Największe forum na temat Rometa Router WS 50 i podobnych motorowerów. Znajdziesz tutaj pomoc i przydatne poradniki. Nie czekaj, zarejestruj się! Grupa na facebooku SERDECZNIE ZAPRASZAMY DO DOŁĄCZENIA- Kliknij we mnie!!
Witam! Od tygodnia jestem dumnym posiadaczem routera z cylindrem 72 cm. Przelozenie to 13/45. Kręci się na 4 do jakichś 8 max 9 tys. Obrotów i jedzie 70 km/h. Taka prędkość mnie nawet zadowala z tym że przy około 50 km/h i 6 tys. Obrotów dostaje strasznych drgań i Glosno pracuje. Dopiero od
jakiś 55 km/h i powyżej 6,5 tys obrotów dostaje "kopa". Na maxymalnej prędkości jedzie równo, cicho i tak jak bym chciał. Pytanie co zrobić żeby te 50 km/h było jakieś bardziej przystępne? Jeżdżę po mieście i nie mogę cały czas pałować 70 km/h. Dodam że na 1 biegu mam 12 km i około 5 tys. Obrotów, na 2 około 20 km i podobnie 5-6 tys, 3 około 35 km i 6 tys. Nie wiem czy kombinować z przełożeniem, czy może moduł czy gaźnik,? Ratujcie!
Offline
Załóż zębatkę zdawczą 15 zebów.
Offline
Zębatka będzie zmieniana na 14 zębów.
Na razie jednak będzie wymieniany cylinder, tłok i głowica bo okazało się że są w makabrycznym stanie po działaniach poprzedniego właściciela. Później opiszę co i jak, może to komuś pomoże.
Pozdro!
Offline
Myślę że 14/45 nawet na 72cc będzie dosyć dobra, bo skoro ja swoją 5-tką na 13/45 dochodziłem do prędkości 65-70 km/h to na 72 tym bardziej się sprawdzą. No ale grunt to dobrze dotarty silnik. (u mnie na 50-tce przejechałem ponad 16700 km przez trzy lata a na 110-ce około 12600 km w ciągu dwóch lat). Od kilku dni mam silnik yx140.
Offline
Mnie głównie chodziło o zminimalizowanie drgań, i dostosowanie sobie moto bardziej do miasta. Zębatkę będę wymieniał z tym że na razie okazało się że poprzedni właściciel zatkał patykiem wężyk odprowadzający wilgoć z okolic wlewu paliwa co poskutkowało dostaniem się minimum litra wody do cylindra, gaźnika itd. Aż dziw że ten router wogóle jeździł. Zobaczę więc jak będzie po naprawie, ale prawdopodobnie zaloze 14 zębów. Że
Offline
zębatkami niestety nie zminimalizujesz drgań. Oczywiście będą trochę mniejsze poprzez jazdę na niższych obrotach, ale tak czy owak drgania pozostaną. Jedyny sposób na znaczne zmniejszenie drgań to montaż chociażby silnika Lifan120, gdzie wał jest o niebo lepiej zrobiony niż w pozostałych chińskich silnikach.
Offline