Najwiêksze forum na temat Rometa Router WS 50 i podobnych motorowerów. Znajdziesz tutaj pomoc i przydatne poradniki. Nie czekaj, zarejestruj siê! Grupa na facebooku SERDECZNIE ZAPRASZAMY DO DO£¡CZENIA- Kliknij we mnie!!
http://forum.scigacz.pl/about3145-0-asc-0.html
Co o tym s±dzicie? Sami wiecie ¿e s± ró¿ne opinie na temat docierania. Osobi¶cie jak bêdê mia³ nowy cylinder i t³ok w 110 (chocia¿ siê póki co na to nie zanosi) to muszê sprawdziæ t± metodê
Ostatnio edytowany przez mateo96n (04-01-2015 17:53:25)
Offline
W docieraniu jest tak ¿e ilu u¿ytkowników tyle teorii , a ka¿da teoria to ¶wiête przekonanie osoby g³osz±cej j± o swojej racji na ten temat
i w tej kwestii raczej ¿adna grupa u¿ytkowników , czy to 4t czy 2t , nigdy nie odpowie zgodnym chórem , tak ta metoda jest dobra
Offline
O tej metodzie czyta³em jeszcze zanim mój router pojawi³ siê na ta¶mie produkcyjnej. Wbrew pozorom taki sposób docierania mo¿e byæ dla silników dobry, oczywi¶cie je¶li zachowa siê umiar i nie przesadzi. Z pewno¶ci± wielu ludzi to krytykuje lub wy¶miewa, ale tak jak napisa³ ju¿ Rafa³, ilu ludzi, tyle teorii.
Offline
Co do tej metody docierania to na pewno warte uwagi i zastanownienia jest tak szybka wymiana oleju. Czyta³em ten artyku³ ju¿ wcze¶niej i z tego co pamiêtam to tam jest aby pierwsz± wymianê oleju zrobiæ ju¿ po przejechaniu pierwszych 30-50 km, bo wtedy eliminuje siê z obiegu w silniku wiêkszo¶æ opi³ków powsta³a w czasie docierania siê pier¶cieniów i t³oka.
Offline
Dok³adnie tak jak piszecie - ile osób tyle teorii
Ja na wcze¶niejszym zestawie przejecha³em tylko 2500 km , a dodam ¿e bardzo o niego dba³em (podczas pierwszych 600 km rzadko kiedy przekracza³em 4500 obr/min). Na nowym zestawie je¿d¿ê z obrotami ¶rednio 5000/5500 obr/min ale za ma³o jest kilometrów przejechanych ¿eby cokolwiek powiedzieæ (oko³o 700 km). Jestem ciekaw czy jest osoba na forum która od pocz±tku je¼dzi³a na wysokich obrotach i jak taki silnik siê sprawuje po jakim¶ czasie
Offline
ja nie zalowalem silnika po przejechaniu 50km w opor mu dawalem i do samego koncao nic mu nie bylo (wymiana na 125) szedl jak przecinak tylko trzeba pamietac o wymianie oleju i zeby go nie przegrzac
Offline
Ja tak dociera³em swoje 110. Kompresjê mam po 2500 km od remontu na poziomie 13,5 bara. My¶lê, ¿e ta metoda jest s³uszna. Przy docieraniu ju¿ po pierwszej zmianie oleju prawie zamyka³em obrotomierz. Olej do czasu wymiany robi³ siê a¿ siwy. Dociera³em na jakim¶ najtañszym oleju mineralnym 20W50. Po 1000 km od remontu wla³em ju¿ olej docelowy 10W40.
Offline
Ja identycznie dociera³em swoje 72 . Na ca³e dotarcie kupi³em bañkê castrola 15w40. Teraz po przejechanym ju¿ 1000 te¿ u¿ywam castrola ale 10w40. Oba oleje przeznaczone do moto. Dodam jeszcze, ¿e 50 dociera³em wed³ug instrukcji i przy zmianie na 72 okaza³o siê, ¿e 50 by³a lekko przytarta.
Offline
Jestem ciekaw jak ta technika docierania ma siê do przerobionych 110 (bo jak wiadomo wiêkszo¶æ mia³a problem z braniem oleju). Tak jak pisa³em wcze¶niej - jak kupiê w przysz³o¶ci nowy zestaw to bêdê go dociera³ wg tego artyku³u
Offline
Te¿ juz widzia³em ten artyku³ wcze¶niej. Osobi¶cie docieram tak, ¿e do 5.5k oko³o zale¿nie od zêbatek, ale na przyspieszanie czêsto otwieram mocniej nieraz dochodz±c chwilowo do 8k, ale potem zwalniam do wyznaczonych 5.5k i raz na jaki¶ czas na oporze na ka¿dym biegu maks 2km, obecny silnik po 2200km nie straci³ nic mocy. Najwa¿niejsze, to ¿eby nie przegrzewaæ i nie robiæ d³ugich tras, a je¶li ju¿ to wolniej i z przerwami
Offline
mateo96n napisał:
Jestem ciekaw jak ta technika docierania ma siê do przerobionych 110 (bo jak wiadomo wiêkszo¶æ mia³a problem z braniem oleju).
Ja tak dociera³em w³a¶nie przerobion± 110 i oleju jak na razie nie bierze.
Offline
Ja wlasnie przerobilem na 110 mojego WS-a i jak mam w zwyczaju pierwszy kilometr jade do¶æ powoli aby olej siê wszêdzie wla³ gdzie trzeba i potem testuje czy warto by³o zmieniaæ na wiêkszy xD
Offline