Największe forum na temat Rometa Router WS 50 i podobnych motorowerów. Znajdziesz tutaj pomoc i przydatne poradniki. Nie czekaj, zarejestruj się! Grupa na facebooku SERDECZNIE ZAPRASZAMY DO DOŁĄCZENIA- Kliknij we mnie!!
https://motor-x.pl/wa-korbowy-silnik-154fmi-2,p.html
Czy ten wał się nada? Szukam i szukam ale wymiarów ani wyglądu wału nie mogę znaleźć. Chciałbym złożyć sobie taką 110 na nowych częściach bo kupno silnika nie przejdzie ;p
Offline
Bierz ten tajwański (TOKN) sam mam i polecam no i cena super http://allegro.pl/wal-korbowy-atv-quad- … 29424.html
Offline
Ok, chyba tego wezmę.
Wiem, że temat wałkowany milion razy tutaj na forum, samych wątków jest mnóstwo, opinii jeszcze więcej więc chciałbym prosić oblatywaczy 110'siątek o poradę, wszystko w jednym miejscu. Czyli tak:
- Jaki gaźnik do tego konkretnie? Plug'n'play, skręcam ustawiam jadę, bez bawienia sie dyszami etc
- Jaki zestaw 110 polecacie? tłok, cylinder, głowica - od jakiego sprzedawcy?
- Co jeszcze warto dokupić?
- Czy mogę to posadzić na głowicy z 72ccm? Trzeba podebrać material z tłoka pod zawory? ile?
Mile widziane linki z Allegro, zależy mi na żywotności tego tego, na codzień dłubię przy samochodach na własnej dzialalności i srednio będę mieć czas to rozbebeszać po 2tys km
Offline
1. Gazior najlepszy to 22mm ale z dyszami to różnie bywa bo nie wiadomo jaką dostaniesz z gaźnikiem
2. cyl i tłok tylko ten: http://allegro.pl/cylinder-alu-z-tlokie … 67109.html
3. warto zrobić coś z wibracjami które po zmianie na 110 zwiększą się
4. głowica podejdzie i nic nie trzeba robić
Offline
Mam zamontowany taki cylinder i to w tym sklepie na M.... co ma złą renomę , jest dwa razy tańszy i nic się z nim nie dzieje http://allegro.pl/cylinder-tlok-piersci … 06190.html dodam ze docierałem go może 10km a później ogień na przełożeniach 12/52 później 15/52 i aktualnie 15/41 i moto nie osłabł ani trochę.
Ogólnie wszystkie części do 110tki kupiłem w sklepie na M..... tylko nie zestaw a każda cześć na osobnej aukcji bo wyjdzie taniej.
Jedynie w głowicy z racji u mnie kiepskiego odlewu http://allegro.pl/glowica-110-cc-atv-ki … 71201.html nastąpiło małe pęknięcie w zagłębieniu świecy przez które wydostaje się dym podczas odpalania silnika ale olej nie wycieka. Po rozgrzaniu głowicy pękniecie uszczelnia się.
Gaźnik mam fabryczny PZ20 i wystarcza.
Dodam, że wysłane mi części były dobrze spasowane i nie miałem problemów z ich montażem.
Offline
Ja też mam "zdrowy" cylinder i tłok 110 kupiony za 50zł (leży sobie na półce) ale mam też dwa które wyglądają jakby ktoś potraktował je papierem ściernym bo brały olej i się przytarły. Wszystkie zestawy były kupowane w tym samym samym sklepie dlatego radze brać ten aluminiowy bo jest niemal 99,9 % a nie jakieś 33,3% pewności że będzie długo służył no i to aluminium a nie żeliwo.
Gaźnik (fabryczny) PZ20 też mam u siebie i jest całkiem całkiem ale PZ22 ze stożkiem powinno troszkę jeszcze ożywić silniczek
Offline
Ok, dzięki
Chyba wezmę zestaw od naprawskuter.pl, brałem zębatki i łańcuch i jestem zadowolony, a jak wspomniałem wolę wydać więcej i mieć komfort psychiczny niż mniej i mieć byle szajs. A jak z dyszami? Jakie do fabrycznego gaźnika i jakie dla pz22?
Offline
Ja jeżdżę jeszcze na wale od naprawskuter kupiłem go równo rok temu ma teraz przejechane coś koło 17000 km ale to nie TOKN no i wibracje miał jakieś spore w porównaniu z poprzednim. Dzisiaj już ma wyczuwalny luz na korbowodzie, wyrobiony wielowypust zabieraka sprzęgła i podejrzewam, że łożyska też są w nie najlepszej kondycji - silnik zrobił się mocno hałaśliwy. Zaryzykuję tego z linku w drugim poście bo też mnie dłubanina przy silniku nie ominie.
Edit: Dzisiaj dostałem nowy wał, też nie TOKN ale porównywałem z takim i nie różni się wiele. Gwinty ma jakieś przypalane takie granatowe. Może hartowane? Jak rozbiorę silnik to profilaktycznie zmienię łożyska na jakieś markowe i tutaj mam pytanie. Czy opłaci się ściągać łożyska z nowego wału i zastąpić je markowymi np. SKF czy FAG?
Ostatnio edytowany przez vxproplus (08-07-2015 22:09:07)
Offline