Ogłoszenie

Witamy serdecznie wszystkich gości odwiedzających nasze forum.

Traktuje ono w głównej mierze o Routerze WS 50, ale użytkownicy innych motorowerów o podobnej konstrukcji również są bardzo mile widziani.

GORĄCO ZAPRASZAM DO REJESTRACJI.

Panel
  • Index
  •  » Awarie
  •  » Złożony problem nietrzymania obrotów

#1 28-03-2016 00:58:47

 karl16

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1420929238.png

Skąd: 60km od Bydgoszczy
Zarejestrowany: 12-07-2012
Posty: 314
Punktów :   
Motocykl: romet router ws50 i komar

Złożony problem nietrzymania obrotów

Witam, najpierw napisze co było zrobione a później opisze problem.
Nowy akumulator, filtr powietrza stożkowy, czyszczenie gaźnika, sprawdzenie rozrządu i luzu zaworowego (wcześniej wynosił na ssącym prawie 0 a na wydechowym przeszło 0,1mm), wydech to przelotowy mugen.
Problem polega na potwornym nie trzymaniu obrotów na jałowym biegu. Kombinowałem zarówno ze śrubkami jak i z iglicą. Kiedy niby trzyma obroty równo na luzie, strasznie ciężko wkręca się na wyższe obroty (a z tego co wiem powinien wkręcać się płynnie to 1/2 otwarcia przepustnicy), kiedy ustawię go tak, aby wkręcał się elegancko, na jałowym nie trzyma obrotów, najpierw obroty spadają z wysokich powolutku, czasami nawet z 10s tak "pyrka" na 3-4k po czym obroty spadają do mniej jak 1,5k i moto gaśnie. Kiedy iglica była ustawiona na najbardziej ubogą mieszankę moto 2 razy strzelił z gaźnika. Nigdy wcześniej się coś takiego nie zdarzało. Ponadto czasami kopci na biało ale to chyba normalne. Czasami strzeli marchewke przy odcince. Często zdarza się że podczas jazdy np. pod górkę na 4 biegu i naciśnięciu sprzęgła moto szybko spada z obrotów i wręcz gaśnie. Zauważyłem że na oryginalnej świecy po modzie (takie niby przycięcie na elektrodzie które powoduje że iskra jest bardziej nakierowana na mieszankę) czasami są jakieś przepięcia i iskra nie powstaje tam gdzie powinna tylko bliżej gwintu. Kabel WN jest od poloneza bo oryginalny się rozwalił, ale jeździłem na tym przez rok. Dodam, że motor jest odpalany po przerwie ok pół roku, ze względu na brak czasu i szkołę. Jak na razie część rzeczy wykluczyłem i mam zamiar kupić jakąś świecę irydową z fajką i kablem wn. Czy myślicie że to pomoże i jakie świece byście polecili? Proszę o help i pozdrawiam.


Nie bądź taki jak twojego ojca dzieci.

Offline

 

#2 28-03-2016 23:25:49

 karl16

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1420929238.png

Skąd: 60km od Bydgoszczy
Zarejestrowany: 12-07-2012
Posty: 314
Punktów :   
Motocykl: romet router ws50 i komar

Re: Złożony problem nietrzymania obrotów

Z racji na mizerne odpowiedzi a właściwie ich brak spytam jeszcze o ten zestaw. NGK CR7HIX + fajka LB05F + przewód od boscha. Wszystko ładnie i pięknie (oprócz ceny) ale rozmyślał czy łączny opów wynoszący 10k Ω + opór na kable nie wpłynie negatywnie na samą iskre i w rezultacie będzie gorzej niż aktualnie. Proszę o sugestie.


Nie bądź taki jak twojego ojca dzieci.

Offline

 

#3 29-03-2016 09:13:03

 cesio22

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1421183226.png

Skąd: Łapy
Zarejestrowany: 06-02-2013
Posty: 783
Punktów :   19 
Wiek: 40
Imię: Krzysztof

Re: Złożony problem nietrzymania obrotów

Po pierwsze nie piszemy post pod postem tylko edytujemy. Po drugie ta świeca z fajką jak najbardziej są odpowiednie możesz dać też zwykłą świecę NGK. Fajka musi mieć rezystor czyli opór właśnie dla prawidłowej pracy silnika ta z poloneza jej nie ma. Tu masz zestaw z cewką który na pewno pasuje http://allegro.pl/cewka-zaplonowa-racin … 64129.html oczywiście plus świeca. Musisz poprawnie ustawić gaźnik . Jeżeli dałeś teraz stożek to przy prawidłowym ustawieniu obrotów jałowych na wyższych obrotach mieszanka jest za uboga dostaje za dużo powietrza (brak oporów na filtrze). Natomiast jak ustawisz sobie wysokie obroty to na jałowych go zalewa i gaśnie. Te gaźniki tak mają ciężko je wypośrodkować. Jaką masz teraz pojemność? Ustaw kryzę na iglicy na środek. I daj większą dyszę główną. Jaką nie wiem . Ja mam gaźnik przy swoim Lifanie 120 PZ 27 z pompką przyśpieszającą. Udało mi się go w miarę wyregulować dopiero przy dyszy głównej 110 , filtr powietrza u mnie jest z Rometa K125.

Offline

 

#4 29-03-2016 11:22:28

 karl16

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1420929238.png

Skąd: 60km od Bydgoszczy
Zarejestrowany: 12-07-2012
Posty: 314
Punktów :   
Motocykl: romet router ws50 i komar

Re: Złożony problem nietrzymania obrotów

Nie wiem czy jest sens kupować cewkę, jak mogę sprawdzić czy działa poprawnie za pomocą miernika? Ze stożkiem jeżdżę od 2 lat i problemów nie było, ale myślę, że to o czym piszesz także może mieć wpływ. Jednak ja nie mam problemów ze złym składem mieszanki na wyższych obrotach, ale na silniku zimnym i ciepłym, wtedy jest największa rozbieżność obrotów. Pojemność standard 50ccm. Chciałem dać gaźnik z pompką przyspieszającą, ale nie warto moim zdaniem przerabiać od skutera bo do 50ccm tylko skutery takie miały.
Dodam że mimo dobrego kręcenia rozrusznika zawsze miał problem z zapaleniem na zimnym, na rozgrzanym dawał radę, ale na zimnym to tylko kopniak. Mam rozumieć że opór 10k Ω nie wpłynie negatywnie na iskrę?
PS: Co da cewka o zwiększonym woltażu?


Nie bądź taki jak twojego ojca dzieci.

Offline

 

#5 29-03-2016 12:15:16

 cesio22

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1421183226.png

Skąd: Łapy
Zarejestrowany: 06-02-2013
Posty: 783
Punktów :   19 
Wiek: 40
Imię: Krzysztof

Re: Złożony problem nietrzymania obrotów

Jak by Ci tu powiedzieć ta cewka nie jest o zwiększonym voltażu chodziło mi że w komplecie wyjdzie taniej niż przewód plus fajka. Opór na fajce musi być jest to niezbędne do prawidłowej pracy. Do 50 nie ma konieczności montażu stożka . Być może gdzieś masz nieszczelność w układzie dolotowym (łapie lewe powietrze) i dlatego jest ciężko ustawić . Pod stożek standardowo daje się większą dyszę główną . Podajesz przez stożek więcej powietrza jakoś to musisz zrównoważyć.Nie mam gaźnika od skutera. Gaźnik od skutera ma podciśnienie a mój ma pompkę przyśpieszającą . Najmniejszy gaźnik z pompką to PZ26 do pojemności 110 ciężko go dostać ja mam PZ 27 z tej aukcji http://allegro.pl/gaznik-atv-200-crf100 … 16132.html  Idąc dalej piszesz że masz problem na zimnym i ciepłym silniku czyli masz źle ustawiony gaźnik. Reguluje się zawsze na rozgrzanym silniku. Jeśli jest prawidłowo wyregulowany to na zimnym też odpali z ssaniem lub bez.( ja jak miałem 50 to odpalałem bez ssania). Po dłuższym postoju jest ciężko odpalić ze startera. Kilka kwestii do odpalenia starterem. Właściwie wyregulowany gaźnik, akumulator w pełni sprawny czyli ma odpowiedni prąd rozruchowy (jest w stanie zakręcić silnikiem na odpowiednio wysokie obroty) no i mamy właściwe sprężanie .

Ostatnio edytowany przez cesio22 (29-03-2016 12:22:54)

Offline

 

#6 29-03-2016 16:16:20

 karl16

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1420929238.png

Skąd: 60km od Bydgoszczy
Zarejestrowany: 12-07-2012
Posty: 314
Punktów :   
Motocykl: romet router ws50 i komar

Re: Złożony problem nietrzymania obrotów

Nieszczelność miałem na oryginalnym i dlatego założyłem stożka. Nie pisze że Ty masz od skutera tylko, że do 50ccm z pompką tylko skutery mają. Sprężanie i aku są dobre. Opór jest do tego aby nie było zakłóceń np. w CB czy zegarach, np. komar nie miał oporników i jak się z nim mijałeś to zakłócenia czasami były, opornik nie jest konieczny. Pytam się tylko czy ten opór nie będzie miał wpływu na prąd płynący do świecy gdzie w rezultacie iskra może być słabsza. Nie pisałem o cewce którą podałeś tylko o takiej http://allegro.pl/skuter-4t-4-suw-gy6-q … 68573.html ma podwyższony woltaż, czy to coś da?


Nie bądź taki jak twojego ojca dzieci.

Offline

 

#7 29-03-2016 23:17:57

 cesio22

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1421183226.png

Skąd: Łapy
Zarejestrowany: 06-02-2013
Posty: 783
Punktów :   19 
Wiek: 40
Imię: Krzysztof

Re: Złożony problem nietrzymania obrotów

Nie wiem skąd wziąłeś że Komar nie miał rezystora (opornika ) przeciwzakłóceniwego? Wypożycz sobie książkę J.Podlaski Jeżdżę Motorowerem. Zacytuję Ci fragment rozdziału 5,9,9 poświęcony końcówce przeciwzakłóceniowej. " Przewód wysokiego napięcia jest zakończony końcówką,która jest założona na świecę. Do wnętrza końcówki jest wkręcony rezystor (opornik) przeciwzaklóceniowy. Czasami uszkodzony opornik jest przyczyną niedomagań układu zapłonowego, dlatego w razie braku iskry na świecy najlepiej, w pierwszej kolejności, odkręcić końcówkę z przewodu wysokiego napięcia i sprawdzić długość iskry. Uszkodzony opornik można chwilowo zastąpić kawałkiem miedzianego drutu, lecz najlepiej całą końcówkę wymienić na nową." A co do podwyższonego voltaźu to nie jest konieczne mocniejsza iskra jest potrzebna w aucie z instalacją gazową. Mówiąc o nieszczelnościach miałem na myśli uszczelki między króćcem a gaźnikiem i głowicą. Podejrzewam że masz ustawioną za bogatą mieszankę i Ci go zalewa. Dlatego jest problem z odpaleniem na zimnym. Wracając do opornika skoro go nie masz bo przewód z fajką od poloneza to już wiesz dlaczego iskra pokazuje się na świecy gdzie chce a nie tam gdzie powinna.

Offline

 

#8 30-03-2016 00:17:32

 karl16

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1420929238.png

Skąd: 60km od Bydgoszczy
Zarejestrowany: 12-07-2012
Posty: 314
Punktów :   
Motocykl: romet router ws50 i komar

Re: Złożony problem nietrzymania obrotów

Pisałem o samym przewodzi od poloneza, bez fajki. Jeździłem na nim w zeszłym roku. Źle napisałem i teraz jednak miałem założony oryginalny kabel. Nie wiem czy mój komar był od nowości niedorobiony czy co, ale zawsze wiedziałem, że rezystor jest tam tylko do ograniczenia zakłóceń innych urządzeń i wiem że również były używane fajki bez oporników. Teraz się naczytałem że przez tak duży opór na świecy i fajce łącznie iskra może słabnąć i sam nie wiem co o tym sądzić. Jak masz literaturę na temat końcówki przeciwzakłóceniowej w formie elektronicznej to czy mógłbyś podesłać? Byłbym wdzięczny.


Nie bądź taki jak twojego ojca dzieci.

Offline

 

#9 30-03-2016 11:15:26

 cesio22

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1421183226.png

Skąd: Łapy
Zarejestrowany: 06-02-2013
Posty: 783
Punktów :   19 
Wiek: 40
Imię: Krzysztof

Re: Złożony problem nietrzymania obrotów

Opór na fajce 5 kiloomów . Zakłócenia mogą wystąpić też na fajce jeśli brak jest opornika. Aby iskra była właściwa trzeba na świecy ustawić właściwą przerwę. Link do fajki i przewodu http://allegro.pl/fajki-fajka-zaplonowa … 52392.html   http://allegro.pl/przewod-zaplonowy-prz … 34938.html nie mam żadnej literatury na temat końcówki w formie elektronicznej.

Offline

 

#10 30-03-2016 14:45:18

 Perez2011

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1420928027.png

Skąd: Jelenia Góra
Zarejestrowany: 09-10-2012
Posty: 182
Punktów :   
Motocykl: Router WS50
Pojemność: W sam raz
Przebieg: 35 110
Wiek: Tyle o ile
Imię: Kamil

Re: Złożony problem nietrzymania obrotów

Kolego moim zdaniem za dużo pokombinowałeś przy swoim bzyku, a właściwie to przekombinowałeś a teraz dziwisz się że nie trzyma Ci obrotów. Zgadzam się z tym co cesio napisał, i Tobie radzę też to przyjąć.

Offline

 

#11 30-03-2016 17:10:42

 karl16

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1420929238.png

Skąd: 60km od Bydgoszczy
Zarejestrowany: 12-07-2012
Posty: 314
Punktów :   
Motocykl: romet router ws50 i komar

Re: Złożony problem nietrzymania obrotów

To znaczy mam przyjąć że przed zimą chodził elegancko a teraz coś szwankuje i to wina usprawnień które dobrze się sprawowały? Teraz tylko chce się spytać czy duży opór na fajce i świecy nie będzie źle wpływał na iskre. Gaźniki byłyby bardzo dobre gdyby miały pompki przyspieszające a tak jest bardzo trudno je ustawić.


Nie bądź taki jak twojego ojca dzieci.

Offline

 

#12 30-03-2016 19:35:24

 Tommy29

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1430599291.png

7598989
Skąd: Kalisz
Zarejestrowany: 12-04-2013
Posty: 1581
Punktów :   23 
Motocykl: Romet Router WS 50
Pojemność: 50/110 ccm
Przebieg: na 50 i 110 ccm ~29000 km
Wiek: 32
Imię: Tomasz

Re: Złożony problem nietrzymania obrotów

Śledzę ten wątek i tak się zastanawiam czy naprawdę są potrzebne takie kombinacje. Karl, masz fabryczną pojemność 50 ccm, ja na takiej pojemności miałem założony stożek gąbkowy i bez problemu można było wyregulować fabryczny gaźnik. Obecnie mam 110-tkę do tego siatkowy stożek i też nie mam problemu z wyregulowaniem gaźnika tak żeby sprawnie chodził Router. W obu gaźnikach. zarówno tym co miałem przy 50-tce i tym co mam obecnie nie były wymieniane dysze. Może naprawdę nie trzeba aż tak kombinować tylko po prostu wrócić do fabrycznych ustawień. Nie wypowiem się o zaletach gaźników z pompkami przyspieszającymi bo nie posiadam w tej materii odpowiedniej wiedzy. Chciałem tylko zwrócić uwagę że może fabryczne ustawienia, zestawy jeśli chodzi o Routera wcale nie są takie złe. Wyjątek stanowi jak dla mnie fabryczny filtr który co najmniej wypadałoby uszczelnić. Ale jeśli jest stożek to może naprawdę warto zająć się dokładną regulacją gaźnika na ciepłym silniku jak to jest zalecane. ponieważ i tak pogody ładne się robią więc można zrobić kilka km aby rozgrzać silnik podczas normalnej pracy i wtedy bawić się z regulowaniem.
Pozdrawiam i powodzenia życzę.

Offline

 

#13 30-03-2016 20:10:15

 karl16

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1420929238.png

Skąd: 60km od Bydgoszczy
Zarejestrowany: 12-07-2012
Posty: 314
Punktów :   
Motocykl: romet router ws50 i komar

Re: Złożony problem nietrzymania obrotów

Gdzie ja kombinuje bo nie rozumiem, wymieniłem filtr bo oryginał był nieszczelny a teraz chce wymienić świece bo ma przebicie i fajkę z przewodem bo z oryginalnej się rdza sypie, nic więcej nie kombinuje. Skoro muszę to wymienić to dlaczego nie miałbym użyć irydówki która podobno lepiej na zimnym pali? Kupiłbym te komponenty dawno ale jestem chorym perfekcjonistom i muszę wiedzieć czy ten opór nie osłabi iskry.


Nie bądź taki jak twojego ojca dzieci.

Offline

 

#14 31-03-2016 10:20:35

 Tommy29

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1430599291.png

7598989
Skąd: Kalisz
Zarejestrowany: 12-04-2013
Posty: 1581
Punktów :   23 
Motocykl: Romet Router WS 50
Pojemność: 50/110 ccm
Przebieg: na 50 i 110 ccm ~29000 km
Wiek: 32
Imię: Tomasz

Re: Złożony problem nietrzymania obrotów

Nie ma sensu tak się nad tym roztrząsać, najlepiej sprawdzić jaka jest fabrycznie fajka i świeca i kupić taką samą. Te silniki są na tyle proste że nie potrzebują wyszukanych świec typu irydowe czy podobne wynalazki. Najlepiej kupić jakiejś dobrej firmy świece i sprawdzić. Do wyboru obecnie jest całkiem sporo, choćby polska Iskra lub wspomniany NGK.

Offline

 

#15 31-03-2016 17:03:17

 karl16

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1420929238.png

Skąd: 60km od Bydgoszczy
Zarejestrowany: 12-07-2012
Posty: 314
Punktów :   
Motocykl: romet router ws50 i komar

Re: Złożony problem nietrzymania obrotów

Dzięki za odpowiedzi. Wczoraj kupiłem świece i fajke z przewodem mam nadzieję że będą dobre. Pozdrawiam.


Nie bądź taki jak twojego ojca dzieci.

Offline

 
  • Index
  •  » Awarie
  •  » Złożony problem nietrzymania obrotów

stat4u stat4u

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.zgromadzenie.pun.pl www.narutooshup.pun.pl www.janeausten.pun.pl www.nowavestroia.pun.pl www.turnieje10hamachi.pun.pl