Największe forum na temat Rometa Router WS 50 i podobnych motorowerów. Znajdziesz tutaj pomoc i przydatne poradniki. Nie czekaj, zarejestruj się! Grupa na facebooku SERDECZNIE ZAPRASZAMY DO DOŁĄCZENIA- Kliknij we mnie!!
Cesio22, jak masz przykręcony ten filtr powietrza? Bo w ramie K125 są takie blaszki dospawane do przykręcenia tej obudowy. Też chyba sobie taki filtr zamontuje bo on da mi to samo co ten gąbkowy pod względem osiągów a przynajmniej będzie cichszy i odporniejszy na wodę, błoto itp.
Offline
Głowica musi być od 110 bo jak splnujesz ta od 72 to tłok będzie bił.Cylinder toczysz o 4.25mm, głowicę o 0.75mm reszta zostaje, poradnik na forum jest mojego autorstwa.
Offline
Dzięki KaZek to już wiem teraz planuję zakup, rozwodziłem się tylko nad tematem gaźnika.
Co do filtra powietrza żeby zrobić fotki musiał bym pół moto rozebrać. Zrobiłem to mniej więcej tak. Filtr na górze ma dwa gwinty. Do ramy w poprzek są przyspawane dwa płaskowniki nad tymi gwintami. Filtr jest do nich przykręcony poprzez gumowe dystanse nie pamiętam już ich grubości. Z tyłu w ramce za akumulatorem dodatkowo jest zrobione mocowanie tak samo przez dystans w filtrze trzeba wywiercić otwór. Teraz już dystansu nie ma ramka została rozcięta i jest włożony akumulator 7AH Varty. Trzeba przenieść moduł bo się nie mieści. U mnie jest teraz pod zbiornikiem na plastikowych opaskach. I chyba najważniejsze orginalna guma na filtrze ma sporą średnicę redukcję wykonałem ze starej rury od odkurzacza. Odciąłem to miejsce gdzie się składa jedną w drugą. Szerszą stronę do gumy od filtra i opaska, na węższą nałożona guma z opaską i do gaźnika. Rura gumowa dobraną średnicą kupiona na metry w sklepie z częściami dla ciągników za grosze.
Offline
U mnie guma będzie nawet za mała bo mój gaźnik ma średnicę od strony filtra 42mm a gaźnik w K125 ma 40 bodajże to się by jakoś naciągnęło, z tym że muszę i tak wziąć jakiś kawał rury gumowej żeby przedłużyć bo gaźnik ma wlot powietrza mniej więcej nad rozrusznikiem a wlot do filtra zaczyna się głębiej prawie pod boczkiem. Dużą różnicę odczułeś przy tej pojemności po zmianie filtra? Fabryczną routerowska obudowę bym zostawił ale tylko z jednego powodu - można ją dość prosto przerobić żeby czerpane było zimne lub ciepłe powietrze tak jak to było w np. we fiacie 125p. Chciałbym dorobić taką dźwigienkę zima/lato wtedy nie zamarzałby mi gaźnik.
Offline
Odpowiednią rurę kupisz w sklepie z częściami do ciągników. Ja kupiłem zbrojoną płótnem taką co idzie do układów chłodzenia silnika. Tak wydaje mi się że troszeczkę dało na plus, no i jest szczelniejszy. Ja zakleiłem w nim jeszcze otwory do odmy. Do podłączenia rury na przedłużkę najlepiej użyć kawałek rurki stalowej i spiąć obie strony na opaski, niestety w ten sposób zwęzisz trochę średnicę wewnętrzną. Jaki masz gaźnik?
Offline
Od góry.
Offline
Coś takiego znalazłem http://allegro.pl/cylinder-tlokiem-100c … 26605.html za 58zł. Czy to jest na wał 50/72/88, czy 107?
Ostatnio edytowany przez Pilo (04-04-2015 01:20:42)
Offline
Każdy zestaw 110 można przerobić na 88 cc,wał zostaje z 50 tki tak jak ja mam,wał zmieniasz jak chcesz mieć 110 cc.To co znalazłeś to jakiś nie wymiarowy szajs który bym sobie odpuścił.
Ostatnio edytowany przez kifflee (04-04-2015 07:38:40)
Offline
Teraz dowaliłeś,chyba mniej roboty jest jak skrócisz cylinder i splanujesz głowice od 110,niż osłabiać cyl z 50 cc powiększając otwor to mija się z celem,potem jeszcze uzyskanie gładzi w cylindrze,dziwne myślenie i jakie nieudolne przeróbki?Przejechałem prawie 4000 km na 88 cc(skracany cyl i planowana głowica)zero brania oleju ani przegrzewania więc w czym rzecz?Gotowy zestaw z alu cylem kosztuje koło 700 zł.to powodzenia,musiałoby mnie pogiąć żeby tyle kasy dać na 88cc.
Ostatnio edytowany przez kifflee (04-04-2015 12:43:04)
Offline
Pociągnąłem twoją retorykę. Nic więcej.
Przeróbka z 110 oznacza planowanie głowicy i cylindra. Czyli podobny koszt do szlifu, a z częściami to nawet tanie tulejowanie. Otrzymujemy wałek rozrządu na innym poziomie (rozrząd przestawiony), solidnie pocienione mocowanie głowicy od strony komory łańcucha rozrządu, brak gniazda na uszczelnienie kanału olejowego, niewyważony układ korbowo-tłokowy, tłok z luzem 0.5mm, co kwalifikuje od razu do remontu generalnego. Na dobrą sprawę, to powinno się sfrezować sam cylinder z obu stron do wysokości 50/72cm3 lub splanować o te ~ 8mm od czoła i jakość odbudować mocowanie głowicy i gniazdo uszczelki olejowej.
Dlatego taniej, lepiej, łatwiej jest kupić od chińczyków zestaw pasujący. Cena podobna do 50/72/97/110, trzeba tylko znaleźć.
Offline
Ręce opadają ile ty masz lat,pracujesz dla hondy,yamahy jako projektant.Chłopie to jest RUTEK chiński dwukołowy transport drogowy za śmieszne pieniądze a ty z twoimi wyliczeniami jakbyś haya buse składał.Znając życie to kulasz sie na 50 cc a innym doradzasz choćbyś miał 600 tke.Daj spokój bo uszy więdną.Ty chyba nie wiesz o czym piszesz jakie nie wywarzenie,jakie luzy,co ma do tego rozrząd,jakie 8mm,stary więcej książek i praktyka u dobrego mechanika,albo pogadaj sobie z Kazkiem z tego forum który napisał poradnik jak zrobić zestaw 88 cc a on zrobił i założył ich od groma ludziom którzy je zamawiali a ty piszesz takie brednie o luzach,śluzach i Bóg wie o czym.Te silniki mają luzy już w fabryce a ja sie mam martwić jakimiś pierdołami.Błagam....co za herezja.
Ostatnio edytowany przez kifflee (04-04-2015 14:10:21)
Offline