Pilo - 18-01-2015 21:57:30

W tym temacie przedstawię głownie spis napraw i czynności obsługi w chińczyku.
Tytułem wstępu.
Motorek kupiłem do nauki jazdy, zastosowanie typowo użytkowe w korkach.  Chciałem w końcu coś ładnego i działającego, bo działające rzeczy już miewalem. Ładnych mniej. Pomimo, że w podobnej cenie były 125, to z premedytacją kupiłem 50cm3 o wyglądzie i masie 125. Nigdy nie jeździłem na dwóch kółkach z silnikiem, a 50 dużo mi wybaczyła w pierwszych kilometrach.

Zakupiłem bzyka w sierpniu 2014r. Czarny router ws 50 z 2012r. Używany dwulatek o przebiegu 2900. Zaniedbany serwisowo, ale na szczęście nie grzebany i nieprzerabiany, bezwypadkowy. Pierwszy właściciel z tych nietechnicznych, ale z szybkich i wściekłych. Kupił sobie zabawkę, pojeździł i rzucił w kąt. I tak po 2 miesiącach miał pierwszy przegląd 400km. W następnym miesiącu 1485km. Następnie przez półtora roku zrobił tylko 1400km.Podczas oględzin motorek miał ślady na tylnej obręczy po zakładaniu opony, zarysowania na odbłyśniku reflektora, strzelał przód przy mocnym naciskaniu, w kuferku dwie żarówki reflektora (okazały się spalone). sparciałe gumy podnóżka pasażera, pajęczyna na silniku.

Pierwsza jazda routerem była ciężka. Hamowanie silnikiem na jedynce było tak ogromne, jakbym miał 2 litry. Przy zawracaniu zaskoczyła mnie duża masa oraz ogranicznik skrętu. Ciężko wrzucić na luz. I to wszystko wrażenia z 50m. Następna jazda po polnej dróżce i się nie zmieściłem -  wyjazd w chwasty, następnie pojechałem w miasto, centrum i przez korek. Każde światła to stres i problem ze zmianą biegów.

Zdjęcia - standardowy czarny ws50.



400 - 1 serwis, castrol 4t 10w40
1485 - 2 serwis, repsol 4t 10w40, wyciek z pokrywy sprzęgła
-----------------------------------------
2900 - Zakup routera.
2960 - Naciągniecie i nasmarowanie łańcucha. Spalona przednia żarówka, cieknie z gaźnika. Coś z przodu strzela przy hamowaniu, dużych dziurach. Ciężko wrzucić na luz. Ciężko się zapala. Dolanie 120ml oleju 15w40.
2964 - Spaliła się nowa żarówka awina, po 4km!
3002 - Wymiana oleju na LOTOS 10W40. Wcześniej było mało oleju. Dokręcenie klem akumulatora.
3063 - Regulacja zaworów, było 0.10 - 0.15. Wyczyszczenie gaźnika, nadal cieknie z pokrywy gaźnika.
3104 - Założenie filtra paliwa.
3143 - Spaliła się żarówka przedniego reflektora. Nowa - philips za 20zł. Wymiana żarówki podświetlania licznika. Czyszczenie gaźnika, regulacja. Nadal przecieka uszczelka.
3217 - Test prędkości 85 licznikowe. Po 3km z gazem do dechy, odkręcił się w gaźniku kapsel od przepustnicy i przepustnica wyskoczyła z gaźnika.
3220 - Po tygodniu postoju z pełnym bakiem uciekł 1l benzyny. Odkrycie, że przedni zacisk hamulca nie odbija całkowicie.
3498 - Napompowanie opon., regulacja gaźnika, obniżenie pływaka, nadal cieknie z gaźnika.
3498 - Kolejne rozkręcenie gaźnika, kilka ziarenek piasku znalazło się pod uszczelką pokrywy pływaka. Trzeba było wyciągnąć całkowicie uszczelkę. To było to już nie cieknie. Chyba poprzednik rozkręcał gaźnik.  Rozkręcenie przednich zacisków. Zatarła się prowadnica, sparciały obie osłony prowadnic. Nasmarowanie prowadnic i już działa. Wada fabryczna - nie smarowane prowadnice, jedna prowadnica porusza się w aluminium (pożałowali stalowej tulejki), sparciały guma osłonek. Dwuletni motorek
3646 - Wyczyszczenie łańcucha, obniżenie dźwigni zmiany biegów, regulacja sprzęgła, nasmarowanie linki sprzęgła i licznika, nasmarowanie rozpieracza w tylnym hamulcu. Wyregulowanie tylnego hamulca. Wada fabryczna: złożenie hamulca bębnowego na sucho, rozpieracza, dźwigni.
3684 - Reflektor nie świeci,  wtopiło się gniazdo żarówki.
3726 - Kolejna regulacja gaźnika z próbami drogowymi. Odpadło włókno długich w wyłączonej żarówce philips od drgań silnika!
3736 - Nie działa podświetlanie prędkościomierza, puknięcie pomogło. Dolanie 200ml oleju.
3891 - Spaliło się włókno mijania tej markowej żarówki. Wytrzymała tylko 748km. Założenie innej częściowo spalonej żarówki. Usztywnienie mocowania żarówki i klosza reflektora. Wada fabryczna: nadmierny luz, złe pasowanie. Teraz te części nie wpadają w wibrację i nie "przepala" żarówki. Żarówki padały od drgań.
3919 - Ustawienie zbieżności kół, dokręcenie łożyska główki ramy. Już nie strzela w przednim zawieszeniu.
3980 - Wypada 1 bieg
4010 - Nasmarowanie łańcucha. Naprawa biegów, odkręciła się śrubka od wybieraka biegów = rozkręcenie połowy silnika. Nasmarowania mechanizmu zmiany biegów w silniku (wada fabryczna - złożenie na sucho). Wyczyszczenia siatkowego filtru oleju, kilka długich opiłków i trochę czarnego brudu. Filtr przytkany w ok. 10%. Wyczyszczenie odśrodkowego filtra oleju z miazgi pyłu aluminiowego.
4496 - Podregulowanie gaźnika. Zimno.
4678 - Silnik głośniej hałasuje.
4709 - Olej śmierdzi benzyną, dolanie 150ml oleju, zawory dobrze wyregulowane. Widać niewinny wyciek oleju pomiędzy głowicą a cylindrem.
4792 - Tylny czujnik stopu nie działa - regeneracja.
4889 - Problemy z elektryką. Stacyjka nie zawsze uruchamia prąd. Przybyło oleju, niedomaganie sprzęgła i biegów.Napompowanie opon. Wymiana oleju lotos 10w40.
5057 - Przerywa i nie chce wejść na obroty. Zsunął się przewód od cewki zapłonowej.

5121 - Koniec listopada, koniec sezonu. Jest za zimno. W listopadzie przejechałem 1000km.

Mój egzemplarz okazał się ładny, ale awaryjny. Niby nie rozklekotał się na drodze, a wiele rzeczy wynikało z mojej nadgorliwości. Nagrzebałem się przy routerze z 50 roboczogodzin. Dopiero po naprawieniu wielu usterek zaczęło się fajne jeździć, czego efektem było 1000km w listopadzie. Nauczyłem się jeździć, ale z kolei teraz mnie nie stać na 125. Czyli przyszły rok będę kontynuował naukę jazdy bzykiem.

www.odk1.pun.pl www.rapforlife.pun.pl www.maxmt2.pun.pl www.poke.pun.pl www.adamsowie.pun.pl