Największe forum na temat Rometa Router WS 50 i podobnych motorowerów. Znajdziesz tutaj pomoc i przydatne poradniki. Nie czekaj, zarejestruj się! Grupa na facebooku SERDECZNIE ZAPRASZAMY DO DOŁĄCZENIA- Kliknij we mnie!!
Mam problem za sprzęgłem , a mianowicie mi nie odbija napewno nie jest to wina sprężynki jak nacisnę sprzęgło to słychać jak coś tam zgrzyta , co to może być?
Offline
Odkręciłem ten dekielek popsikałem K2 i na chwile puściło ,ale pojechałem się przejechać w las i znowu zabiło syfem i przy okazji uszczerbał mi się ten dekielek ;/
Offline
Witam serdecznie wszystkich na forum,
Mam nadzieję że piszę we właściwym temacie, chętnie dołączę się do dyskusji na temat montażu cylka 124 ccm.
Otóż udała mi się ta operacja w 95%, tzn. silnik chodzi, moto jeździ, została tylko regulacja gaźnika etc. Po odpaleniu silnika pojawił się problem: cały czas słychać jednolite "cykanie" - jest to dźwięk generowany przez kopkę, a dokładnie przez mechanizm "załączający" kopkę. Dodatkowym objawem jest to, że kopka (chyba) blokuje rozrusznik i ma on problemy z obrotem wału. Czy ktoś z forumowiczów spotkał się z tym i może podpowiedzieć jak to rozwiązać (mam nadzieję że da się bez ponownego rozbierania silnika .
Jeżeli chodzi o samą modernizację - wymieniłem cylinder, głowicę, wał, łańcuszek rozrządu oraz szpilki mocujące, a także założyłem z przodu zębatkę 16z. Nie zdążyłem wymienić dyszy w gaźniku, jedynie podniosłem samą iglicę. Muszę jeszcze popracować nad ustawieniem zaworów - pominąłem jedno zero i ustawiłem luz na 0,5 - moto gaśnie na każdych światłach .
Offline
Dzięki za podpowiedź z gaźnikiem, poszukam gdzieś na allegro, może uda się kupić.
W temacie grzechotania to nie są zawory - te wczoraj ustawiłem (silnik chodzi ciszej i bez problemu znalazłem wolne obroty) ... Z dodatkowych objawów zaobserwowałem następujące:
1. Na postoju na luzie słychać grzechotanie (zarówno na sprzęgle jak i bez) - wrzucenie dowolnego biegu i trzymanie na sprzęgle powoduje, iż grzechotanie całkiem znika (pojawia się tuż po ruszeniu);
2. Motoru nie da się przepchnąć na biegu i załączonym sprzęgle (ani do przodu ani do tyłu) - można tę czynność wykonać jedynie na luzie;
Zastanawiam się nad odkręceniem dekla i pogrzebaniem przy sprężynie od kopki - jedyne co mogę zrobić bez rozpoławiania całego silnika ...
Ostatnio edytowany przez Mamut (02-07-2012 21:01:41)
Offline
Jeśli masz go na gwarancji skocz do serwisu, bo prawdopodobnie to skrzynia Ja obstawiam na źle działające wodziki, ale to wróżenie z fusów. Niech oglądną silnik od środka. Kopka ma mało do tego skoro na biegu to zanika.
Załączone sprzęgło rozumiesz przez puszczoną klamkę sprzęgła...?
Jeśli tak to nic dziwnego;)
Ewentualnie istnieje możliwość, że coś w przekładni się porypało i będzie wymagała naprawy bądź wymiany.
Offline
Załączone to dla mnie rozsprzęglone - dźwigienka wciśnięta
Jeżeli chodzi o gwarancję - obstawiam że z momentem rozkręcenia silnika się ona skończyła; o ile się orientuję to w wawie jest jeden oficjalny serwis tych motorków (na Modlińskiej), na który ostatnio się zeźliłem - 1,5 godziny jazdy by na miejscu okazało się że łańcuch który w systemie ma 84 ogniwa w rzeczywistości ma 82 ...
Tylko dziwi mnie że ta skrzynia chodzi bez problemu, wszystkie biegi działają, nie wyskakują; czujnik położenia biegu je poprawnie wyświetla - zrobiłem nim już około 100 km ...
Rozbiorę na dniach ten silnik i zobaczę co tam siedzi ... A sądzisz że zbyt mocne naciągnięcie sprężyny odbijającej kopkę może skutkować czymś takim?
Czy kopka ma mało do tego - zastawia mnie fakt braku tego dźwięku na postoju - jest to jedyny moment gdzie nie pracują koła zębate na wałku zdawczym (załączony bieg, więc się nie kręcą "luźno", koło stoi w miejscu, więc też nie ma obrotu) - popraw mnie proszę jeżeli źle pojmuję pracę tego mechanizmu.
Ostatnio edytowany przez Mamut (02-07-2012 21:34:14)
Offline
No to widzę że rozrywka na weekend już zapewniona Mam nadzieję że uda mi się to rozłożyć i złożyć do kupy, pochwalę się efektami - jeżeli takowe będą.
Swoją drogą przed podjęciem się wymiany uważałem że największym problemem będzie ustawienie rozrządu i osadzenie wału - a to poszło bez problemu; tak samo jak wykręcenie i wkręcenie szpilek ...
Dzięki serdecznie za odpowiedzi MrGzimo, cieszę się że można tu znaleźć tak pomocnych ludzi
Offline
No niestety, najgorsze że błąd widać dopiero po skręceniu wszystkiego i odpaleniu ...
Ten gaźnik pz26 o którym wspominałeś - on w jakiś sposób dodaje mocy, czy tylko silnik się lepiej na obroty wkręca? (rozumiem że go razem z króćcem trzeba wymienić, o średnicy 26 mm)
Ostatnio edytowany przez Mamut (03-07-2012 19:47:21)
Offline
Tak razem z króćcem, a dokładniej ja założyłem inny króciec. Od chyba Choppera (Łoś itp) jest krótszy i łatwo go zamontować w drugą stronę. Wyfrezowałem go ładnie, nie wiem czy gdzieś dostaniesz taki króciec, bo nie chodziłem za tym po sklepach czy hurtowniach.
PZ26, ma większą średnicę przepustnicy, czyli dostarcza nam więcej mieszanki za jednym razem. Silnik robi się dużo bardziej elastyczny i fajniej się wkręca na obroty. Dodatkowo nie łapie zadyszki po odkręceniu manetki do końca i zawsze mamy jeszcze sporo do odkręcenia
Offline