Największe forum na temat Rometa Router WS 50 i podobnych motorowerów. Znajdziesz tutaj pomoc i przydatne poradniki. Nie czekaj, zarejestruj się! Grupa na facebooku SERDECZNIE ZAPRASZAMY DO DOŁĄCZENIA- Kliknij we mnie!!
Wymień olej na syntetyk (Motul 300V) w wielu przypadkach po takim zabiegu skrzynia się wycisza, puknięcie przy wrzucaniu jedynki jest całkiem normalne. Ogólnie jeśli robisz to na postoju to na każdym biegu wyczuwalne jest puknięcie, ale jeśli w czasie jazdy z 2 na 3 masz głośne puknięcie to tak jak pisałem wymień olej na syntetyk.
Ostatnio edytowany przez MrGizmo (16-06-2012 18:32:54)
Offline
Castrol wcale nie jest taki dobry jak to niektórzy gadają. Motul też nie należy do najlepszych, ale na pewno jest w tej górnej półce, a Castrol co najwyżej średniak. Motul zajmuje się produkcją olei motocyklowych, a tylko dodatkowo robią oleje samochodowe nie dodając substancji antypoślizgowych dla sprzęgieł motocyklowych, a Castrol produkuje oleje samochodowe dodadzą parę substancji i mają olej motocyklowy. Niestety oleje motocyklowe muszą być troszeczkę inne niż samochodowe, o ile samochód na motocyklowym pojedzie i jeszcze lepiej dla niego, o tyle motocykl na takim przerobionym samochodowym średnio będzie chciał jechać. Silniki samochodowe nawet te wysokoobrotowe kończą się chyba na 8 tys, a motocyklowe na nawet 16tys, dwa razy większa prędkość obrotowa...
Offline
MrGizmo jaki polecasz kupić olej bo muszę niedługo zmienić i napewno nie na castrola. Kupić Motul 5100 czy Liqui Moly 10w40 ?
PS. Jak pierwszy raz wymieniałem olej to zauważyłem że ciężej chodzi sprzęgło. Wychodzi na to że Romet dobre oleje leje
Ostatnio edytowany przez Motorower (17-06-2012 20:12:32)
Offline
Ja Liqui Moly nie stosuję, więc na jego temat się nie wypowiadam. Motul 5100 mogę polecić z czystym sumieniem, a jeśli nigdzie Ci nie cieknie silnik i masz niewielki przebieg to śmiało zalewaj 300V i możesz pojeździć troszkę dłużej do kolejnej wymiany.
Offline
Użytkownik
Temat powinien być założony w dziale AWARIE...
Offline
MrGizmo napisał:
Olej jest jeden i smaruje cały silnik. Jak wykręcisz śrubę spustową oleju to wypadnie sprężyna z sitkiem Jest jeszcze drugi filtr, ale do niego jest trudny dostęp.
nie ma żadnej sprężyny z sitkiem, więc po co ludziom głupoty opowiadać.
Offline
Dziś sprawdziłem silnik i faktycznie raczej nie powinno tam być takiego filtra. Ja posiadam takowy ponieważ podczas przerabiania silnika dołożyłem takie cudo i zmieniłem troszeczkę układ smarowania. Serdecznie przepraszam za wprowadzenie w błąd i błagam o wybaczenie Aczkolwiek jestem człowiekiem i pomylić się mogę, "ten się nie myli co nic nie robi".
Offline
Ja trochę z innym problemem
Zauważyłem że w czasie jazdy na 3 i 4 biegu coś mi rzegota. Dzieje się to tylko w czasie jazdy i na tych biegach. I tu pojawia się moje pytanie od czego może być ten rzegot ? Romecik ma przejechane ok 750 km (docierany według instrukcji) a zaczęło się to nagle po odpaleniu i przejechaniu 3km. Sprawdziłem łańcuch i jest ok więć zostaje skrzynia biegów. Co mogło w niej się popsuć?
Z góry dzięki za pomoc
Offline