Największe forum na temat Rometa Router WS 50 i podobnych motorowerów. Znajdziesz tutaj pomoc i przydatne poradniki. Nie czekaj, zarejestruj się! Grupa na facebooku SERDECZNIE ZAPRASZAMY DO DOŁĄCZENIA- Kliknij we mnie!!
Witam, trafiłem na temat vxproplusa i zaciekawił mnie gaźnik podciśnieniowy. Co to jest, czy opłaca się to zamontować? Mój router jest przerobiony na 80 i nic poza tym.
Offline
Gaźnik podciśnieniowy trochę bardziej precyzyjnie podaje paliwo bo daje mniej więcej tyle ile silnik potrzebuje za sprawą przepustnicy podciśnieniowej. Gaźnik podciśnieniowy dobrze jest zamontować jak dużo jeździsz w dłuższe trasy kiedy stawia się bardziej na płynniejsze reagowanie silnika na ruchy manetką i na spalanie. Jeśli chodzi o moc to dla odpowiadającego gaźnikowi podciśnieniowemu gaźnik konwencjonalny nie będzie się różnić pod tym względem.
W gaźniku podciśnieniowym masz 2 przepustnice, jedną steruje kierowca a druga (podciśnieniowa) otwiera się tylko na tyle ile akurat w danej chwili silnik potrzebuje paliwa i powietrza. Do podciśnieniowej przepustnicy jest przymocowana iglica która jak wiadomo reguluje wypływ paliwa.
Ostatnio edytowany przez vxproplus (28-05-2015 21:58:52)
Offline
Tak się składa że dziennie robię ponad 50km. Jaką polecasz?
Offline
Jak masz 72cc to załóż ten od skutera 50, ma gardziel 18mm to powinien do tej pojemności być jak znalazł. Ma nawet pompkę przyspieszającą. Te gaźniki są montowane w bardzo krótkie gumowe króćce więc będziesz musiał go przykręcić odwrotnie czyli wlotem powietrza w kierunku jazdy jeśli pozwoli Ci na to rama albo z oryginalnego króćca zrobić przedłużkę bo przy montażu w kierunku jak oryginalny będzie przeszkadzać rozrusznik. No i pozostaje jeszcze kwestia filtra powietrza więc jeśli odpowiada Ci filtr stożkowy to jest z górki bo wystarczy o odpowiedniej średnicy taki kupić. Jeśli jednak chcesz korzystać z fabrycznego filtra to czeka Cię trochę rzeźby z gumami między obudowę filtra a gaźnik.
Offline
No właśnie problem w tym że chce mieś stożek ale jeżdżę w każdą pogodę, nawet jak napieprza z nieba strugami wody i nie ma chooya że mi nie zaciągnie wody do gaźnika, chyba że masz jakieś rozwiązanie co do filtra.
Znalazłem takie coś. Alledrogo niestety odmawia. http://skuterownia.com.pl/default/gazni … ow-4t.html
http://skuterownia.com.pl/default/gazni … 0-cm3.html
Offline
Wystarczy aby woda z koła strumieniem się nie lała na filtr i będzie dobrze, jak sobie kilka kropel wcieknie do gaźnika to silnik to przepali bez żadnych objawów. Ja dość długo śmigałem na filtrze gąbkowym na wierzchu i w najgorsze deszcze dawał radę. Póki silnik pracuje to deszcz nie będzie przeszkodą bo filtr będzie się osuszał ale po postoju na deszczu lub po myciu jak taki filtr przejdzie wodą to można go ścisnąć, woda sobie wyleci i można odpalać.
Offline
No i tu jest problem bo mój ws stoi cały czas pod niebem jak jestem w pracy a na dodatek często się zatrzymuję na skrzyżowaniach. Te gaźniki dobre?
Offline
Filtr i tak będzie schowany pod okapem baku, więc nie będzie się na niego lało bezpośrednio. Poza tym są stożkowe filtry z obudową która chroni przed deszczami i wilgocią. Przykładowe:
http://allegro.pl/filtr-powietrza-obudo … 75433.html
http://allegro.pl/stozkowy-filtr-powiet … 43447.html
vxproplus:
Znalazłby się taki podciśnieniowy wynalazek do 125ccm? I tak muszę zmienić gaźnik to przy okazji byłby mały upgrade
Offline
Jak już bym miał się decydować na stożek to na coś takiego bo tamte zdaje się są siatkowe a ja jednak preferuje gąbkę.
http://allegro.pl/filtr-powietrza-stozk … 53106.html
ps. wam też wszystkie śruby i nakrętki puszczają przy mocniejszym dokręcaniu?
Offline
Ja mam teraz PD24J czyli fabrycznie montowany gaźnik w skuterach z GY6 125-150cc. Większa gardziel ale jeden minus - brak pompki przyspieszającej. No i jeszcze trzeba wyrzeźbić podłączenie tego gaźnika bo on nie jest zamienny z tymi serii PZ, linka od gazu też musi być inna. A tak poza tym to dobry gaźnik, ma świetne ssanie.
Offline
I nawet podejrzanie tani.
Jak wyrzeźbiłeś u siebie połączenie do kolektora? Widzę że nawet nie ma żadnego miejsca na śruby.
Offline
A jednak allegrogo dało jakieś wyniki http://allegro.pl/oryginalny-odblokowan … 57166.html
To może być?
Jak to się montuje bo znalazłem tylko obrazki z jednej strony?
Offline
I tu jest właśnie pies pogrzebany. Ten gaźnik wymaga zastosowania przynajmniej dwóch króćców.
Można to przykręcić tak jak miałem w benzerze, jednak sposób odpada przy routerach z sankami pod silnikiem.
Lub przerobić oryginalny króciec na przedłużkę tak jak ja mam u siebie z tym, że mam trochę sknocone bo mam za wysoko ten gaźnik będę to przerabiał, błąd w przymiarkach wyszedł.
Ta przerzutka to ręczne ssanie na zdjęciu akurat włączone.
Ostatnio edytowany przez vxproplus (02-06-2015 20:24:09)
Offline
Zacnie. Nie mam ani sanek, ani rozrusznika od góry (dolny), tylko króciec jaki mi dali jest strasznie miniaturowy a do tego pod kątem 90 stopni. Z kolei robić 3 zakrętów nie mam zamiaru.
Gaźnik z filtrem trzyma się tylko na tej opasce?
Offline