Najwiêksze forum na temat Rometa Router WS 50 i podobnych motorowerów. Znajdziesz tutaj pomoc i przydatne poradniki. Nie czekaj, zarejestruj siê! Grupa na facebooku SERDECZNIE ZAPRASZAMY DO DO£¡CZENIA- Kliknij we mnie!!
Ostatnio pokaza³ siê nowy motor pod mark± router. Jest to 125cm3, z pionowym silnikiem. Na t± chwilê w internecie cena w granicach 3100 - 3700, wiele jest w okolicach 3300z³. Na tê chwilê jest o najtañszy nowy motorek 125 na rynku.
Pytanie co to jest? Mi on przypomina rometa rm 125, czyli najwiêksz± taniochê kilka lat temu ~ 2600z³. Wprawdzie ko³a dali od WS50, ale zdradzi³ go ty³ i chlapacze.
Ostatnio edytowany przez Pilo (22-01-2015 17:12:06)
Offline
Romet RM125 by³ maksymalnie zubo¿on± wersj± Rometa K125. Najbardziej ra¿±c± rzecz± by³o zastosowanie hamulca bêbnowego na przodzie. Ten Router ma przynajmniej tarczowy. No i wska¼nik paliwa. Nie wszystkie K125 go mia³y a Router ma. Stopki pasa¿era zamontowane do wahacza to spotykana nie raz rzecz w zubo¿onych wersjach motocykli obecna akurat i w tym modelu. No i blaszany tylny b³otnik to rzecz, która wp³ywa na niekorzystn± ocenê ode mnie. WS50 sprawia du¿o lepsze wra¿enie jak ten RM125.
Offline
W moim mniemaniu romet rm 125 (70') by³ starsz± wizualnie konstrukcj± od rometa k125 (80'). Mi to przypomina ewolucjê rometa rm, a nie k. Romet RM125 mia³ wska¼nik telefonu pod prêdko¶ciomierzem. Router ma to samo. Charakterystyczny tylny b³otnik, tylna lampa na wysiêgniku, chlapacze, siedzenie. Romet k125 i RM125 nie mia³y wska¼nika paliwa. Widocznie naprodukowali czego¶ za du¿o i zrobili inn± krzy¿ówkê.
Nowy router rm125 ma standardowe ko³a i ca³y przód typu china naked.. Boczne plastiki s± ala barton figchter (ybr?), bak te¿ ju¿ gdzie¶ widzia³em. Mi siê nie podobaj± opony, bo to s± te najgorsze z najgorszych. Szkoda, ¿e nie ma pe³nej os³ony ³añcucha (¿ywotno¶æ).
Offline
No fakt RM ma zupe³nie inn± ramê ni¿ K125 czy WS50. Do routera mam zamiar w³a¶nie dorobiæ tak± os³onê. Dzisiaj robi³em tylko przymiarki bo ju¿ wieczór, nie chcia³em odpalaæ k±tówki a zreszt± brakuje mi kilka blaszek ¿eby to solidnie umocowaæ. Dobra rzecz, kietê mo¿na bodaj towotem smarowaæ a bez tego to ró¿ny ¼wir siê przylepia i po 1000 km ³añcuch (zw³aszcza dalekowschodni) jest d³u¿szy o kilka centymetrów.
Ostatnio edytowany przez vxproplus (22-01-2015 19:59:27)
Offline
Rama od K125 siê niewiele ró¿ni od tej WS-owej. Ró¿nica to na pewno mocowanie silnika jak i grzbiet ramy. WS 50 ¿eby siê nie z³ama³ ma wzmocniony nieco grzbiet a w K125 idzie dodatkowa rura poni¿ej do silnika i ten¿e silnik stanowi element usztywnienia ramy dlatego grzbiet w K125 ju¿ nie wygl±da tak dobrze jak w WS 50. W WS 50 pozostawiono fragment dodatkowej rury i przyspawano do niej sanki pe³ni±ce raczej rolê dekoracyjn± (cienkie rurki i mizerne spawy pod silnikiem mocuj±ce te sanki). W pionowym silniku masz skrzyniê 5-biegow±, ogó³em chcia³bym mieæ taki silnik w routerze ale koszt za du¿y i wiêkszy przypa³. Ten silnik jak na chiñski odznacza siê spor± trwa³o¶ci±. Rozrz±d jest bez ³añcucha a na popychaczach czyli OHV. Je¶li chodzi o moc to jest mocniejszy od poziomej 125 cc bo ma wiêksze zawory. 72 i 110 ma 23/20, 125 ma 27/23 a ten pionowy ma 30/25. Po za tym jest wiêksze pole do popisu bo ³atwo idzie go przerobiæ na 150 cc jak nie 200 cc bo mój znajomy ma quada z takim silnikiem (skrzynia R 1 2 3 4) pojemno¶ci w³a¶nie 200 cc. RM 125 ma inn± ca³kiem ramê ale wiêkszo¶æ osprzêtu podejrzewam jest zamienna z WS 50 czy K125.
Offline
Hola hola. Nie popadajmy w zachwyt. Ten silnik cg125 te¿ nale¿y do kanonów s³ynnych wibratorów. Trwa³y, ale wibrator. Z tego powodu interesuj± mnie ju¿ jedynie chiñczyki z wa³kiem wyrównowa¿aj±cym.
Offline
No i znalaz³em. Zipp manic 125 z 2011r jest niemal identyczny. Nie ma os³onek gumowych na lagach. Ten temat dobrze pokazuje prawdziwe zainteresowanie 125 i wielkimi potokami nowych u¿ytkowników. A¿ drzwi i okna siê nie zamykaj±. Ju¿ pokazuj± siê og³oszenia sprzeda¿y u¿ywanych chiñskich 125 z 2014r. na gwarancji, pierwszy w³a¶ciciel ...
Offline
Pilo napisał:
No i znalaz³em. Zipp manic 125 z 2011r jest niemal identyczny. Nie ma os³onek gumowych na lagach.
Markiai firma Zipp jest w³asno¶ci± Arkus & Romet Grup i w ich ofercie jest kilka nowych modeli 125.Bo u marki Romet to z bid± z nêdz± od której bije chiñszczyzn±.Nie ma co siê sugerowaæ ¿e to Romet K125 skoro za kilkana¶cie W³adków mniej kupimy pojazd o podobnej jako¶ci.Romet ju¿ od dawna nie montuje silników od Senke jak to mia³o miejsce w np.K125 i Lifana np.Zetka 50.Na forum zetki 50 s± ¶wiêcie przekonani ¿e w ich hiper ekskluzywnym modelu w którym rama nie wytrzymuje poj.50cm siedzi silnik produkcji Lifan.Wiem co piszê bo mia³em kilka modeli marki Romet-Motors kupionych jako nowe i siê niestety czujê oszukany.Proponujê teoretycznie zaoszczêdzone na zakupie pieni±dze motocykla wydaæ na dobre nowe opony,olej i inne akcesoria dbaj±ce o nasze bezpieczeñstwo i komfort jazdy.Te pieni±dze zwróc± nam siê i to w szybkim czasie.
Offline
Nie ma co siê oszukiwaæ. To wszystko s± chiñczyki. Importer to ¶ci±ga pod swoj± nazw±. Dlatego poda³em co¶ co wygl±da wizualnie identycznie.
Chodz±c po chiñskich stronach widaæ, ¿e malowanie motorków jest ich, nawet napisy importera s± przez nich opracowywane (ten sam czcionki). Na forum chiñskich motocykli bawi± siê w zagadki z której chiñskiej fabryki zamówiono dany motorek. Kiedy¶ romet chwali³ siê w telewizji, ¿e on ma montownie u siebie praca dla a¿ 26 osób na montowni i 1 motorek sk³adany w 1 godzinê. Widzia³em ostatnio w sklepie montowanie nowy motorek o wygl±dzie ¶cigacza. By³ w skrzyni, typowej transportowej - chiñskiej. Czyli u importera nic nie zrobiono z nim, jak do nich przyjecha³, tak pu¶cili do sklepu. Wydaje mi siê, ¿e to by³ romet arrow 125, ale nie sprawdza³em napisów.
Co do jako¶ci, to to jest wielka niewiadoma. Chiñczyk siê pyta ile sztuk, jaka cena. A nie wiemy co importer odpowiedzia³. O senke dobrze siê wypowiadaj±, jednak zdziwi³o mnie, ¿e twierdzisz, ¿e obecnie nie bior± od senke. Wiêkszo¶æ chiñczyków 125 na silniki OHV niby hondy cg125. Na pewno produkuj± z 5 bocznych pokryw do karterów tych silników. Wyt³oczenia zewnêtrzne sugeruj±, ¿e s± tam zêbatki, wa³ki w innym miejscu. S± pokrywy stylizowane na yamahê ybr 125, to te wy¿sze, z kilkoma ¿eberkami na dole silnika ... Ma³a garstka chiñczyków na naszym rynku ma OHV, keeway ma chyba co¶ niby suzuki 125 itd...
Ale jakby nie patrzeæ, to s± ju¿ w³asne chiñskie silniki. Co¶ na pewno pozmieniali udoskonalili i t³uk± 30 lat.
Wychodzi na to , ¿e powinno siê kupowaæ to co nam siê podoba i ma akceptowaln± cenê (u nas produkt dro¿eje dwukrotnie). Jako¶æ to pog³oski. Te modele tak szybko siê zmieniaj±, ¿e je¶li jaki¶ model oka¿e siê dobry, to wtedy ju¿ go nie sprzedaj±. Dwa miesi±ce temu zrezygnowa³em z rozgl±daniem siê za 125 OHV ze wzglêdu na drgania. Ale ponoæ japonia OHC tez ma solidne drgania. Wiêc jakbym mia³ pieni±dze na to to nadal jestem w pupci. Raczej sk³aniam siê ku u¿ywanym za po³owê ceny, czyli powtórka z obecnym ws50. Co tydzieñ jest zmiana, a mo¿e kymco, a mo¿e honda, a mo¿e junak, a mo¿e romet, a mo¿e shineray... Tytu³owy romet rm 125 jest niew±tpliwie obecnie jednym z najtañszych ~ 3500z³, wobec min. 4000 - 5000z³ reszty. A to mu wró¿y sukces w sprzeda¿y.
Offline
Po czê¶ci mo¿e wyja¶niê sk±d te skrzynie. To co ma nazwê powiedzmy romet przyje¿d¿a do rometa w skrzyni jest wyjmowane sprawdzane czy wszystko ok. Ponoæ kiedy¶ to by³o tak ¿e powiedzmy korpus przyje¿d¿a³ z chin a silnik z tajwanu. By³o sk³adane w romecie do kupy do skrzyni i do sklepu. W skrzyni mniej zajmuje miejsca. A taki router przyje¿d¿a³ w skrzyni w ca³o¶ci z regu³y nawet nie by³ wyci±gany tylko tak na oko czy wszystko jest i wio do sklepu. Chodzi o transport w skrzyni siê ³atwiej przewozi i towar jest bezpieczniej zapakowany. Nie wiem jak jest teraz ale motory rometa mia³y skrzynie stalowe zwrotne a te z routera drewniane jednorazowe.
Offline
Nie s±dzê, aby to by³o wyci±gane z skrzyni, potem ³adowane ponownie przez importera. To zajmuje ponad godzinê. A w filmiku propagandowym tyle zajmowa³ im monta¿ od zera w montowni. Skrzynia jest wybitnie chiñska - pospawana z k±towników (chyba w porcie) i przykryta dechami.
Znalaz³em kolejnego bli¼niaka:
Barton TZ 125 2015r ~ 3700z³
Hak widaæ jest to najnowszy wypust z tej serii produktów. (ty³ nadal niezmienny). Dali inne felgi, przedni b³otnik, boczki, kanapê. I popatrzcie, ze starocia z lat 70 zrobili stylistycznie nowoczesnego nakeda. Jeszcze tylko przednia i tylna lampa pozosta³a.
Zipp Manic 125 2011r.
Offline
Wracaj±c do Router RM125 to dzisiaj widzia³em go u siebie w Carrefourze. Cena 3699 z³. Ale to co mnie zwali³o z nóg to opony, a dok³adnie ich szeroko¶æ. Tutaj panowie z Rometa wybitnie siê nie popisali i na przód dali oponê 2.5 cala a na ty³ 2,75. Przypominam ¿e w fabrycznym WS 50 przednia opona mia³a 2,75 a tylna 3,0 cala.
Rozwa¿aj±c jeszcze wygl±d to ty³ w Routerze RM125 kompletnie nie przypad³ mi do gustu. Lampa tylna mocowana do b³otnika, jakie¶ takie dziwne mocowanie baga¿nika i kanapa która przez takie a nie inne mocowanie baga¿nika wydaje siê jakby by³a uciêta w po³owie siedzenia dla pasa¿era.
Widzia³em te¿ dzisiaj bardzo ³adnego Benzera o pojemno¶ci 250 ccm.
Offline
Jakby na to nie spojrzeæ cena czyni cuda,jako¶æ jest jaka jest ka¿dy widzi ale i tak mnóstwo jest chêtnych do zakupu made in china.Poniewa¿ nikt nie jest w stanie pobiæ ich cen,nie mówie tylko o zakupie takiego moto,czê¶ci zamienne to podstawa s± tanie ¿e mo¿na remont i wymiane robiæ co sezon,to przyci±ga równie¿ klientów.Spróbujmy zrobiæ co¶ takiego w markowych motocyklach.Kupimy t³ok i p³acz oraz zgrzytanie zêbów jak odchudzi³ siê nasz portfel Moim zdaniem niech ¿yj± moto made in china.
Offline