Największe forum na temat Rometa Router WS 50 i podobnych motorowerów. Znajdziesz tutaj pomoc i przydatne poradniki. Nie czekaj, zarejestruj się! Grupa na facebooku SERDECZNIE ZAPRASZAMY DO DOŁĄCZENIA- Kliknij we mnie!!
Moja maszyna wykazuje następujące objawy, które nie ustąpiły mimo zmian w zębatkach i wymianie gaźnika:
1. przy ruszaniu trzeba dość długo trzymać sprzęgło, żeby nie zgasł (coś jak ruszanie samochodem z dwójki)
2. kiedy, na luzie, obroty spadną poniżej pewnej wartości (w zależności od rozgrzania i regulacji gaźnika, około 1,5k rpm) silnik gaśnie
3. jeśli odpuścić gaz jadąc na biegu, obroty spadają tak długo aż silnik zgaśnie, nawet na nawierzchni nie generującej dodatkowych oporów
W wyższych zakresach obrotów jeździ bezproblemowo, iskra jest, paliwo jest, świeca brązowa, zawory ustawione, jeżeli nawet gubi cykle to na tyle rzadko, że w ogóle nie zauważam.
Szukałem odpowiedzi w internetach, ale jeśli ktoś miał podobne problemy wynikały one ze źle ustawionego gaźnika, a co do ustawienia mojego jestem dość przekonany.
Offline
Cze, być może cewka WN nie wyrabia? A co do gaźnika to może jeszcze ssanie nie odpuszczać do końca, a obroty jałowe na rozgrzanym silniku ustaw na około 1,8-2k bo przy 1,5k może być zbyt słabe ładowanie.
Offline
Być może. Polecasz jakąś lepszą do większych silników (póki co jeżdżę na seryjnej)?
No nie wiem, żeby tak w dwóch kolejnych nówkach gaźników różnych producentów nie odpuszczało ssanie?
W tej chwili nie mam ładowania poniżej 4k, więc bym się tym nie martwił. Gaśnięcie poniżej 1,5k jest upierdliwe, ponieważ wiadomo, że na zimnym silniku obroty są trochę mniejsze, więc jak są ustawione zgodnie z instrukcją to nie bardzo da się odpalić bez używania gazu.
Offline
Ja do yx140 dostałem całą wiązkę elektryczną włącznie z cewką WN, cewką rozrusznika i modułem zapłonowym, tak więc nie wiem jakie cewki Ci polecić i nie chciałbym także wpędzać Cię w koszty dla eksperymentu. Jest jeszcze opcja że masz zbyt ciasne luzy zaworowe i to by mi pasowało chyba najbardziej.
Offline
I nie była za krótka ta wiązka? Myślałem, że z pitbike'a pasować nie będą. O krótszym przewodzie WN nie wspomnę.
Co do luzów to nie sądzę, mam 0.10mm i 0.15mm, a ludzie ustawiają je mocno ciaśniej i twierdzą, że im od tego lepiej jeździ. Ewentualnie mógłbym mieć zbyt luźne.
Offline
Arek wspomniał że dostał wiązkę ale nie że ją zakładał. Ja tak samo mam z tego yx140 wiązkę całą ze wszystkimi bajerami, ale jest ona zdecydowanie za krótka. Niedługo chyba właśnie będę podmieniał regulator napięcia bo coś mi się źle dzieje z Routerem. Przewód z cewką zapłonową faktycznie jest zdecydowanie za krótki jak na ten od Routera. Ja z tamtej wiązki jak na razie zapożyczyłem z dłuższymi kawałkami przewodów jedną kostkę, aby przedłużyć przewody od przełącznika migaczy, bo po zmianie kierownicy trochę się wyciągała wtyczka
Offline
Czyli w teorii nie ma żadnego powodu, żeby zmieniać cewkę WN przy zwiększaniu silnika, chyba, że podejrzewa się awarię?
EDIT:
Wygląda na to, że problem się przynajmniej częściowo rozwiązał po zacieśnieniu luzów zaworowych. Wygląda na to, że miałem złe dane w kwestii tego ile powinny wynosić.
Pytanie odnośnie różnic w cewkach zapłonowych ciągle mnie frapuje.
EDIT 2:
Nic się nie rozwiązało, po prostu przyzwyczaiłem się do takiego ruszania.
Ostatnio edytowany przez Kuaczozor (31-05-2017 12:20:08)
Offline