Największe forum na temat Rometa Router WS 50 i podobnych motorowerów. Znajdziesz tutaj pomoc i przydatne poradniki. Nie czekaj, zarejestruj się! Grupa na facebooku SERDECZNIE ZAPRASZAMY DO DOŁĄCZENIA- Kliknij we mnie!!
Hejo, cześć, witam W powitalni kolega JOHNU napisał mi że jeśli coś w nim zrobiłem to ten dział na mnie czeka no i zaraz się przekona co zrobiłem czego nie zrobiłem a co się zpierdzieliło, ale piszę do wa wszystkich idźcie zrobić sobie herbatę bo tego będzie dużo, no i postaram się nie zanudzić was na śmierć
( niektóre wątki będą wklejana z innych tematów niektóre pisane )
Wątek zaczyna się od czerwca 2013r.
Router narodził się w podgrodziu w 2010 r. Zarejestrowany 06.04.2011 r. Ogólnie sprawował mi się nie najgorzej z tymi motorowerami jest jak na loterii ale mi się trafił jeden z mocniejszych bo narazie tylko felga z tyłu była do wymiany. Problemem za to była regulacja co kawałem zaczynał przerywać i nadaj to robi, jak na ,, Made in china" To trzyma się nieźle obecnie przebiek to lekko ponad 7100km. I rośnie z większych awarii to:
- Brak sprzęgła na początku poprzedniego sezonu naprawa 160zł
- Krzywa tylnia felga po pierwszym sezonie naprawa 210zł
- Rzucanie kierownicy po jej puszczeniu ( Wymiana łożysk w kole na niemieckie oraz wymiana osi przedniego koła) 56zł
- Cały czas coś drobnego jest do zrobienia więc nigdy go nie naprawię
A oto co zmieniłem:
- Tylnia lampa na ledową z kierunkami po bokach (znudziło mi się zmienianie żarówek co 150km) 40zł
- Ucięty tylni błotnik 0zł
- Podświetlanie licznika 20zł
- Paski ledowe w przednich postojówkach 20zł
- Niechętnie malowany przedni błotnik na czarny mat (odkręcił mi się podczas jazdy popękał i porysował się więc musiałem) 40zł
A na koniec najważniejsze zmiany:
-Tłumik przelotowy własnej roboty ( urwał mi się więc skorzystałem go przerobiłem między innymi skróciłem o 10cm puszkę) 40zł
- Opona na tył MICHELIN GAZELLE M62 140zł
- Opona Przód MICHELIN M45
- Zestaw 110ccm (zestaw używany z silnika od quada) śmieszne 100zł
- Siatka bagażowa 15zł
-Zębatka tył 55zł
I tak się prezentował.
No i 24 lipca 2013 roku zatarł mi się pierwszy raz, to było 110 kopcił zjadł cały olej i się stało.
Dostałem w tamtym czasie nową oponę na przód właśnie tego Michelinka M45
Kupiłem od kolegi używany cylinder zamówiłem nowy tłok i jazda, jednak głupi ja pochłonięty myślą jak najszybszego naprawienia moto nie sprawdziłem luzów na wale czy nawet nie wyczyściłem silnika. Na drugiej górze przejechałem 200km i się zatarła łącznie z wałem.
Tak wyglądał filtr oleju
No więc zamówiłem nowy wał cylinder tłok uszczelki. Wymieniłem i docierałem jak przykazane spokojnie, no ale nie nacieszyłem się długo już nie pamiętam po ilu km ale chyba po 300 już pojawiały się chmury za mną no jak się okazało na cylindrze pojawiły sięrysy zgodnie z ruchem posuwistym tłoka...
Jeden z użytkowników zrobił mi smaka na LEKKI wał do 50/72/88 został mu po jego nieudanych przeróbkach na 88ccm, kupiłem go bo miałem w planach właśnie 88ccm. No nic założyłem do 50ccm i czekałem na kasę aby to uczynić, jeździłem sobie trochę i tak nie miałem biegów co się okazało wielowypust na koszu sprzęgłowym został doszczętnie zerwany więc wymiany przejechałem ze 100km i usiadło kosz sprzęgłowy w pizdu było to 31 października 2013
Ogólnie w całym silniku opiłki nawet go nie rozbierałem, z kasą miałem krucho, myślałem na kupnem używanego 110, tata mi dołożył i mama ok 300zł lecz było to mało, na szczęście trafiła mi się dobrze płatna nocna robota ( legalna ) i kasa leciał więc nie było się nad czym zastanawiać bierzemy NOWY silnik, nie było większego wyboru bo mogłem wybrać jeden a mianowicie silnik LIFAN 120ccm i tak też się stało... 19 Listopada 2013 roku przybył on rycerz w dresie z paczką pełną mojego szczęśca uśmiechu i 9km w srebrnym silniku z alu cylindrem
Napis z miejsca spiłowałem, i nabijałem pierwsze km bez świateł ponieważ silnik posiada 2 cewki a ja nie mogłem zmienić regulatora
Długo nie trzeba było czekać na pierwsze wydatki
Nabiłem nieco km, i zabrałem się za duperele, moto trafiło na regał i do roboty
Kiedy wchodziłem było tak
A kiedy opuściłem garaż było tak
Było to 27 grudnia 2013 roku
Miałem sporo tak naprawdę dupereli do zrobienia, wymieniłem napęd szprychę w tylnik kole itepe itede
Sezon 2013
Data rozpoczęcia 01.03.2013
Data zakończenia 27.12.2013
Dni 301
Przejechanych kilometrów 6000
Planowałem przejechać 5000
Średnio 19.93 kilometrów dziennie ;]
Opis:
Do maja było fajnie potem dorwałem silnik 110 i pierdoliłem się z gównem bo 3 razy się zatarł potem planowałem zrobić 88 na lekkim wale ale nie wyszło. Kiedy dorwałem robotę stwierdziłem że trzeba kupić silnik na początku miał być używany 110 ale kupiłem nówkę Lifana 120ccm...
W 2014 roku planuję przejechać 9000km jak narazie idzie do dupy i chyba nie dam rady
Potem kupiłe ORK ( lekkie magneto ) do naprawienia jak do tej pory od 5 miesięcy nie ruszyłem dupy i nie zrobiłem tego dlatego lezy to w szawce i czeka xD
W styczniu tego roku zamówiłem sobie gaźnik SLC PD 27mm ( wylot na głowicę i 22mm przepustnica ) z POMPKĄ przyśpieszającą musiałem dorobić do niego obrotowy króciec i zrobiłem
Pierwsze przymiarki
I tak zostało aż ostatnio upiłem filtr w obudowie lecz przepuszcza za mało powietrza i musiałem go zdemontować. Ostatnio zamontowałem kranik. Miałem w planach montaż licznika od Bashana 250 ale dupa nie wyszło i zostało mi po nim pęknięta szybka od licznika. a Wskazówka od prędkościomierza urwała się wcześniej.
W niedzielę byłem na zlocie przejechałem 314km moto mimo ciągłej jazdy przez 90min nie odczuło tego w cale Jestem z niego zadowolony
Na i na koniec filmik jak to przyśpiesza
https://www.youtube.com/watch?v=D56-Ui9akyQ
Na kanale są też inne filmiki z mojego kombinowania itp.
Zapomniałem dodać że stary silnik mam z tym lekkim wałem oraz 88ccm brakuje tylko głowicy i dekielka za magneto
Pozdro.
Ostatnio edytowany przez ReallY (25-05-2014 10:18:31)
Offline
No trochę czytania było, ale to w niczym nie szkodzi
Widać że maszyna już sporo przeżyła, a i Ty znasz się na robocie. Sporo własnych patentów i poprawek, czyli najlepsze co można zrobić dla chińczyka.
Temat uzupełniaj wpisami jak tylko coś w tej machinie się zmieni
Offline
Gość
Aaaale padło
W dzień moich urodzin silnik dostałeś ^^
Opinie moja o Rutku znasz, więc nie będe się wypowiadał drugi raz
V-MAX to 91km/h ale mi bardziej na przyśpieszeniu zalezy bo nie mam w okoli prostych a i na tych przełożeniach spokojnie na zlocik pojechałem prawie 100km w jedną stronę i na okolice w jakich się poruszałem było zajebiście
No to tak, mówiłem że kupię tłumik i tak też się stało oto nowa pucha
Zamontowanie jej w ten sposób było by śmieszne bo jest dosyć mała dlatego zamontuję ją wcześniej o tak
Cała żółta farba zostanie ztarta a sama puszka zostanie nieco wypolerowana na takie półlustro/mat bo na lustro by się nie opłacało ciężko coś takiego utrzymać A no i utnę to mocowanie aby tak nie straszyło
Ostatnio edytowany przez ReallY (25-05-2014 09:56:09)
Offline
Powodzenia Możesz poprawić linki do zdjęć w pierwszym poście tak aby nie trzeba było w nie wchodzić?
Offline
Niestety musiałbym je wrzucać od nowa, ponieważ linki powklejałem z innego tematu, poszukam tych zdjęć bo mam na dwóch PC'ach i wrzucę jak nieco limit mi się zwiększy bo mam 9 giga i nie wystarcza na mnie i brata
Tak jak np. teraz chciałem dodać 2mb zdjęcie i przez 10min się nie załadowało...
Ostatnio edytowany przez ReallY (09-05-2014 13:17:14)
Offline
Oddałem króciec do spawania po tym jak już pospawałem wydech, niestety musiałem coś wykombinować aby troszkę polatać w weekend więc:
Tu tłumiczek
Odebrałęm krócieć i jestem zadowolony troszkę go musiałem uszczelnić ale jest git
Zapomniałem dodać że jest także nowe kolanko średnica zewnętrzna 33mm wewnętrzna 29mm więc jest git
Na tym filtrze mam małe problemy ponieważ dusi się na wysokich obrotach muszę coś pokombinować
A no i oczywiście puszka będzie polerowana i nie będzie tego mocowania
///////////////////////////////////////////
No to fotki jak obecnie wygląda router jak router.
Poproszono mnie abym napisał coś o silniku więc tak:
Kupiony na stronce MRF super goście dogadasz się jak z normalnym sprzedawcą nie to co na allegro. Nowe silniki będą w połowie czerwca. Gaźnik jaki posiadam to wyżej wspomniany SLC PD z gardzielą 22mm oraz wylotem na głowicę 27mm króciec ma 26mm tak jak i dolot w głowicy. Spalanie jakie miałem to 3-3.5 litra na stówkę przy jeździe w stylu manetka albo off albo on czyli cały czas na full. W trasie 314km osiągnąłem spalanie 7/300 czyli 2.3 litra. Posiadam przy nim chłodnicę ale nie jest wymagana ma zajebiste chłodzenie. Na starym miałem ogromne obroty na tym delikatne przy full manecie ale kawałem dentki by załatwił sprawę, w filmiku w pierwszym jest pokazane jak przyśpiesza. Nie wiem co tam jeszcze napisać jak coś to pytajcie.
Ostatnio edytowany przez ReallY (25-05-2014 14:28:13)
Offline
Na ORK masz łądowanie jak na standardowym 6cio cewkowym? Tuningowałeś silniczek w środku jakoś lub zamierzasz? O co chodzi z pompką przyspieszającą?
Dzięki, za odpowiedź na moje pytania z PW tutaj Nakręciłeś mnie trochę na ten silniczek, tym bardziej, że nie żądają za niego aż tak dużo ile jest wart
Offline
ORK od listopada leży w szawce bo nie chce mi się go zrobić Z pompką przyśpieszającą chodzi o to że jeśli dajesz gwałtownie gazu to wstrzykuje mu dodatkową ilość paliwa i nie dusi go a jeśli powoli odwijasz to nic się nie dzieje. A i tu nie ma 6 cewek są 2 cewki trzeba zmeniać regulator napięcia na 4 ro pinowy i dać ledy gdzie się da, ja mam praktycznie jedną żaówkę bo wszędzie ledy xD
Offline
Z uwagi na to, że mam dosyć mojej 110 mam do Cb pytanka. Jaki masz przebieg na 120? Ciężko do niego części dostać? Wymieniałeś już coś przy nim? MRF sprowadzi wszystkie części? 120cc ma dużo mocy więcej od 110?
Offline
Przebieg to już 3.5k silnik jest absolutnie bez awaryjny i nic się w nim nie psuje MRF posiada chyba wszystkie części do niego, a jeśli nie to co potrzebujesz będzie ciągu tygodnia MRF ma coś kombinować z YX 140 w wersji z rozrusznikiem i 6-cio cewkowym statorem, podobnie do lifana ma oferować zestawy do przeróbki na 6 cewek magneto+stator. 120 jest mocniejszy od 110 niby o ok 2km ale to nie o to chodzi lecz o przełożenia na skrzyni 1 2 są dosyć krótkie 3 nieco dłuższe a 4 długie. Jeden z forumowiczów od konkurencji przejechał 30k na zongshenie 125 a on jest podobny jakościowo do lifana ( chyba ) i jedyne co po długiej przerwie zmienia to głowicę.
Ostatnio edytowany przez ReallY (28-05-2014 13:03:11)
Offline
6cio cewkowe iskrowniki do Lifana to MRF ma z tego co pamiętam, tylko sam nie wiem, czy magneto też wtedy trza zmieniać
Offline