Najwiêksze forum na temat Rometa Router WS 50 i podobnych motorowerów. Znajdziesz tutaj pomoc i przydatne poradniki. Nie czekaj, zarejestruj siê! Grupa na facebooku SERDECZNIE ZAPRASZAMY DO DO£¡CZENIA- Kliknij we mnie!!
Witam, jak temacie nimam sanek a tu zima. To oczywi¶cie s³aby suchar, a teraz do rzeczy. Bardzo irytuje mnie fakt i¿ w 2012 roczniku posk±piono kilku rurek które jak by nie by³o usztywnia³y konstrukcjê, co w moim odczuciu powoduje tak± dziwn± miêkko¶æ (skrêcanie) ramy podczas jazdy w zakrêtach z plecakiem o ³±cznej wadze pasa¿erów w okolicy 130KG . Jak kto¶ zaje¿d¿a³ kiedy¶ ETZ-ê to zna temat (te¿ by³y giêtkie) i teraz mam pytanie czy który¶ z kolegów uzupe³nia³ ju¿ tak± kastrowan± ramê?(ko³yska, klatka itp.) Poniewa¿ zamierzam u siebie wykonaæ ko³yskê, ale nie spawan± a przykrêcan± z przodu do kikuta rury pod g³ówk± ramy i z ty³u pod setami kierowcy. W opisanych miejscach monta¿u znajd± siê przykrêcone p³askowniki a do nich spawana bêdzie ko³yska. Ca³o¶æ zostanie wykonana z rury stalowej 1/2 cala, za wszelkie sugestie i pomys³y z góry dziêkujê i pozdrawiam Arek.
Offline
Swego czasu na forum pojazdów z silnikami fmb by³ jeden cz³owiek który do swojego Zumico GR 600 dorabia³ ko³yskê pod silnikiem.Z tego co pamiêtam jego pojazd uleg³ wypadkowi a on sam stwierdzi³ ¿e gdyby nie ta ko³yska to pojazd z³o¿y³ by siê jak scyzoryk.Jeste¶ chyba pierwszym który bêdzie montowa³ ko³yskê do kastrowanej ramy Routera WS 50.
Offline
Witaj ja w swoim moto mam fabryczne sanki ale ile siê nagimnastykowa³em ¿eby je wygi±æ tak aby siê zmie¶ci³ mi silnik Lifan 120 z dolnym rozrusznikiem tylko ja wiem. Ja do nich mam dospawany ceownik daje mi on dodatkowe mocowanie silnika od spody za pomoc± 2 szpilek i gum zamontowanych w ceowniku. Z tego co pamiêtam na tym forum by³ ju¿ poruszany temat sanek ale raczej w odwrotnym kierunku tzn ich wyciêciu. Nie s± one jako¶ super przyspawane do ramy przez co siê wydaj± bardziej atrap± ni¿ jej konstrukcj±.
Offline
Witajcie, te¿ zamierzam mocowaæ dodatkowo silnik z do³u ale na p³askowniku. A co do scyzoryka to tego w³a¶nie chcia³bym w ewentualnej przysz³o¶ci unikn±æ. Pozdrawiam Arek
Ostatnio edytowany przez JOSEMORALES (13-02-2017 21:03:12)
Offline
Tak jak koledzy mówili sanki s± dospawane na dole ramy raczej na s³owo honoru. Obczaja³em to kiedy chcia³em mocowaæ do nich silnik dodatkowo, ale z tego powodu zw±tpi³em.
Prawdopodobnie jakkolwiek je zamontujesz bêd± trzymaæ siê lepiej od seryjnych.
W jakim¶ mijanym motocyklu widzia³em seryjne rozwi±zanie mocowania podobnych sanek przez skrêcanie imbusami rury przeciêtej na d³ugo¶ci paru centymetrów wzd³u¿ osi.
Offline
W Romecie Ogarze Caffe 50 s± dokrêcane sanki i mo¿na nawet takie kupiæ tylko jak kiedy¶ patrzy³em na sklepie rometa to kosztowa³y co¶ oko³o 1k pln, normalnie masakra. Dzi¶ zrobi³em wzór z prêta 10mm i da³em koledze ¿eby mi w pracy na giêtarce wykona³ takie rury, zobaczymy co z tego wyjdzie. Na sobotê powinny byæ rury pogiête i potem trzeba ko³yskê pospawaæ do kupy z poprzeczkami i mocowaniami.
Offline
Te sanki to szukaæ pod nazw± wspornik stopek kierowcy ? W³a¶nie poszukuje czego¶ podobnego by przymocowaæ silnik jeszcze od do³u bo te wibracje s± irytuj±ce
Offline