nic tylko same zębatki są za to odpowiedzialne to o czym tu gadać.
Offline
Pilo napisał:
Wałek rozrządu jest dalej od wału korbowego. Dlatego wymienia siłę łańcuszek rozrządu z 82 na 84 ogniwa.. Czyli o odległość 1 ogniwa łańcucha. Aby rozrząd działał prawidłowo trzeba zsynchronizować wał z wałkiem rozrządu. Na obecny mój stan wiedzy, trudno przesunąć łańcuch na zębatce o 0.25 ząbka.
Jeśli wierzyć Twoim obliczeniom, że ta operacja spowoduje konieczność przestawienia rozrządu o 0,25 ząbka to przedstawia się to następująco.
Zębatka wałka rozrządu ma 28 zębów czyli jeden ząbek to kąt około 13 stopni pomnożone jeszcze przez 0,25 co daje 3,2 stopnia przesunięcia rozrządu. Taka wartość ma raczej znaczenie pomijalne i nie wpłynie odczuwalnie na żywotność silnika. Jeżeli komuś jednak to przeszkadza to niech porobi sobie fasolki na zębatce rozrządu i będzie wówczas precyzyjna regulacja.
Jeśli ludzie na takim zestawie jeżdżą i sobie chwalą to po co na siłę wnikać i odnajdywać jakieś dodatkowe problemy tak jak w tym przypadku z rozrządem.
Offline
Przeczytałem jak idiota cały teamt;p I chyba najlepiej wymienić sobie na normalne 110 wszystko, a nie żydzić na wał szpilki i łańcuszek.....
Chore xD
Offline
Offline