Największe forum na temat Rometa Router WS 50 i podobnych motorowerów. Znajdziesz tutaj pomoc i przydatne poradniki. Nie czekaj, zarejestruj się! Grupa na facebooku SERDECZNIE ZAPRASZAMY DO DOŁĄCZENIA- Kliknij we mnie!!
Dobry wieczór, lub dzień dobry jak kto woli..
Coś o sobie: NIE interesuję mnie mechanika w ogóle, moplik kupiłem żebym nim wszedzie śmigać, no i myślałem że tak się da olać mechanike.
Niestety ;p zmuszony zostalem grzebać ciągle, aby jeździć
dodam że jest 2ga w nocy a ja dalej się męcze z motorem w garażu, pizga już więc się zwijam
1,Kupilem dzis nowy gaznik z filtrem stozkowym, dziadek wyregulowal ipodczas jazdy czasem gasl i musialem przygazować na sprzęgle aby wrócić w obieg i tak średnio co 200 m. Dźwięk dławienia - Źle wyregulowany gaźnik?
2.Usawiłem sam wał rozrządu , magneto na T i na wcięcię na godzinie 9 zębatke równo z oznaczeniem " o SD" i cos podupczyłem bo poskładaniu nie działą u mnie kop coś go blokuję, co tkaiego?i jak z tym sie uporac, zielony jestem
3. Problem od dłuższego czasu mam taki, że ciężko odpalał. Na ciepło, po wyłączeniu odpalał normlanie, lecz jak postał z 5-10minut(moze nie o temperature chodzi ale jakiś spływ paliwa - nie wiem nie znam sie) to już z 30 kopów żeby odpalił to kuoilem dzis ten gaznik bo mysllame ze to on, lipa to samo,
więc pomyślałem ze zawory, a że mechanik 80zł chciał, to sobię postanowiłem zrobić to samemu i mam listki 0.05 0.10..itd więc jako że te zawory były luźne, to troche popróbowałem sam je ustawić. Nie wiem jak za bardzo sięto robi, ale w górnym zaworze, ustawiłem na oko pomiędzy luźne 0.05 ciazne bardzo 0.10, schodze pod zawór ssania żeb ustawić, a tam listek prawię w ogóle nie chciał się wsunąć, więc luzowałem a tu dalej to samo, tylko się wsuwa o jakiś 3milmetr głębokości tak ma byc?
ustawiłem zawór na takie leciutko ciaśniejsze 0.10
Po mimo paru usterek które wywołąłem przy pracy w stylu przekręcona śrubka itd. poskładałem wska i myślałem że odpali, a tu nic , nadal nie chciał odpalić a że jest późno nie będe po nocy katował sąsiadów
aa i swieca ma ladna iskre, koloru kawy z mlekiem, nie wiem czy sucha czy mokra
CO JEST GRANE?
Ostatnio edytowany przez yug00 (14-01-2015 01:19:44)
Offline
udało mi się odblokować poprzez ustawienie zaworów, ssacy byl na maksa docisniety.
ale teraz w ogole nie odpala, slychac jak pracuje, nie ma stukania, ale tak jaky brakuje czegos, jakiegos dziwieku, dziadek gada ze to kompresji nie ma.
HELP
Offline
Jeszcze raz moto kupiłeś nowe czy używane. Jeśli nowe to czy prawidłowo dotarłeś? Piszesz że zbytnio się nie znasz na mechanice ale jednak się grzebałeś. Wszystko jest dla ludzi i dla chcącego nic trudnego wszystkiego da się nauczyć. Ja z zawodu na przykład jestem elektrykiem i to od wysokich napięć. Bo wiesz człowiek całe życie się uczy i głupi umiera. W każdym sprzęcie z czasem coś się zużywa bądź pada nie chcąc dać zarobić mechanikowi człowiek uczy się jak zrobić samemu. Proponuję jeszcze raz po kolei co i jak było grzebane nam opisz oraz jak ustawiałeś zawory. Do zaworów trzeba zgrać punkty na zębatce rozrządu i głowicy z literką T magneta w okienku. Literka T magneta w okienku pokarze się przy dwóch ułożeniach wału ale tylko przy jednym prawidłowo ustawisz zawory.
Offline
Cesio , to wszystko było już przerabiane wczoraj , przez założyciela tego tematu w tych tematach :
http://www.routerws50.pun.pl/viewtopic. … 183#p40183
http://www.routerws50.pun.pl/viewtopic. … 184#p40184
Poza tym kolego yug00 , jak sam napisałeś :
yug00 napisał:
NIE interesuję mnie mechanika w ogóle, moplik kupiłem żebym nim wszedzie śmigać, no i myślałem że tak się da olać mechanike.
Akurat odnośnie tych sprzętów czasami może być cięzko z tym olaniem mechaniki
Jeżeli nie masz wśród znajomych kogoś kto mógły ci pokazać chociaż podstawy obsługi czy jak wykonać podstawowe ustawienia w silniku 4t OHC, miał byś na pewno z górki
Może warto się by było rozejrzeć za kimś takim , uniknął byś na pewno nie potrzebnych nerwów i nie tracił czasu
Offline
Wiem Rafal że było już przerabiane ale niektórym trzeba tłumaczyć 5 razy i i tak za 6 źle zrobią. Akurat w naszym sprzęcie nie da się olać mechaniki. Proste czynności obsługowe trzeba samemu wykonywać. Ja to mówię że nasz sprzęt przypomina taki trochę jak za komuny były. Czyli trzeba po swojemu poskręcać i wszystkiego pilnować.
Offline
Takie proste rzeczy, bo nie ukrywam - są prostę jak sie zna na rzeczy
-Odkręciłem osłone magneto i osłone wałka rozrzadu, oraz oba zawory
- ustawiłem magneto w poycji T
-ustawilem walek i zębatkę rozrządu tak aby na wcięciu na godzinie 9 był znacznik na zębatce
- poluzowałem nakrętki na zaworkach
- najpierw zablokował mi się kopniak podczas obracania magnetem (nie wiedziałęm ze jest napinacz lancuszka i sie mordowalem z zebatka)
^narawil się przy regulacji dolnego zaworku
-wyregulowałem róźnie górny 0.06 i dolny 0.08 i na odwrót, dokręcałem , zakładałem magneto (przy odslonietym walku i zaworach probowalem odpalic)
-po probach odpalenia znów ustawiałem magneto w pozycję T i pod te zawory wsuwałem te listki w szczeliny za tymi srubkami
-wkurwialem sie z powodu braku kompresji (ponoc nie mam dobrze ustawionych zaworow na 100% skoro kompresji nie mam)
więc kombinowałem z nimi jak koń pod górę
-spamowałem na forum z problemem
to wszystko co robilem po kolei ;D
Offline
Przy odsłoniętym wałku i zaworach nie powinno się odpalać. Mogę cie pocieszyć ja też nie mam dobrej kompresji ale dlatego że nie chciało mi się docierać zaworów. Przy słabej kompresji silnik benzynowy powinien odpalić. Musisz dokładnie sprawdzić luz zaworowy jaki masz w moto. Nie może być za mały bo wtenczas zawory są podparte ani za duży zawory nieprawidłowo się otwierają. Po co odkręcałeś osłonę magneta? Jeśli do ustawienia zaworów to nie potrzebnie. Na osłonie są dwie zaślepki. Od góry gdzie obserwujesz czy pojawi się literka T, i z przody gdzie wkładasz klucz nasadowy żeby kręcić magnetem.
Offline
Coś mi się wydaje że kolega "you00" zamiast naprawiać to psuje. Oddaj ten motorek w ręce jakiegoś "mechoptyka" bo wydaj mi się że tylko pogarszasz sytuację.
Offline