Największe forum na temat Rometa Router WS 50 i podobnych motorowerów. Znajdziesz tutaj pomoc i przydatne poradniki. Nie czekaj, zarejestruj się! Grupa na facebooku SERDECZNIE ZAPRASZAMY DO DOŁĄCZENIA- Kliknij we mnie!!
O ile wiem w ws jest blokada w postaci zwężenia rury i przegród w tłumiku
Luz zaworowy dla 50ccm to jest o ile wiem dla ssącego i wydechowego jest "luźne" 0,05mm, tak pisze podobno w instrukcji dla 139FMB i tak również pisał poczciwy MrGizmo
Spoko pomysł, pozdro.
Z rzeczonej dyskusji utworzony został ten wątek. //Fenrise
Offline
Gość
Zwężenie rury i przegrody to bzdura, w żadnym stopniu to nie blokuje mocy silnika.
To blokuje moc tak samo jak te śmieszne recyrkulatory, które "dławią silnik".
A odpowiednie luzy zaworowe to takie jak podane wyżej, pomiędzy każdym z zaworów musi być MINIMUM 0.02mm luzu.
Ostatnio edytowany przez KucaQ (14-04-2014 16:32:22)
To czemu podczas gdy miałem oryginalny tłumik obroty podczas jazdy nie przekraczały 8k a po założeniu mugena płynnie do nawet ponad 11k?
http://www.routerws50.pun.pl/viewtopic.php?pid=3726 to w końcu jak to jest? Jakieś argumenty poproszę.
Offline
karl, załóż nowy temat i tam proś o argumenty To jest FAQ
Offline
Cóż, u mnie czy to w Routerze A500, czy też WS50 po okresie dotarcia na fabrycznych tłumikach obydwa pojazdy osiągały maksymalne obroty bez problemu. Nie potrzebne były do tego magiczne przeloty.
Do "tylko" 8 tysięcy dochodził gdzieś tak do połowy docierania.
A500 rocznik 2010, WS50 - 2013.
Offline
jak konkretnie jest w ws50 to niewiem, wiem że w 50ccm 2t jeśli są zawirowywacze spalin oraz ślepe kiszki. nie tyle co blokują jakieś tam wartości obrotów to nie pozwalają na kwałtowne przyśpieszanie/ odkręcenie manetki na ful, bo silnik zaczyna się dusić, nie radzi sobie z odprowadzaniem spalin.
Offline
http://www.routerws50.pun.pl/viewtopic.php?id=355&p=1 A te zdjęcia? Ja swojego nie rozcinałem ale też miałem takie zwężenie jak na 2 fotce tylko trochę większy otwór.
Offline
tak jak pisałem wcześniej- wybebeszenie wydechu nie zmienia znacząco osiągów, ale pozwala na gwałtowniejsze dodawanie gazu. to wszystko spróbójcie zatkać ręką 7/8 otworu wylotowego, i dodać gwałtownie gazu- silnik zamuli a może i zgaśnie. to samo tylko w mniejszej skali tobią te wszystkie zwężki i inne pierdoły
Offline
dokadnie tak. zwężki, dodatkowe odstające elementy, czasem ślepe kiszki, czyli kawałek rury odchodzący pod kątem prawie prostym od rury.
Offline
Czyli dlatego nasze silniki robią buuuuuu;)
Offline
Jak szybko chcesz dać gazu to tak robią m.in. ze względu na blokowanie wylotu spalin.
Czyli można oficjalnie stwierdzić że blokady w tłumiku są i "ograniczają" moc.
Offline
nie, blokad jako takich nie ma. są co najwyżej przeszkody. samej mocy nie ograniczają, jedynie przyśpieszenie i czułość silnika na ruch manetki. czy z nimi, czy bez osiągi będą takie same... nawet przyśpieszenie wbrew pozorom, ponieważ przekręcenie manetki na max na starcie nic nie daje oprócz większego spalania ;P
Offline
Gość
Vanrael, odnosząc się do pierwszego posta, nie porównuj 2T do 4T bo to dwa odmienne światy. tam delikatna zwężka w wydechu znacząco wpływa na osiągi, a w 4T zwężka na prawdę musi być spora, żeby to w jakiś sposób ograniczyć.
A tak jak wcześniej mówiłem - przegrody wydechu w żaden sposób nie blokują mocy silnika, one dają tylko dźwięk, a przybycie mocy to efekt placebo.
Placebo nie koniecznie. Piszę jeszcze raz że po założeniu mugena przybyło mocy minimalnie, ale przybyło. np. lepiej się pod górkę zbierał,na tych samych obrotach i tym samym biegu pod górkę na oryginalnym nie mógł wjechać i się dusił a na mugenie daje rade. Jak to wytłumaczycie.
KucaQ o ile mniejszy musi być otwór w tłumiku (w tutorialu który podałem) żeby twoim zdaniem była to blokada?
Offline