Ogłoszenie

Witamy serdecznie wszystkich go¶ci odwiedzaj±cych nasze forum.

Traktuje ono w g³ównej mierze o Routerze WS 50, ale u¿ytkownicy innych motorowerów o podobnej konstrukcji równie¿ s± bardzo mile widziani.

GOR¡CO ZAPRASZAM DO REJESTRACJI.

Panel

#1 18-01-2015 20:57:30

Pilo

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1420929041.png

Zarejestrowany: 05-08-2014
Posty: 256
Punktów :   
Przebieg: 14700

Router WS 50 2012

W tym temacie przedstawiê g³ownie spis napraw i czynno¶ci obs³ugi w chiñczyku.
Tytu³em wstêpu.
Motorek kupi³em do nauki jazdy, zastosowanie typowo u¿ytkowe w korkach.  Chcia³em w koñcu co¶ ³adnego i dzia³aj±cego, bo dzia³aj±ce rzeczy ju¿ miewalem. £adnych mniej. Pomimo, ¿e w podobnej cenie by³y 125, to z premedytacj± kupi³em 50cm3 o wygl±dzie i masie 125. Nigdy nie je¼dzi³em na dwóch kó³kach z silnikiem, a 50 du¿o mi wybaczy³a w pierwszych kilometrach.

Zakupi³em bzyka w sierpniu 2014r. Czarny router ws 50 z 2012r. U¿ywany dwulatek o przebiegu 2900. Zaniedbany serwisowo, ale na szczê¶cie nie grzebany i nieprzerabiany, bezwypadkowy. Pierwszy w³a¶ciciel z tych nietechnicznych, ale z szybkich i w¶ciek³ych. Kupi³ sobie zabawkê, poje¼dzi³ i rzuci³ w k±t. I tak po 2 miesi±cach mia³ pierwszy przegl±d 400km. W nastêpnym miesi±cu 1485km. Nastêpnie przez pó³tora roku zrobi³ tylko 1400km.Podczas oglêdzin motorek mia³ ¶lady na tylnej obrêczy po zak³adaniu opony, zarysowania na odb³y¶niku reflektora, strzela³ przód przy mocnym naciskaniu, w kuferku dwie ¿arówki reflektora (okaza³y siê spalone). sparcia³e gumy podnó¿ka pasa¿era, pajêczyna na silniku.

Pierwsza jazda routerem by³a ciê¿ka. Hamowanie silnikiem na jedynce by³o tak ogromne, jakbym mia³ 2 litry. Przy zawracaniu zaskoczy³a mnie du¿a masa oraz ogranicznik skrêtu. Ciê¿ko wrzuciæ na luz. I to wszystko wra¿enia z 50m. Nastêpna jazda po polnej dró¿ce i siê nie zmie¶ci³em -  wyjazd w chwasty, nastêpnie pojecha³em w miasto, centrum i przez korek. Ka¿de ¶wiat³a to stres i problem ze zmian± biegów.

Zdjêcia - standardowy czarny ws50.



400 - 1 serwis, castrol 4t 10w40
1485 - 2 serwis, repsol 4t 10w40, wyciek z pokrywy sprzêg³a
-----------------------------------------
2900 - Zakup routera.
2960 - Naci±gniecie i nasmarowanie ³añcucha. Spalona przednia ¿arówka, cieknie z ga¼nika. Co¶ z przodu strzela przy hamowaniu, du¿ych dziurach. Ciê¿ko wrzuciæ na luz. Ciê¿ko siê zapala. Dolanie 120ml oleju 15w40.
2964 - Spali³a siê nowa ¿arówka awina, po 4km!
3002 - Wymiana oleju na LOTOS 10W40. Wcze¶niej by³o ma³o oleju. Dokrêcenie klem akumulatora.
3063 - Regulacja zaworów, by³o 0.10 - 0.15. Wyczyszczenie ga¼nika, nadal cieknie z pokrywy ga¼nika.
3104 - Za³o¿enie filtra paliwa.
3143 - Spali³a siê ¿arówka przedniego reflektora. Nowa - philips za 20z³. Wymiana ¿arówki pod¶wietlania licznika. Czyszczenie ga¼nika, regulacja. Nadal przecieka uszczelka.
3217 - Test prêdko¶ci 85 licznikowe. Po 3km z gazem do dechy, odkrêci³ siê w ga¼niku kapsel od przepustnicy i przepustnica wyskoczy³a z ga¼nika.
3220 - Po tygodniu postoju z pe³nym bakiem uciek³ 1l benzyny. Odkrycie, ¿e przedni zacisk hamulca nie odbija ca³kowicie.
3498 - Napompowanie opon., regulacja ga¼nika, obni¿enie p³ywaka, nadal cieknie z ga¼nika.
3498 - Kolejne rozkrêcenie ga¼nika, kilka ziarenek piasku znalaz³o siê pod uszczelk± pokrywy p³ywaka. Trzeba by³o wyci±gn±æ ca³kowicie uszczelkê. To by³o to ju¿ nie cieknie. Chyba poprzednik rozkrêca³ ga¼nik.  Rozkrêcenie przednich zacisków. Zatar³a siê prowadnica, sparcia³y obie os³ony prowadnic. Nasmarowanie prowadnic i ju¿ dzia³a. Wada fabryczna - nie smarowane prowadnice, jedna prowadnica porusza siê w aluminium (po¿a³owali stalowej tulejki), sparcia³y guma os³onek. Dwuletni motorek
3646 - Wyczyszczenie ³añcucha, obni¿enie d¼wigni zmiany biegów, regulacja sprzêg³a, nasmarowanie linki sprzêg³a i licznika, nasmarowanie rozpieracza w tylnym hamulcu. Wyregulowanie tylnego hamulca. Wada fabryczna: z³o¿enie hamulca bêbnowego na sucho, rozpieracza, d¼wigni.
3684 - Reflektor nie ¶wieci,  wtopi³o siê gniazdo ¿arówki.
3726 - Kolejna regulacja ga¼nika z próbami drogowymi. Odpad³o w³ókno d³ugich w wy³±czonej ¿arówce philips od drgañ silnika!
3736 - Nie dzia³a pod¶wietlanie prêdko¶ciomierza, pukniêcie pomog³o. Dolanie 200ml oleju.
3891 - Spali³o siê w³ókno mijania tej markowej ¿arówki. Wytrzyma³a tylko 748km. Za³o¿enie innej czê¶ciowo spalonej ¿arówki. Usztywnienie mocowania ¿arówki i klosza reflektora. Wada fabryczna: nadmierny luz, z³e pasowanie. Teraz te czê¶ci nie wpadaj± w wibracjê i nie "przepala" ¿arówki. ¯arówki pada³y od drgañ.
3919 - Ustawienie zbie¿no¶ci kó³, dokrêcenie ³o¿yska g³ówki ramy. Ju¿ nie strzela w przednim zawieszeniu.
3980 - Wypada 1 bieg
4010 - Nasmarowanie ³añcucha. Naprawa biegów, odkrêci³a siê ¶rubka od wybieraka biegów = rozkrêcenie po³owy silnika. Nasmarowania mechanizmu zmiany biegów w silniku (wada fabryczna - z³o¿enie na sucho). Wyczyszczenia siatkowego filtru oleju, kilka d³ugich opi³ków i trochê czarnego brudu. Filtr przytkany w ok. 10%. Wyczyszczenie od¶rodkowego filtra oleju z miazgi py³u aluminiowego.
4496 - Podregulowanie ga¼nika. Zimno.
4678 - Silnik g³o¶niej ha³asuje.
4709 - Olej ¶mierdzi benzyn±, dolanie 150ml oleju, zawory dobrze wyregulowane. Widaæ niewinny wyciek oleju pomiêdzy g³owic± a cylindrem.
4792 - Tylny czujnik stopu nie dzia³a - regeneracja.
4889 - Problemy z elektryk±. Stacyjka nie zawsze uruchamia pr±d. Przyby³o oleju, niedomaganie sprzêg³a i biegów.Napompowanie opon. Wymiana oleju lotos 10w40.
5057 - Przerywa i nie chce wej¶æ na obroty. Zsun±³ siê przewód od cewki zap³onowej.

5121 - Koniec listopada, koniec sezonu. Jest za zimno. W listopadzie przejecha³em 1000km.

Mój egzemplarz okaza³ siê ³adny, ale awaryjny. Niby nie rozklekota³ siê na drodze, a wiele rzeczy wynika³o z mojej nadgorliwo¶ci. Nagrzeba³em siê przy routerze z 50 roboczogodzin. Dopiero po naprawieniu wielu usterek zaczê³o siê fajne je¼dziæ, czego efektem by³o 1000km w listopadzie. Nauczy³em siê je¼dziæ, ale z kolei teraz mnie nie staæ na 125. Czyli przysz³y rok bêdê kontynuowa³ naukê jazdy bzykiem.

Offline

 

#2 18-01-2015 21:03:31

 Montii

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1421183226.png

Skąd: 3 km od Zamo¶cia
Zarejestrowany: 04-11-2012
Posty: 752
Punktów :   23 
Motocykl: Romet Rouetr WS 50
Pojemno¶æ: 110
Wiek: 19
Imiê: Szymon

Re: Router WS 50 2012

Jestem pod wra¿eniem twojej dok³adno¶ci

Offline

 

#3 20-01-2015 23:48:14

Pilo

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1420929041.png

Zarejestrowany: 05-08-2014
Posty: 256
Punktów :   
Przebieg: 14700

Re: Router WS 50 2012

Zima, to pobawi³em siê licznikiem.

W rocznikach z 2012 pod¶wietlanie wygl±da jak cyrk. Niby zielone, ale prêdko¶ciomierz ¶wieci bardziej ¿ó³tawo od obrotomierza. Znów po³owê prêdko¶ciomierza jest czerwona. Pod¶wietlenie jest zrealizowane na 3 ¿arówkach 2W.
http://images66.fotosik.pl/540/4f4b66849662a0ae.jpg

Kupi³em zielon± ta¶mê led.
http://images68.fotosik.pl/541/6fe0cfef52ae542f.jpg
http://images69.fotosik.pl/541/213ac15ce69b455e.jpg
By³o za jasne, wiêc ograniczy³em pr±d do 20mA.
http://images66.fotosik.pl/540/66af21215ab585c2.jpg

Có¿ z xxxx bata siê nie ukrêci. Przy okazji zbada³em wska¼nik paliwa i trochê zmodyfikowa³em. Rezystor 100 ohm podmieni³em na 220 oraz doda³em szeregowo diodê na wej¶cie z czujnika paliwa. Bez sza³u, ale powinno byæ lepiej.

Offline

 

#4 21-01-2015 00:27:05

 Tommy29

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1430599291.png

7598989
SkÄ…d: Kalisz
Zarejestrowany: 12-04-2013
Posty: 1581
Punktów :   23 
Motocykl: Romet Router WS 50
Pojemno¶æ: 50/110 ccm
Przebieg: na 50 i 110 ccm ~29000 km
Wiek: 32
Imiê: Tomasz

Re: Router WS 50 2012

Przyznam ¿e z t± ta¶m± Ledow± w licznikach to pomys³ trafiony w 10-tkê. Osobi¶cie przyznajê du¿ego plusa bo i pewnie kto¶ inny tak¿e skorzysta z pomys³u. Ja akurat mam w tej chwili nowe liczniki i jeszcze nie s± zamontowane, ale niewykluczone ¿e sam równie¿ kiedy¶ skorzystam z takiego rozwi±zania.

Offline

 

#5 21-01-2015 18:48:41

Pilo

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1420929041.png

Zarejestrowany: 05-08-2014
Posty: 256
Punktów :   
Przebieg: 14700

Re: Router WS 50 2012

To nie mój pomys³ z ta ta¶m± led. Wielu w internecie pokazywa³o to. Obecnie taka przeróbka jest bajecznie tania. To koszt 6 - 10z³, a to jest mniej ni¿ "ledowe ¿arówki - zamienniki", a efekt lepszy. Z tego co pamiêtam, to w nocy bardzo razi³ mnie wska¼nik biegów, ale z lenistwa tym siê nie zaj±³em.

Offline

 

#6 26-01-2015 15:21:43

Pilo

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1420929041.png

Zarejestrowany: 05-08-2014
Posty: 256
Punktów :   
Przebieg: 14700

Re: Router WS 50 2012

Zdj±³em g³owicê z my¶l± o pozbyciu siê wycieku oleju. Na czas zimowania, w celu zakonserwowania  wla³em olej przez gniazdo ¶wiecy, wiêc nagar jest w ca³y w oleju.
Zdjêcia:
http://images69.fotosik.pl/556/59fb0bf47a27efaam.jpg http://images66.fotosik.pl/555/8cee90e5d1fd5a23m.jpg http://images70.fotosik.pl/555/c71c5bda3c0d87e2m.jpg http://images66.fotosik.pl/555/d433d95bd574d5c9m.jpg http://images68.fotosik.pl/556/41e4d4229d7f189em.jpg http://images70.fotosik.pl/555/f8af0e791bc5ef5dm.jpg http://images66.fotosik.pl/555/0f440cbc4e483a37m.jpg

Do tego widaæ przytarcia na krzywkach wa³ka rozrz±du oraz na sworzniu t³oka. 49 cm3. Zdj±³em cylinder wiêc teraz ju¿ wiem na czym stojê, ale znów po za³o¿eniu tego nie spasuje siê.

Jak, dlaczego, czy ja to zrobi³em?

Ostatnio edytowany przez Pilo (26-01-2015 15:23:19)

Offline

 

#7 26-01-2015 17:30:18

 Montii

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1421183226.png

Skąd: 3 km od Zamo¶cia
Zarejestrowany: 04-11-2012
Posty: 752
Punktów :   23 
Motocykl: Romet Rouetr WS 50
Pojemno¶æ: 110
Wiek: 19
Imiê: Szymon

Re: Router WS 50 2012

Na pewno samo siê nie zrobi³o Ja to moje 50cc mocno cisn±³em(jazda 10k obr.) i po 2000 km by³o w idealnym stanie i uwa¿am ¿e te 50-±tki s± bardzo wytrzyma³e. Mo¿e kiedy¶ brakowa³o minimalnie oleju bo ¿eby co¶ takie zrobiæ to trzeba by³o wcieliæ siê w role kata i cisn±æ od oporu. Po t³oku widaæ ¿e pier¶cienie zjechane bo ju¿ góra t³oka robi siê z³oto-czarna a to niedobry znak No i oczywi¶cie kreski na cylindrze...

Offline

 

#8 26-01-2015 19:01:53

Pilo

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1420929041.png

Zarejestrowany: 05-08-2014
Posty: 256
Punktów :   
Przebieg: 14700

Re: Router WS 50 2012

Odstawi³em na zimowanie motorek w pe³ni sprawny. Je¿d¿±cy, tak samo jak nie lepiej gdy ko kupi³em. A tu taki kwiatek. Najzabawniejsze jest to, ¿e nigdy mi nie spuch³, nie traci³ mocy. Jazda u mnie to ekstremalne 5500 obr/min (38km/h) po prostej. Po 1200km mia³em wra¿enie jakby siê "dotar³".

Cylinder jest w ~80% porysowany, co dziwniejsze t³ok po bokach nie ma zataræ, a s± ¯ELIWNYM cylindrze. Tak samo na górze i dole t³oka jest o wile mniej rys ni¿ na cylindrze. Ma kto¶ namiary na t³oki do 1 szlifu 47mm?

Szerzej patrz±c jest jeszcze gorzej. Odkry³em, ¿e 72cm3 na krótkim prze³o¿eniu to jest mu³. A to oznacza, ¿e cg125 wcale nie bêdzie du¿o lepsza.

Offline

 

#9 26-01-2015 19:26:50

 Rafal

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1419714993.png

Skąd: In±nd
Zarejestrowany: 30-07-2012
Posty: 1286
Punktów :   45 
Motocykl: Router WS 2012 / CRS 2010
Pojemno¶æ: 50/110/125
Przebieg: Spory jak na Chinczyka
Wiek: Pomogê przy silnikach FMB Wawa
WWW

Re: Router WS 50 2012

Przytarciami na krzywkach i sworzniu siê nie przejmuj , w ¿aden sposób nie rzutuj± na poprawn± pracê i osi±gi , mo¿liwe ¿e poprzedni w³asciel co¶ robi³
Twój silnik ma przejechane ponad 5k , tak wiêc ma równie¿ prawo posiadaæ rysy na t³oku 
, byle by nie by³y g³êbokie
Patrz±c na zdjêcia proponowa³ bym zdj±æ ten nagar z t³oka i wyczy¶ciæ komorê spalania w g³owicy bo a¿ kipi

W celu konserwacji sprzêtu na zimê , oleju przez otwór ¶wiecy wlewaæ nie musisz , te silniki maj± dosyæ dobre smarowanie góry , bardziej jest to wskazane w silnikach dwutaktowych , u nas o ile silnik stoi w ciep³ym pomieszczeniu wystarczy kopn±æ kilka razy

edytowany

Offline

 

#10 26-01-2015 22:18:38

Pilo

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1420929041.png

Zarejestrowany: 05-08-2014
Posty: 256
Punktów :   
Przebieg: 14700

Re: Router WS 50 2012

W dolnym po³o¿eniu pier¶cieni w cylindrze mam ledwie wyczuwalny po palcem próg. Sprê¿ania nie mierzy³em, ale po przytkaniem palca ¶wiecy nic siê nie dzia³o. Próba po wlaniu oleju na t³ok. Olej wla³em ze wzglêdu na du¿± wilgoæ, temperaturê tak± jak na dworze. Przynajmniej mi rozpu¶ci³ czê¶æ nagaru.
Mam dwie teoriê:
1) Nagar wpad³ pomiêdzy t³ok a cylinder i st±d rysy.
2) Poprzednik katowa³ routera z olejem i bez oleju, zatar³. W³o¿y³ nowy t³ok, znów przytar³. Sprzeda³ frajerowi. A mia³ byæ nie grzebany.

Oczyszczê to co mam. Splanujê g³owice i cylinder, gdy¿ s± krzywe. Nowe uszczelki. I skrêcê. Do przegl±du technicznego  i takiej jak obecnie jazdy musi wystarczyæ. Pó¼niej, w zale¿no¶ci od portfela zadecydujê co dalej.

Offline

 

#11 27-01-2015 08:19:31

 cesio22

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1421183226.png

Skąd: £apy
Zarejestrowany: 06-02-2013
Posty: 783
Punktów :   19 
Wiek: 40
Imiê: Krzysztof

Re: Router WS 50 2012

A jak wygl±daj± uszczelniacze zaworowe? Czy nie puszczaj± oleju. Ja bym wymieni³ na twoim miejscu jeszcze pier¶cienie na t³oku.

Offline

 

#12 28-01-2015 20:05:26

Pilo

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1420929041.png

Zarejestrowany: 05-08-2014
Posty: 256
Punktów :   
Przebieg: 14700

Re: Router WS 50 2012

Jednak nie wytrzyma³em. Najtaniej wysz³o kupiæ nowy cylinder (kpl.). Marka LPR niby tajwan. No i siê zawiod³em. Cylinder ³adny, widaæ honowanie. Z t³okiem ju¿ gorzej. Luz 0.34 mm, owalizacja wykonana nie z tej strony co trzeba.
Ludzie! To nawet w komarkach luz 0.20 oznacza³ odwlekany remont kapitalny. Serwisówka 139qmb -> 0.10mm = wymiana. Z drugiej strony, przy tak lu¼nym pasowaniu zatarcie silnika jest wielkim wyczynem.

Jakby nie patrzeæ, jak chce siê mieæ prawid³owe pasowanie, to trzeba zrobiæ szlif.

Offline

 

#13 04-02-2015 19:36:05

Pilo

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1420929041.png

Zarejestrowany: 05-08-2014
Posty: 256
Punktów :   
Przebieg: 14700

Re: Router WS 50 2012

Jest postêp. G³ownie rozwojowo-techniczny = umys³owy.
1. Historycznie, rzecz bior±c motorek zosta³ ostro zatarty podczas palenia ko³a w pochyleniu na prawo. Przy mocnym pochyleniu na naprawo, olej ¶cieka z wnêtrza karterów do prawej kapy i ods³ania wlew pompy oleju. Po tym zdarzeniu, dosta³ nowy t³ok z pier¶cieniami.
2. Silnik ma te¿ nieszczeln± g³owicê. Oba zawory popuszcza³y.
3. Dzwonienie z g³owicy jest wynikiem nie regulacj± luzu zaworowego, a luzem d¼wigienek zaworowych i ich gniazda w g³owicy.
4. Wizja docierania tego napina mi ¿y³kê i jest nie kompatybilne z moim zastosowaniem tego pojazdu.
5. Jasny piorun strzeli³ obecne pomiary spalania i prêdko¶ci (po¶rednio mocy), a wiêc porównanie z ga¼nikiem podci¶nieniowym.

Ad1. Dla ¶wiêtego spokoju wstawiam nowy zestaw cylindra.
Ad2. Docieram zawory. Nowe g³owice i silniki z chin nie znaj± tego pojêcia.
Ad3. Kwestia podk³adek niweluj±cych luz. Fora internetowe donosz±, i¿ te podk³adki czasem s± zak³adane fabrycznie.
Ad5. A taki by³ cel badañ na tañszym obiekcie, w celu mo¿liwego przysz³ego zastosowania tego rozwi±zania w 125.

Offline

 

#14 04-02-2015 21:11:32

 vxproplus

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1420929722.png

SkÄ…d: NSZ
Zarejestrowany: 03-10-2014
Posty: 499
Punktów :   12 
Motocykl: Router WS 50 MR'13
Pojemno¶æ: 107
Przebieg: 23500
Wiek: 23
Imiê: Mateusz

Re: Router WS 50 2012

Jest wrêcz odwrotnie jak my¶lisz. Przy za du¿ym luzie prêdzej zatrzesz jak przy za ciasnym. Moim pocz±tkom ze 110, kiedy nie bra³em w ogóle pod uwagê mo¿liwo¶ci, ¿e fabrycznie nowy zestaw potrafi byæ o wiele za lu¼no spasowany, towarzyszy³y liczne zatarcia raz nawet pêk³ mi t³ok i praktycznie non stop co¶ dzwoni³o. Uzna³em, ¿e w 110 tak musi mieæ, wieksze ¿ebra cylindra = wiêkszy ha³as. Okaza³o siê, ¿e t³ok siê klinowa³ w cylindrze, styka³ siê ma³± powierzchni± z cylindrem (praktycznie krawêdziami) co powodowa³o ³atwiejsze zrywanie filmu olejowego. Teraz mam t³ok od I szlifu dopasowany tak, ¿e trzeba go wbijaæ je¶li miêdzy cylinder a t³ok próbuje siê w³o¿yæ cienki pasek bibu³ki papierosowej.

Offline

 

#15 23-02-2015 05:44:47

Pilo

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1420929041.png

Zarejestrowany: 05-08-2014
Posty: 256
Punktów :   
Przebieg: 14700

Re: Router WS 50 2012

Ja bym tego nie kwalifikowa³ do zatarcia, puchniêcia, gdy¿ literatura podaje w³a¶nie obicia, a¿ do pêkniêcia t³oka. Ogólnie to jest dramat, ¿e nie ma przyzwoitej czê¶ci, a nowe czê¶ci kwalifikuj± sinik ju¿ do remontu generalnego.

Ad6. Poszed³em na ca³o¶æ i pofrezowa³em  w g³owicy. Zlikwidowa³em zadziory, progi, niedoróbki fabryczne w kanale ss±cym i wydechowym. Miejscami usun±³em ponad 1mm materia³u. W koñcu w 4T g³owica jest najwa¿niejsza.
Ad7. Wyczy¶ci³em stary t³ok z nagaru i go odchudzi³em. 3g aluminium z denka t³oka.



Z³o¿y³em silnik na starym zestawie. Chce pobadaæ wp³yw moich modyfikacji i no i je¼dziæ siê chce.

Trudno mi oceniaæ "du¿y" przyrost mocy, przyspieszenia routera s± minimalne, nieodczuwalne. Do tego pupohamowania i 3 miesi±ce przerwy.
Bawi³em siê rozrz±dem.
1. Ustawi³em rozrz±d na kropkê poni¿ej znacznika na g³owicy, tak jak mia³em od pocz±tku. Sprê¿anie 5.5atm, góra 6atm, czasami 4. S³abiutki, na pocz±tku nie chcia³ jechaæ. Po rozgrzaniu je¼dzi. S³abiutko. 2km na placu.
2. Ustawi³em rozrz±d na kropkê powy¿ej znacznika na g³owicy. Tak zalecaj± na forach. My¶la³em, ¿e wreszcie bêdzie mia³em kopa. Suw sprê¿ania krótszy, ³atwiej obróciæ walem. Sprê¿anie nawet 4, do 5.5 atm. Wolne obroty du¿o ni¿sze, jechaæ jedzie, ale wra¿enie ¿e jest minimalnie s³abszy. W te¶cie drogowym 9.5 ty¶. obr./min 76 licznikowe (chinol du¿o zawy¿a). Po 2km przyzwyczai³em siê i nie mam wra¿enia "s³abszego". 7km.
3. Powrót do poprzedniego ustawienia rozrz±du. Minimalnie mocniejszy, obroty ja³owe wy¿sze. Prêdko¶æ licznikowa 85, ponad 10k. Takie same osi±gi mia³ jedynie przez krótkie okresy czasu zaraz po "idealnej" regulacji ga¼nika. A teraz nie by³o ruszane, mia³ licznikowe max 80 przy poprzedniej regulacji. Sprê¿anie 7 atm po za³o¿eniu, po je¼dzie 8atm. 13km
4. Wymieni³em oring olejowy g³owica/cylinder. Taki zwyk³y z motoryzacyjnego. Niestety nadal cieknie olej.

Pod¶wietlanie licznika - cieszy oko, g³owica nie klepie, nie dzwoni - nawet cichutki, do uszczelnienia mocowanie t³umika, tunning g³owicy  - niby co¶ da³. Na pewno wzros³a prêdko¶æ maksymalna o 5 licznikowe. Nie mam nagaru wiêc i kompresja ni¿sza, a jednak trochê szybciej. ¦mieszna sprawa ze sprê¿aniem. Z pocz±tkowych 5, 6 atm, wzrasta³a. Po 13km mam ju¿ nawet 8atm. Niby lepiej, ale to nadal trup, instrukcja podaje 10 - 12 atm dla nowego silnika.

Zrobiê nim 100, 200km (po sklepach za czê¶ciami), poobserwujê, zmierzê zu¿ycie paliwa.

Offline

 

stat4u stat4u

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi

[ Generated in 0.032 seconds, 10 queries executed ]


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.komputerownik.pun.pl www.footballl.pun.pl www.samochud-fan.pun.pl www.grupasmierci.pun.pl www.politologia.pun.pl