Największe forum na temat Rometa Router WS 50 i podobnych motorowerów. Znajdziesz tutaj pomoc i przydatne poradniki. Nie czekaj, zarejestruj się! Grupa na facebooku SERDECZNIE ZAPRASZAMY DO DOŁĄCZENIA- Kliknij we mnie!!
Hejka!
Nie wiedziałem że będę musiał założyć wątek z powodu awarii no ale...
Problem polega na tym że na obrotach od 4k do około 5.5 k zaczyna szarpać, przerywać a w dodatku wskazówka od obrotów faluje (przechodzi od 3k do 6k). Poniżej i powyżej tych obrotów router chodzi jak najbardziej ok (nie ma problemów z paleniem). Moim zdaniem jest to problem z układem zapłonowym - najprawdopodobniej moduł uszkodzony bo świece już wymieniłem ale różnicy nie ma.
Ps.: Dodam jeszcze że mam podłączoną odcinke - ale od założenia jej nic przy niej nie było robione
Ostatnio edytowany przez mateo96n (28-08-2014 22:08:51)
Offline
Sprawdź cewkę zapłonową. ja tak samo kiedyś miałem, tyle że przy innych obrotach;) po za tym jeśli obrotomierz świruje to napewno zapłon;P
Ostatnio edytowany przez Klusek (29-08-2014 01:23:03)
Offline
Dzięki za dotychczasowe porady A wiesz może w jaki sposób sprawdzić cewke (czy prawidłowo chodzi?) bo są dwie rzeczy które moim zdaniem mogą to szarpanie powodować: moduł oraz cewka
Offline
Sprawdz kabelek który idzie do cewki zapłonowej.
Offline
A czy on czasem nie zamókł trochę?? Ja takie objawy miałem jak postał trochę na deszczu i gaźnik złapał trochę wody (mam krótki filtr stożkowy). Mechanik zaproponował żebym wyczyścił gaźnik, ale nie było to konieczne. Trzeba było po prostu poczekać aż dokładnie wszystko wyschnie i teraz od jakiegoś czasu jest w porządku. Dodam że takie "falowanie" i przerywanie pojawiło się po przełożeniu silnika na 110-tkę. Wcześniej jak miałem 50-tkę to nawet po dość mocnym deszczu wsiadałem i jechałem i nic takiego nie było. Może to była kwestia tego że wtedy miałem większy filtr stożkowy i do tego z gąbki.
Offline
mateo96n napisał:
Dzięki za dotychczasowe porady A wiesz może w jaki sposób sprawdzić cewke (czy prawidłowo chodzi?) bo są dwie rzeczy które moim zdaniem mogą to szarpanie powodować: moduł oraz cewka
Niestety musisz podmieniać na dobre:)
Offline
Sorry że dopiero teraz odpisuje ale z kumplami mieliśmy mały wypad U mnie ostatnio nie było deszczu i nie było możliwości żeby zamókł. Zrobiłem 2 rzeczy naraz: poruszałem tym kabelkiem od cewki zapłonowej i naładowałem akumulator prostownikiem (co prawda nie pisałem ale akumulator się rozładował co mnie trochę dziwi ponieważ podczas jazdy sam powinien się ładować). Po wykonaniu tych 2 czynności moto nagle dobrze chodzi
Offline
no to teraz trzeba tylko sprawdzić ładowanie. Tak już poza tym problemem co jest ten temat. Ja mam od nowości fabryczny akumulator, nigdy go nie doładowywałem. Jak po prawie dwóch latach sprawdzałem coś z elektryką to przy okazji sprawdziłem akumulator i okazało się że był w pełni naładowany.
Offline
Ja też mam fabryczny (od czerwca 2012 roku) i co około 1.5 miesiąca musze go podładowywać. Ale się tym nie przejmuje -ważne że jeździ
Offline
Kurcze, od tamtej pory muszę co 2 dzień ładować akumulator, bo tak szybko się rozładowuje. Czy wiecie przez co tak się dzieje? Dodam jeszcze że bez akumulatora po dodaniu gazu światła normalnie świecą
Offline
Sprawdź napięcie na akumulatorze w czasie spoczynku. Jeżeli będzie mniej niż 13 - 14 to może się nadawać na śmietnik. Ewentualnie jeszcze sprawdzić jak na rozruchu spada napięcie ale nie każdy multimetr jest w stanie to tak szybko zmierzyć.
Offline