Największe forum na temat Rometa Router WS 50 i podobnych motorowerów. Znajdziesz tutaj pomoc i przydatne poradniki. Nie czekaj, zarejestruj się! Grupa na facebooku SERDECZNIE ZAPRASZAMY DO DOŁĄCZENIA- Kliknij we mnie!!
witam kupiłem nowy silnik 110cm3 do routerka i zauważyłem ze strasznie się grzeje już po przejechaniu paru kilometrow cały kipi zdaje sobie z tego sprawę ze jest nowy i niedotarty i ze może się bardziej grzać ale oryginalną 50cm3 tez miałem nowy kupiony we wakacje i się tak nie grzał dało się jezdzic 110cm3 kupiłem niedawno temperatura jakies 6---10 stopni max w sumie to na motor zimno a cylek ma temperaturę 130siopni mierzone specjalnym termometrem a nazwijmy to pokrywa zaworów jakies 140--145 oczywiście przy spokojnej jeździe bo docieram co może być przyczynom a może to normalna temperatura dla tego typu silników a ja tylko panikuje co wy na to
Offline
To normalna kolej rzeczy , wszystkie elementy są nowe i muszą się zetrzeć z sobą co przekłada się na temperaturę silnika , poza tym z tym grzaniem na nowym silniku , to ja po zakupie i wymianie na nowy też byłem przerażony temperaturą jaką osiągał mój nowy silnik , w przeciwieństwie do fabrycznego też nowego , ale po pierwszych paru set kilometrach to grzanie ustało , staraj się nie nagrzewać go za bardzo , rób krótkie trasy z częstym redukowaniem biegów , poza tym po pierwszych chyba 80-ciu kilometrach wylałem to co było w silniku (olej) i zalałem trochę lepszym ,
Też silnik 110 vel 125 z allegro
Offline
Pierwsze powiedzmy 25-50 km to wiadomo ze bedzie sie grzal ogromnie, ja 2 razy docieralem rozne 2 silniki 110 cm3 i wrecz jeden to po zrobieniu 2 czy 3 kolek dookola placu z garazami to juz sie nagrzal straszliwie. Jak masz teraz 245 km zrobione to ten problem raczej powinien juz ustac moim zdaniem. Staraj sie jezdzic zawsze na najwyszym biegu (tak zeby motor jechal stosunkowo szybko i ped powietrza byl duzy) ale tez nie uzywajac manetki na wiecej niz 20-30% a dzieki temu silniczek pieknie ci sie dotrze. A olej ten ktory byl to wymien jak najszybciej, to jest wielki znak zapytania, mogli wlac jakies swędzi mnie ucho wiec szkoda silnika. Tymbardziej ze nawet przy zalanym bardzo dobrym oleju to pierwsza wymiana zalecana jest juz przy ok. 100km gdyz to praktycznie pierwsze kilometry sa najwazniejsze i wtedy najwiecej syfow powstaje w silniku. Ja wymienilem zaraz go przy niecalych nawet 100km
Offline
U mnie olej był wymieniany przy 30 km (masakra co tam było,nie dość że za mało,to jeszcze chyba jakiś stary wlany,bo niemożliwe po 30 km żeby tak wyglądał) i po jakichś 600
Offline
Możliwe że grzeje się z powodu za małej ilości oleju bądź za gęstego oleju który za wolno smaruje najbardziej obciążone elementy silnika i możliwe że jest to olej który nie jest z przeznaczeniem do silników chłodzonych powietrzem
Offline
Jakikolwiek w miare markowy polsyntetyk 10W-40.
Offline
ok dzięki a tak na marginesie jak ci się sprawuje ten silniczek 110cm3 dobry VMAX ja mam zębatki 14-----41 i jestem ciekawy jaki będzie VMAX
Offline
Ja mam inny silnik, nie od routera tylko 152FMH. On ma inne przelozenia skrzyni biegow przez co inne zebatki trzeba do niego dac. Niedawno u siebie robilem gruntowny serwis calego motocykla i pokusilem sie pozniej o sprawdzenie v-max to mi wyszlo 94 km/h mierzone GPS. Licznikowo to bylo dobrze ponad 100 km/h chociaz ja nie patrzylem w za bardzo na licznik. Mierzone bylo troche z gorki nie ukrywam + pochylilem sie jak tylko sie dalo.
Offline
chyba mam taki sam kupiony w całości z ,,allegro,,http://allegro.pl/silnik-110-ogar-romet-zipp-benzer-street-promocja-i3558497368.html
Offline
Tak, ja mam taki sam. Do niego proponuje ci 15/41 dac przelozenia. Ja mam teraz 15/45 i 4 odrobine za krotka jest jak dla mnie.
Offline