Największe forum na temat Rometa Router WS 50 i podobnych motorowerów. Znajdziesz tutaj pomoc i przydatne poradniki. Nie czekaj, zarejestruj się! Grupa na facebooku SERDECZNIE ZAPRASZAMY DO DOŁĄCZENIA- Kliknij we mnie!!
Użytkownik
AngelOfSpeed napisał:
Mam takie pytanie czy żeby przerobić naszego rutera na 110ccm wystarczy kupić to:http://moto.allegro.pl/glowica-komplet-atv-110-52-00mm-i2367446610.html
http://moto.allegro.pl/110-cm-cylinder- … 14167.html
http://moto.allegro.pl/wal-korbowy-z-lo … 65979.html
Czy zgadza się rozstaw szpilek i czy z karterami nic nie trzeba robić?
Szpilki musisz kupić dłuższe do tego ;] A i jeszcze łańcuszek rozrządu 84 ogniwa ;]
Ostatnio edytowany przez lukasss256 (11-06-2012 12:50:57)
Offline
Użytkownik
Pozostaje koszt robocizny rozgarniętej osoby znającej sie na temacie, ponieważ łatwo spartolić robote ;] typowa fuszera może skończyć się fatalnie w skutkach ;] słyszałem że najczęstszą kaszaną jaka się zdarza u pseudo fachowców to słabo skręcone sprzęgło Więc fatalnie może się to skończyć jeśli byle ,,paprak" się za to weźmie ;p
Offline
Sprzęgło jak sprzęgło, jak się źle złoży to nie zadziała ewentualnie olej do wymiany i tarcze ścierne do kupienia. Gorzej jak ktoś spartoli ułożenie wału... Wyrobią się gniazda łożysk, trzepnie parę razy w zawory i zaraz będzie cylinder, głowica, wał i dodatkowo karter do wymiany. Jeśli nie jest się pewnym mechanika, a dobrych jest jak na lekarstwo to radziłbym sobie darować i założyć 72ccm i troszkę go przerobić.
Offline
Jeśli chodzi o mechanika to jest dobry naprawia tylko motory robił mi simsona i nieźle mu to wyszło , mam do dyspozycji 800zł nie wiem czy kupić silnik 110cc , głowice 110 ,cyl i wał , czy to samo tylko 72 cc .
P.S nikt nie chce kupić? http://allegro.pl/show_item.php?item=2398137338
Offline
Pisałeś wcześniej, że masz zamiar robić prawko niedługo zatem daruj sobie 110. Żeby ze 110 wydusić coś trzeba by wymienić gaźnik (dodatkowa 100zł), przeczyścić tłumik (jeśli sam nie potrafisz spawać to minimum 100zł), a po tym wszystkim dobrać jakieś firmowe klocki hamulcowe i wymienić płyn (minimum 50zł).
Niedługo zrobisz prawko to przesiądziesz się na jakieś normalne 125, przystosowane do tego bez obawy o kontrolę. Teraz kup zestaw 72ccm (150zł) do tego dokup jakiś stożek gąbkowy (25-30zł) i dyszę 0,95 (5zł). Za niecałe 200zł osiągniesz więcej niż większość po wymianie na 110ccm. Po co Ci 110, jak gaźnik za mały, tłumik zblokowany i hamulce nie przystosowane do tego.
Mój co prawda jest mocno pomodzony, ale sądzę że normalną 125 z allegro nawet na wolnym przelocie bym objechał bez problemu. Romet ZK125 objechałem i dopiero pod większą górkę mnie wyprzedził, bo miał 5 biegów i po redukcji na 3 miał więcej powera niż ja na 3, a na 2 nie chciałem go zarzynać.
Offline
Ok zrobię jak radzisz , a dużo lepsze jest przyspieszenie na 72cc z całym osprzętem ( dysza filtr itp...)?
Offline
Ok a ,mogę sam się podjąć wymiany cylindra czy trzeba grzebać coś przy zaworach?
Offline
Przy zaworach będziesz musiał pogrzebać, bo do wymiany cylindra głowica jest do zrzucenia. Silnik wymaga dokładności więc nie ma opcji żeby zostawić na takich jak jest. Jeśli masz bądź kupisz szczelinomierz to bez problemu sobie poradzisz, na YT jest filmik jak wymienić cylinder. Po za tym zestaw 72ccm obejmuje cylinder z głowicą, więc czy chcesz czy nie zawory do ustawienia.
Offline
mam szczelinomierz , tylko najmniejsza skala to 0,05 wystarczy czy przy zaworach jest mniejsza szpara?
Offline
Użytkownik
Do 50 0,05--> ssący 0,07--> wydech
72 -110 ssący--> 0,06 0,08--> wydech
Offline
I Ty Brutusie? Ustawia się luźne 0,05 na obu. Luźne znaczy listek ma łatwo wychodzić spod śruby, bez najmniejszych oporów lecz nie powinno być wyczuwalnego luzu. Nie ma znaczenia w jakiej pojemności. Ktoś w internecie rozpowszechnił info o złym nastawie i teraz wszyscy to polecają. Fabryka i mówię tu o Hondzie podaje 0,05 max 0,06 ale to można właśnie uznać za luźne 0,05. Inne nastawy z reguły przekładają się na klepanie zaworów, nierówną pracę, nierealne ustawienie wolnych obrotów itp itd, a serwisanci będą gadać że ten typ tak ma. Nie bez powodu siedziało nad tym kilku naprawdę wykwalifikowanych inżynierów od Hondy, żeby teraz jakiś "szpecjalista" po nich poprawiał
Niestety do internetu dostęp ma prawie każdy i tak to później jest.
Zatem napiszę jeszcze raz LUZ ZAWOROWY W SILNIKU 139FMB MA WYNOSIĆ LUŹNE 0,05 NA OBU BEZ ZNACZENIA NA POJEMNOŚĆ.
Dopiero w oryginalnej 125 z tego co pamiętam sa lekko inne nastawy ale też dużego rozbiegu nie ma.
Offline