Największe forum na temat Rometa Router WS 50 i podobnych motorowerów. Znajdziesz tutaj pomoc i przydatne poradniki. Nie czekaj, zarejestruj się! Grupa na facebooku SERDECZNIE ZAPRASZAMY DO DOŁĄCZENIA- Kliknij we mnie!!
No to jednak pozostaje kupno całej szyby. Mnie udało się kupić całość za 95 zł z kosztami przesyłki. Więc jeszcze nie ma tragedii.
Offline
Witam ponownie. Od razu przepraszam za pisanie posta pod postem, ale to jedyny sposób aby się podświetlił mój temat. Chodzi mi o małą poradę dotyczącą światła. Ponieważ jakiś czas temu miałem nieprzyjemną sytuację z przepaloną tylną żarówką, a dokładniej światłem pozycyjnym. Dlatego pomyślałem aby zrobić dodatkowe światło stopu i pozycyjne w odblasku przy kufrze. Dzisiaj odkręciłem ten pasek i sprawdziłem że było tam miejsce na 3 paski ledowe, ponieważ cały pasek od wewnątrz jest podzielony dwiema przegrodami. Nie mam pewności czy zmieszczą mi się swa paski w jednej sekcji czy będę musiał zrobić po jednym na każdą. I tutaj jest porada do Was: ile pasków dać na stop a ile na pozycję.
Myślałem jeszcze również o tym aby te boczne fragmenty odblasku zrobić na migacze, ale wydaje mi się że przez ten czerwony odblask może być trochę kiepsko z kolorem.
Offline
Nie wiem na pewno ale obiło mi się o uszy, że jak samochód z USA ma czerwone klosze kierunkowskazu to żeby przeszedł przegląd w Polsce maluje się żarówki na zielono czy podkłada jakieś zielone folie i wtenczas świecą na pomarańczowo. W Twoim przypadku możesz dać po prostu zielone diody.
Offline
Ok, dzięki za podpowiedź, najwyżej dokupię metr zielonych ledów i zrobię wtedy migacze. A jak z tym podzieleniem pasków między pozycje a światło stopu?
Offline
Jeżeli odblask jest w czerwonym kolorze , to bez problemu zniekształci kolor nawet z niebieskiego na czerwony
Kierunków myślę że nie ma potrzeby zmieniać czy dorabiać dodatkowych
Co do funkcji świateł w tylnej lampie i powielenia tego w obudowie kufra , to pozycyjne dałbym dwie nitki ledów , natomiast stopu dałbym jedną , ale o znacznie większej mocy niż te dwa paski do swiateł pozycyjnych , w tedy miał byś odzwierciedlenie działania żarówki
Offline
jeszcze zobaczę jak to tam dokładnie wygląda czy dwa paski się zmieszczą w jednym przedziale, jeśli tak to dwa paski skrajne zrobię jako pozycję, a dwa środkowe, blisko siebie jako stop. Mam kupioną już taśmę ledową, i nie wiem czy dokupować mocniejszą. Myślę też o tym aby zrobić wewnątrz przedniego reflektora po obwodzie dodatkowe diody, jako światło do jazdy dziennej. Wiem że nie jest to do końca zgodne z przepisami, ale do jazdy po mieście nie powinno sprawiać różnicy, w mieście raczej nie zatrzymają. Podobnie jak ma Vxproplus zrobię sobie oświetlenie wnętrza kufra. Mam już wszystkie potrzebne rzeczy kupione.
Offline
Rafał dobrze myśli. Podłącz jak napisał normalnymi listwami, ale przed listwami od pozycji daj rezystor, a najlepiej potencjometr 1k liniowy, wtedy sobie dobrze ustawisz, bo z rezystorami byś musiał kombinować który jest najlepszy.
Offline
Chyba jednak zostanę przy tej opcji że na środku dam dwa paski jako stop, a góra i dół będą robiły za pozycję. Myślę też żeby paski od pozycji zachodziły także na boki i będą robić za światła obrysowe. Paski stopu zrobię krótsze i będą tylko na samym tyle.
Edit:
A więc LEDy już zamontowane tam gdzie powinny być, przewody pociągnięte, jutro będzie trzeba podłączyć.
Sprawę stopu i pozycji rozwiązałem tak że pasek światła pozycyjnego dałem na górze tego odblasku, tak że zachodzi na boki (taśma długości 75 cm), a na światło stopu składają się dwa krótsze paski (po 40 cm każdy) przyklejone trochę poniżej pozycji o jakiś 1 cm, ale za to paski od stopu są przyklejone jeden przy drugim.
Dodatkowo, ściągając trochę pomysł od Vxproplusa zrobiłem także podświetlenie wnętrza kufra, podłączone na stałe do akumulatora, ale zastosowałem wyłącznik taki jak przy lodówce jest do gaszenia w środku światła. Pozostaje tylko wszysko opatrzeć odpowiednimi konektorami na końcu i podłączyć do reszty instalacji
Ostatnio edytowany przez Tommy29 (01-06-2015 19:39:54)
Offline
Ja mam u siebie wyłącznik krańcowy czyli taki jak przy lodówce ale dodatkowo zamontowałem taki najpospolitszy wyłącznik on-off żeby w razie potrzeby czy nawet awarii wyłącznika krańcowego móc wyłączyć światło.
Offline
No tak, o tym nie pomyślałem.
Ciągle chodzi mi po głowie żeby w lampie przedniej zrobić dodatkowe światło do jazdy dzienniej w formie takiego ringu po obwodzie. Myślałem żeby podłączyć to do żarówki postojowej, bo tam mam jeszcze jedno wejście w tej złączce WAGO. Dałbym jeszcze gdzieś przy kierownicy dodatkowy wyłącznik jakby się mieli niebiescy przyczepić
Póki co jeden etap montażu dodatkowych świateł został zakończony. Paski ledowe w odblasku kufra zamontowane, podłączone i działają prawidłowo. Jeszcze później pomyślę o tym aby wykombinować jakieś rozłączanie przewodów aby można było zdjąć w razie czego kufer. Myśląc o tych paskach diodowych jako migacze, pomyślałem żeby kupić po prostu nowe migacze LEDowe i do tego nowy przerywacz przeznaczony do kierunkowskazów LEDowych. Odciąży mi to trochę akumulator.
Panowie, które będą lepiej pasować do mojego Routera?
1. http://allegro.pl/kierunkowskazy-kierun … 09455.html
2. http://allegro.pl/kierunkowskazy-kierun … 05985.html
Korzystając z wieczorowej pory postanowiłem podzielić się fotami jak wyszło podświetlenie kufra, oraz dodatkowe światło stopu i pozycji:
podświetlenie:
Pozycja:
Stop:
Ostatnio edytowany przez Tommy29 (05-06-2015 23:07:58)
Offline
Powinno być wystarczająco dobrze widoczne także w dzień. Teraz jeszcze tylko chcę kupić kierunkowskazy diodowe żeby odciążyć aku. Tylko nie wiem które wybrać Dałem dwie propozycje, ale jak na razie cisza.
Offline
No, no wygląda to świet(l)nie. Ja myślałem na razie o samym stopie w kufrze. U siebie akurat mam zamontowaną kostkę żeby w razie potrzeby móc rozłączyć kufer od elektryki motoru.
Offline
Też będę myślał o możliwości rozłączenia tego. Nie wiem tylko w którym miejscu to zrobić, czy jeszcze w kufrze czy już na zewnątrz. Mogę kupić hermetyczne pudełeczko w hurtowni elektrycznej i odpowiednie kostki do połączenia. Najlepiej się chyba sprawdzą złączki WAGO, bo nie potrzeba żadnych narzędzi do tego aby podpiąć i odpiąć przewody. W przypadku gdybym łączenie zrobił w środku kufra to musiałbym znowu przeciągać przewody przez wywiercone w kufrze otwory, a zrobiłem to w ten sposób aby nie było możliwości zaciągnięcia wody (jak zrobię zdjęcie to pokażę gdzie są wyprowadzone przewody). Chyba że rozłączanie zrobię pod tą klapką schowka tylnego. I tak tam znajdują się przewody od światła tylnego i migaczy a woda i tam się nie dostaje.
Pozycję również chciałem umieścić w kufrze z tego względu że ostatnio na dwie nocki do pracy musiałem jechać bez tylnego światła pozycyjnego. Stop był, ale pozycja niestety przepalona. W tej chwili obojętnie czy się żarówka przepali czy nie, to i tak zarówno stop jak i pozycja będzie. No i światło pozycyjne w kufrze będzie robiło także za "obrysówki"
Ostatnio edytowany przez Tommy29 (06-06-2015 15:24:54)
Offline