Największe forum na temat Rometa Router WS 50 i podobnych motorowerów. Znajdziesz tutaj pomoc i przydatne poradniki. Nie czekaj, zarejestruj się! Grupa na facebooku SERDECZNIE ZAPRASZAMY DO DOŁĄCZENIA- Kliknij we mnie!!
Jako że zostałem zmuszony wziąć przeróbkę swojego Routera "we swoje własne ręca", mogę się nim wreszcie też pochwalić na Forum i pokrótce przedstawiać postępy prac.
Router został ogołocony ze wszystkich zbędnych gratów oraz usunięty bazowy silnik łącznie z jego osprzętem.
Nowy zakupiony to ponoć Zongshen z ponoć aluminiowym cylindrem i ponoć aluminiowym tłokiem o pojemności ponoć 125ccm. Do tego ma rozrusznik umiejscowiony na dole.
Dostałem do niego gaźnik PZ26, całkiem fajny siatkowy filtr powietrza z osłoną i kretyński króciec skręcony pod kątem 45 stopni.
Aby silnik "wszedł" w ogóle w ramę musiałem pozbyć się przesolidnych dodatkowych orurowań. Były przymocowane na dosłownie 1 smarknięcie spawarką. Sam spaw z kolei był spartaczony i porowaty. Wystarczyło mocniej szarpnąć za rurę i było po spawie.
Na poniższych zdjęciach owy silnik przymocowany aby w ogóle go przymierzyć. Docelowo przymocowany będzie za pomocą tulei metalowo - gumowych, tudzież "silent blocków" aby zredukować niemiłosierne telepanie całym pojazdem. Okazało się że silnik jest dość długi i przy pełnym obciążeniu przedniego amortyzatora delikatnie zawadza o błotnik. Zobaczymy jednak jak wyjdzie w praktyce.
W chwili obecnej oczekuję na przybycie Pocztą Polską w/w tulei. Potem tylko zmontowanie tego, i najgorsze - podłączenie do instalacji. Elektryka silnika ma zupełnie inne wyprowadzenia niż "Routerowa" i będzie trochę główkowania.
Poniżej zdjęcia z osadzenia tego przewspaniałego ponoć silnika:
Offline
Zabierasz się do pracy jak widzę.
Z elektryką może być trochę kłopotu, ale bardziej interesowałbym się dobrym i dokładnym przymocowaniem go i podłączeniem.
Tak czy siak powodzenia
Offline
Gość
Kazek wkracza do akcji XD Silnik to prawdziwe 125cc, ale tłok nie jest alu tylko ceramiczny Błotnik proponuję delikatnie skrócić i zaokrąglić, ten syfiasty filtr wyrzuć odrazu i kup gabkę.Innego króćca nie znajdziesz, a co do elektryki to wrzuć zdjęcia kabli wychodzących z silnika i z moto to powiem ci który kabel z którym
P.S Ściągnij tą trytytkę z przewodu odmy bo ci simmeringi wystrzelą
Ostatnio edytowany przez Kazek (01-04-2014 19:24:21)
Ta trytka jest tam fabrycznie. Raczej nie zrobiłbym faila ją tam zostawiając A sam wężyk jest uszkodzony przy wyjściu z silnika i muszę go odwrócić.
Filtr nie jest taki zły, przynajmniej konkretny metalowy a nie plastikowy. Gąbkowe są jakieś same beznadziejne, do tego bez osłon. Z kolei opinie co do nich są podzielone, jedni że takie lepsze, inni że inne.
Ten kolektor jest beznadziejny. Nie dość że krzywy, to jeszcze cały ciężki gaźnik + filtr trzyma się tylko na nim, czyli na ledwo 2 śrubkach. Gość który próbował zamontować ten silnik powiedział, że "a tam, możesz założyć ten króciec od 50tki, będzie działać". Ale coś nie wydawało mi się to właściwe.
Co do elektryki - wtyczka z tego silnika jest niekompatybilna z gniazdem od instalacji. Myślałem czy nie użyć wtyczki ze starego silnika - po prostu przelutować ją. Jak znów będę w kuźni to porobię zdjęcia tej elektryki, dzisiaj telefon mi ledwo zipał na resztce baterii.
Tak czy inaczej dzięki za sugestie
Offline
Gość
Wtyczkę przelutuj, a co do króćca to jest dobry wiele osób go ma w tym ja miałem i nie mam zastrzeżeń do niego, a króciec od ''50'' ma pewnie 22mm czyli nie będzie.
Gość
Ile dałeś za silnik? Bo alu cyl, prawdziwe 125, może trochę wybuliłeś, ciekawi mnie to
Ogólnie zazdroszczę silnika, sam chciałbym mieć silnik: 125, z alu cylem, rozruchem na dole i calutki w czarnym macie
1299 PLN za zestaw z gaźnikiem, króćcem i filtrem. Cała premia z pracy na niego poszła w tamtym roku
Wiem, drogo, można było kupić X, Y albo Z, ale chciałem zrobić z Routera coś przynajmniej "przyzwoitego".
Offline
Gość
Wolałbym tego Zongshena niż yx140
Gość
Też bym wolał ten silnik niż YX140.
Możesz dać link do tego silniczka? i zdjęcie poglądowe tej tulei? - bo sobie jej nie wyobrażam
Powodzenia w pracach
Offline
Kupowałem go w tamtym roku, więc aukcji już od wieków nie ma. W sieci też naprawdę mało jest zdjęć tych silników gdyż ich produkcja dawno się zakończyła. Mój pochodzi z 2011 roku.
Tyle co znalazłem:
adi, chodzi o coś takiego:
I nie patrz że to do obecnych fabrycznych mocowań, gdyż na potrzeby tego muszę zrobić zupełnie inne.
Offline
Gość
Na Ebay'u widziałem kilka takich silników.Sam zastanawiałem się czyby nie ściągnąć z zagranicy bo PayPal oraz konto Ebay mam.
tu jest podobny ale ma kilka znaczących różnic: http://allegro.pl/silnik-4t-125ccm-aut- … 13765.html
Offline
Dotarły do mnie omawiane tuleje. No ale pojawiły się dwa "ale".
Po pierwsze - właściciel kuźni w której pracuję nad Routerem wyjechał do Wrocławia i nie mam dostępu do miejsca pracy. Wraca dopiero w poniedziałek więc kolejny przestój.
Po drugie - po jakości tych tulei i ich rozmiarze ogarnęły mnie wątpliwości co do ich skuteczności. Niby jakiś metal w tym jest i "jakaś" guma też, ale tak twarda że nie mam pojęcia czy będzie w stanie coś zamortyzować. Są to tuleje od wahaczy jakichś chińskich skuterków, ale niestety nie mogłem znaleźć nic innego z wymaganym rozmiarem wewnętrznym. Przeklęci Chińczycy mogli zaczepy od silnika zrobić 2mm szersze i problemu by nie było, a tak to szkopuł.
Przemyślałem całą konstrukcję w poszukiwaniu alternatywnego rozwiązania ale dość kiepsko z tym. Silnik nie ma odpowiednich zaczepów w przedniej części, prócz standardowych posiada tylko 4 otwory w spodzie tylnej części obudowy. Nijak niestety dorobić jakiejś "płyty" na której można by je wykorzystać. No i na razie siedzę nad szkicem i kombinuję.
Offline
Jak zrobisz to podziałaj ze zdjeciami i wrzuć na tutoriale bardzo by to niektórym osobą pomogło
Offline