Największe forum na temat Rometa Router WS 50 i podobnych motorowerów. Znajdziesz tutaj pomoc i przydatne poradniki. Nie czekaj, zarejestruj się! Grupa na facebooku SERDECZNIE ZAPRASZAMY DO DOŁĄCZENIA- Kliknij we mnie!!
Witam , mam pytanie.. Czy gdy zacznę jeździć bez przedniego błotnika to mogę dostać mandat/pozbyć się dowodu rejestracyjnego?
Offline
Jest taka możliwość.
Offline
Co chcesz uzyskać poprzez demontaż błotnika. Chodzi Ci żeby wyglądał bardziej krosowo? Nasze lagi jak by to nazwać są miękkie. Pod błotnikiem jest umieszczona blacha która nadaje im sztywność żeby się nie skręcały. Demontaż tego to chyba nie jest zbyt dobry pomysł. Może po prostu podcięcie błotnika i pozostawienie tego minimum razem z blachą co jest między lagami jest jakimś rozwiązaniem. Pomijam fakt że podczas deszczu lub jazdy przez błoto wszystko z koła idzie do góry na Ciebie. Policja raczej się może przyczepić do nadmiernie przyciętego tylnego błotnika.
Offline
DZIENNIK USTAW
RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ
Warszawa, dnia 5 marca 2015 r.
Poz. 305
OBWIESZCZENIE
Ministra Infrastruktury i Rozwoju
z dnia 30 stycznia 2015 r.:
Spoiler:
2. Motorower powinien być wyposażony w następujące światła...)
3. Motorower ponadto może być wyposażony w: (...)
4. Motorower powinien być ponadto wyposażony w:
1) numer rozpoznawczy lub numer identyfikacyjny pojazdu (VIN), umieszczony w sposób trwały na ramie lub innym
podobnym podstawowym elemencie konstrukcyjnym oraz tabliczkę znamionową;
2) dwa niezależne, skutecznie działające hamulce; wskaźnik skuteczności hamowania, o którym mowa w § 16 ust. 1, nie
może być mniejszy niż 38%;
3) dzwonek lub inny sygnał ostrzegawczy o nieprzeraźliwym dźwięku;
4) tłumik wydechu;
5) lusterko wsteczne umieszczone po lewej stronie pojazdu;
6) podpórkę (podpórki), zgodnie z przepisem § 11 ust. 1 pkt 20;
7) uchwyt (uchwyty) dla pasażera, zgodnie z przepisem § 11 ust. 1 pkt 21;
7a) podnóżki lub inny sposób oparcia dla nóg dla kierującego i pasażera;
8) (uchylony).
5. Poziom hałasu zewnętrznego, mierzony podczas postoju motoroweru z odległości 0,5 m, nie może przekraczać
90 dB (A). Przepis § 9 ust. 1 pkt 1 lit. a stosuje się odpowiednio.
W związku z powyższym motorower teoretycznie nie wymaga błotnika, więc jak jesteś bardzo odważny możesz próbować walczyć z Policją, przy czym kontrolujący Cię policjant może Ci zabrać dowód kiedy uzna, że Twój pojazd nie spełnia warunków dopuszczenia do ruchu, bądź stwarza zagrożenie i dopiero Twoja wizyta w stacji kontroli pojazdów weryfikuje jego podejrzenia. Co w praktyce oznacza, że zgodnie z prawem mogą Ci zabrać dowód za pokwitowaniem zależnie od swojego widzimisie, a nie od stanu Twojego pojazdu.
Jeżeli chcesz być trochę bardziej bezpieczny możesz odnieść się do warunków technicznych pojazdów samochodowych, w których o błotnikach czytamy tak:
Spoiler:
§ 11. 1. Pojazd samochodowy wyposaża się:
(...)
10) w błotniki lub inne elementy nadwozia lub podwozia, o szerokości nie mniejszej niż szerokość opony, a w przypadku
kół bliźniaczych – nie mniejszej niż odległość między zewnętrznymi krawędziami opon; przy czym błotniki samochodu
osobowego i motocykla, przy masie własnej pojazdu, powinny odpowiadać następującym warunkom:
a) kąt opasania koła przez błotnik powinien być taki, aby obejmował co najmniej z przodu 30° i z tyłu 50° od pionowej
płaszczyzny przechodzącej przez oś koła,
b) odległość między zewnętrzną krawędzią błotnika a osią koła w wymaganym kącie opasania nie może być większa
niż dwukrotna wartość statycznego promienia opony,
c) najniższy punkt tylnej krawędzi błotnika lub innego elementu pełniącego jego funkcję znajdujący się w płaszczyźnie
symetrii opony nie może znajdować się wyżej niż 150 mm ponad poziomą płaszczyzną przechodzącą
przez oś koła,
d) błotników nie wymaga się w pojeździe nietypowej konstrukcji;
11) w fartuchy odpowiednio przedłużające tylne błotniki od tyłu albo umieszczone dalej od kół niż błotniki, jeżeli przy
masie własnej pojazdu błotnik lub inny znajdujący się w płaszczyźnie symetrii opony za tylnym kołem element nadwozia
lub podwozia, osłaniający tylne koło (koła) położony jest wyżej nad jezdnią niż 0,25 odległości tego elementu
od pionowej płaszczyzny przechodzącej przez oś tylnego koła (kół), a dla samochodu osobowego oraz autobusu, samochodu
ciężarowego i pojazdu specjalnego o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 t z pojedynczymi kołami na osi
tylnej – wyżej niż ta odległość; odległość dolnej krawędzi fartucha od jezdni nie powinna przekraczać tych wielkości;
szerokość fartucha nie powinna być mniejsza niż szerokość opony (opon), zaś sztywność fartuchów powinna zapewniać
ograniczenie do minimum ochlapywania pojazdów jadących z tyłu; fartuchów nie wymaga się w pojeździe o konstrukcji
uniemożliwiającej ich umieszczenie;
Jeżeli chodzi zaś o to, o czym pisał cesio22, to ta śmieszna blaszka i tak nie spełnia swojej roli i właściwie powinno się ją wymieniać na coś sztywniejszego w ramach obowiązkowych przeglądów, imao.
Ostatnio edytowany przez Kuaczozor (24-06-2016 17:06:42)
Offline