Ogłoszenie

Witamy serdecznie wszystkich gości odwiedzających nasze forum.

Traktuje ono w głównej mierze o Routerze WS 50, ale użytkownicy innych motorowerów o podobnej konstrukcji również są bardzo mile widziani.

GORĄCO ZAPRASZAM DO REJESTRACJI.

Panel

#1 16-12-2014 20:46:22

 wotus

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1420927843.png

Zarejestrowany: 03-05-2014
Posty: 111
Punktów :   
Motocykl: router ws 50
Pojemność: 50
Przebieg: 12530
WWW

Przerobienie elektryki

Często jeżdżę nocą więc założyłem żarówkę 55w do przodu i tu pojawił się problem żarówka mocna świeci ale akumulator jest nie doładowany. Czy była by możliwość przerobienia elektryki żeby to akumulator zawsze był ładowany taką samą mocą a żarówka po prostu słabiej świeciła tak jak w simsonie czym wyższe obroty tym żarówka mocniej świeci?

Offline

 

#2 16-12-2014 22:27:31

 vxproplus

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1420929722.png

Skąd: NSZ
Zarejestrowany: 03-10-2014
Posty: 499
Punktów :   12 
Motocykl: Router WS 50 MR'13
Pojemność: 107
Przebieg: 23500
Wiek: 23
Imię: Mateusz

Re: Przerobienie elektryki

Musiałbyś poprowadzić osobne zasilanie dla świateł bezpośrednio z silnika z jednego z żółtych przewodów. Włączenie świateł drogowych/mijania zrealizować poprzez przekaźnik. Dodatkowo od światła drogowego/mijania będziesz musiał odłączyć dotychczasową masę (minus) i poprowadzić do kostki łączącej wiąchę silnika z wiązką ramy do drugiego żółtego przewodu. Przekaźnik wysterujesz z przewodu w wiązce włącznika świateł, który oryginalnie łączy się z przełącznikiem świateł (jest koloru niebiesko-białego).

http://i58.tinypic.com/n6wpt.png

Offline

 

#3 16-12-2014 22:34:02

 cesio22

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1421183226.png

Skąd: Łapy
Zarejestrowany: 06-02-2013
Posty: 783
Punktów :   19 
Wiek: 40
Imię: Krzysztof

Re: Przerobienie elektryki

Ciekawy schemat. Omijasz regulator napięcia. Z silnika idzie prąd przemienny czasami nawet powyżej 70 V. Jaką chcesz tam włożyć żarówkę?

Offline

 

#4 16-12-2014 22:39:13

 vxproplus

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1420929722.png

Skąd: NSZ
Zarejestrowany: 03-10-2014
Posty: 499
Punktów :   12 
Motocykl: Router WS 50 MR'13
Pojemność: 107
Przebieg: 23500
Wiek: 23
Imię: Mateusz

Re: Przerobienie elektryki

Ominąć owszem ale nie wypieprzać. Jak wywalisz regulator to może i będzie te 70V. Ten regulator i tak zwiera wszystko do masy także tam napięcie nie pospala żarówek. Proponuję najpierw sprawdzić poruszane zagadnienie w praktyce a nie opierać się na osobistych domysłach.

Ostatnio edytowany przez vxproplus (16-12-2014 22:43:44)

Offline

 

#5 16-12-2014 22:51:44

 cesio22

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1421183226.png

Skąd: Łapy
Zarejestrowany: 06-02-2013
Posty: 783
Punktów :   19 
Wiek: 40
Imię: Krzysztof

Re: Przerobienie elektryki

Jak regulator zwiera do masy? Na zwarciu nie miałbyś ładowania. Kostka regulatora ma cztery wąsy. Dwa to wejście z prądnicy silnika. To na nich sprawdzasz czy prądnica działa prawidłowo. Podaje ona napięcie przemienne w zależności od obrotów silnika . Natomiast na wyjściu z regulatora jest 12 V prądu stałego. Dla nas nie ważny jest napięcie  a  natężenie prądu. Chcąc mieć go więcej trzeba zmienić prądnicę.

Offline

 

#6 18-12-2014 21:00:45

 vxproplus

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1420929722.png

Skąd: NSZ
Zarejestrowany: 03-10-2014
Posty: 499
Punktów :   12 
Motocykl: Router WS 50 MR'13
Pojemność: 107
Przebieg: 23500
Wiek: 23
Imię: Mateusz

Re: Przerobienie elektryki

Chodzi mi o to, że nadmiar napięcia jest zwierany do masy. Napięcie powyżej 14.6 V (zależy jaki się trafi regulator) jest tracone w postaci ciepła na cewkach w silniku dlatego napięcie przed czy za regulatorem będzie podobne (spadki na diodach w regulatorze, niższe wartości napięć skutecznych dla prądu zmiennego).

Offline

 

#7 19-12-2014 03:10:07

Pilo

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1420929041.png

Zarejestrowany: 05-08-2014
Posty: 256
Punktów :   
Przebieg: 14700

Re: Przerobienie elektryki

To jak to jest w końcu? Jedni mówią, że nasze prądnice spokojnie wyrabiają 55W żarówkę z przodu. Problemy są z 2 cewkowymi prądnicami. Inni, że akumulator jest niedoładowany.

Offline

 

#8 19-12-2014 15:50:47

 vxproplus

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1420929722.png

Skąd: NSZ
Zarejestrowany: 03-10-2014
Posty: 499
Punktów :   12 
Motocykl: Router WS 50 MR'13
Pojemność: 107
Przebieg: 23500
Wiek: 23
Imię: Mateusz

Re: Przerobienie elektryki

Jak u siebie mierzyłem to przy maksymalnym obciążeniu było 7A co daje około 90W przy 5500 obr/min w przypadku sześciocewkowego stojana. Wydajność prądowa rośnie wraz z obrotami tylko do około 5500 obr/min. Na dwucewkowym jest dużo gorzej nie mam wyników z pomiaru ale podejrzewam, że ledwie połowa tego co daje sześciocewkowy z tego względu, że dwucewkowy wykorzystuje tylko połowę okresu napięcia dlatego przy dwucewkowym nie ma nigdy świateł z akumulatora. Żarówka 55W daje radę jak jest jeżdzone dużo w trasie i zamontowane podświetlenie na LEDach. W mieście stojąc często na obrotach jałowych, włączonym światłem przednim 35W, pozycje 2x5W + podświetlenie, na hamulcu 21W i jeszcze z włączonym kierunkowskazem 10W jedna strona (załóżmy, że kierunkowskaz pali się tyle samo czasu co pozostaje zgaszony wtedy to daje pobór energii jak włączona ciągle jedna żarówka 5W) u mnie dochodzi jeszcze jeden (powinny być dwa ale skąd prądu nabiorę ) elektrozawór LPG około 12W i wtedy z 14V szybko robi się 11V bo wszystko razem wzięte bierze z 80W. Czasem stojąc na skrzyżowaniu pod górkę wolę odpuścić hamulec i pomęczyć się, żeby mi router nie uciekał niż ma katować się akumulator. W skrócie - ładowanie w tych silnikach to jeden wielki śmiech na sali.

Ostatnio edytowany przez vxproplus (19-12-2014 15:53:39)

Offline

 

#9 19-12-2014 20:21:09

Pilo

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1420929041.png

Zarejestrowany: 05-08-2014
Posty: 256
Punktów :   
Przebieg: 14700

Re: Przerobienie elektryki

Skoro mierzyłeś to podaj więcej wartości np. na biegu jałowym, 3 tyś obr./min ... oraz jak to mierzyłeś. Co do podświetlania licznika to tu nie ma tragedii Nie pamiętam dokładnie ale 3x1.3W lub 3x2W. Przednia pozycyjna nie ma u mnie 5W, a fabrycznie mniej ... Z tylną żarówką, to można zrobić komarkowy numer, a więc żarówka na 24V zamiast 12V. Będziesz miał trochę więcej energii na lpg. Można jeszcze zmniejszyć napięcie na żarówce głównej 55W, tak aby pobierała np. 30W w dzień.

Offline

 

#10 19-12-2014 21:00:44

 vxproplus

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1420929722.png

Skąd: NSZ
Zarejestrowany: 03-10-2014
Posty: 499
Punktów :   12 
Motocykl: Router WS 50 MR'13
Pojemność: 107
Przebieg: 23500
Wiek: 23
Imię: Mateusz

Re: Przerobienie elektryki

Wpiąłem się z amperomierzem w "pierwotny" obwód regulatora. Regulator w routerze jest typem regulatora stratnego czyli nieważne czy w obwodzie "wtórnym" czyli za regulatorem jest obciążenie w obwodzie pierwotnym będzie płynąć prąd. Na jałowym miałem coś koło 2A potem w miarę liniowo aż do 5500 obr/min gdzie prąd przestawał rosnąć. Cała zasada regulacji opiera się na tym, że co nie zostanie wykorzystane to będzie zmarnowane żeby utrzymać poziom napięcia 14,6V. W drugim moim motorze miałem w zegarach wskaźnik napięcia i dodatkową lampę na żarówkę H3 55W z tym, że świeciła tylko jako długie i zamiast tego w ori lampie także dawało to radę w trasie, na światłach przecież nie stoisz paląc długie światła także z ładowaniem nie było aż tak tragicznie. Patrząc wówczas na wskaźnik podczas jazdy z zapalonym długim napięcie osiągało max czyli 14,6V przy 5000 obrotach. Ogółem myślałem coś żeby wypierniczyć oryginalny regulator i zbudować coś własnego na przetwornicy DC/DC i dać aku o pojemności z 9-10Ah.

Ostatnio edytowany przez vxproplus (19-12-2014 21:05:02)

Offline

 

#11 19-12-2014 21:48:37

 ReallY

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1420931788.png

Skąd: Imielnica
Zarejestrowany: 07-05-2014
Posty: 580
Punktów :   
Motocykl: Router A 500
Pojemność: 120
Przebieg: 13300
Wiek: 17

Re: Przerobienie elektryki

Wybaczcie nie czytałem wszystkich postów ale ja proponuję poprostu dać przełącznik na + akumulatora odłączać całiem zasilanie elektryki kiedy to nie potrzebne czyli w przypadku 8 cewkowego iskrownika można jeździć bez akumulatora chyba że ktoś koniecznie musi z rozrusznika odpalać. Jeśli ktoś się uprze może dać przekaźnik i tyle.

Offline

 

#12 21-12-2014 22:09:23

 vxproplus

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1420929722.png

Skąd: NSZ
Zarejestrowany: 03-10-2014
Posty: 499
Punktów :   12 
Motocykl: Router WS 50 MR'13
Pojemność: 107
Przebieg: 23500
Wiek: 23
Imię: Mateusz

Re: Przerobienie elektryki

Można jeszcze prościej. Na przewodzie, na którym mamy bezpiecznik można dać diodę podłączoną katodą do akumulatora a anodą w stronę instalacji. Wtedy w całej instalacji napięcie będzie zależne od obrotów, będzie ładowanie i odpalimy z rozrusznika. W tej sytuacji mamy to co zaproponował kolega ReallY oraz możliwość palenia sprzęta z rozrusznika.

Offline

 

#13 01-02-2015 18:58:43

 mtxxx1997

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1420927216.png

47031976
Skąd: Ulan Duży
Zarejestrowany: 26-11-2013
Posty: 36
Punktów :   
Motocykl: ROUTER WS 50
Pojemność: 70ccm
Przebieg: 13000
Wiek: 17
Imię: Mateusz

Re: Przerobienie elektryki

vxproplus napisał:

Wpiąłem się z amperomierzem w "pierwotny" obwód regulatora. Regulator w routerze jest typem regulatora stratnego czyli nieważne czy w obwodzie "wtórnym" czyli za regulatorem jest obciążenie w obwodzie pierwotnym będzie płynąć prąd. Na jałowym miałem coś koło 2A potem w miarę liniowo aż do 5500 obr/min gdzie prąd przestawał rosnąć. Cała zasada regulacji opiera się na tym, że co nie zostanie wykorzystane to będzie zmarnowane żeby utrzymać poziom napięcia 14,6V. W drugim moim motorze miałem w zegarach wskaźnik napięcia i dodatkową lampę na żarówkę H3 55W z tym, że świeciła tylko jako długie i zamiast tego w ori lampie także dawało to radę w trasie, na światłach przecież nie stoisz paląc długie światła także z ładowaniem nie było aż tak tragicznie. Patrząc wówczas na wskaźnik podczas jazdy z zapalonym długim napięcie osiągało max czyli 14,6V przy 5000 obrotach. Ogółem myślałem coś żeby wypierniczyć oryginalny regulator i zbudować coś własnego na przetwornicy DC/DC i dać aku o pojemności z 9-10Ah.

a masz pomysł na takie cudo ( dc/dc ) ??

Offline

 

#14 01-02-2015 21:16:20

 vxproplus

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1420929722.png

Skąd: NSZ
Zarejestrowany: 03-10-2014
Posty: 499
Punktów :   12 
Motocykl: Router WS 50 MR'13
Pojemność: 107
Przebieg: 23500
Wiek: 23
Imię: Mateusz

Re: Przerobienie elektryki

Właśnie spaliłem regulator napięcia w routerze i będę chciał założyć przetwornicę DC/DC obniżającą (buck) na układzie XL4016. Ta przetwornica pracuje przy prądach do 8A i napięciu wejściowym do 40V. Prądowo powinna wystarczyć bo prąd powyżej 7A powoduje przysiadanie napięcia na prądnicy routera. Przetwornicę można zabezpieczyć przed nadmiarem napięcia (gdy wystąpi nagły zanik obciążenia prądnicy) np. transilem.

Offline

 

#15 02-02-2015 23:55:51

 mtxxx1997

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1420927216.png

47031976
Skąd: Ulan Duży
Zarejestrowany: 26-11-2013
Posty: 36
Punktów :   
Motocykl: ROUTER WS 50
Pojemność: 70ccm
Przebieg: 13000
Wiek: 17
Imię: Mateusz

Re: Przerobienie elektryki

A masz może jakiś schemat do tego? Przydało by mi się coś takiego bo w moim moto szybko siadają zwykłe regulatory, a mam duże zapotrzebowanie na prąd a te regulatory mają małą wydajność.

Offline

 

stat4u stat4u

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.motoon.pun.pl www.samotnicysam.pun.pl www.ninja-revolution.pun.pl www.ubezpieczeniag14.pun.pl www.otwockkraszewskiego.pun.pl