Ogłoszenie

Witamy serdecznie wszystkich go¶ci odwiedzaj±cych nasze forum.

Traktuje ono w g³ównej mierze o Routerze WS 50, ale u¿ytkownicy innych motorowerów o podobnej konstrukcji równie¿ s± bardzo mile widziani.

GOR¡CO ZAPRASZAM DO REJESTRACJI.

Panel

#1 07-01-2016 01:03:30

 Balaiareth

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1420927843.png

Zarejestrowany: 05-06-2014
Posty: 147
Punktów :   
Motocykl: WS 50
Pojemno¶æ: 50
Przebieg: 22000 +
Wiek: 19
Imiê: Dawid

WS 72ccm & Loncin 110

Witam, oto moje sprzêty

WS 50

Kupiony w 2014 roku, w czerwcu. Przebieg wynosi ponad 15 tysiêcy km, w tym 4 tysi±ce na zestawie 72ccm.
Ogólnie WS nie mia³ lekko, po dotarciu je¼dzi³em na maksymalnych obrotach, a¿ co¶ piszcza³o w silniku. Podczas wypraw nad zalew w gor±ce lato zamyka³em obrotomierz jad±c z górki we 2 osoby, trasa to 40 kilometrów w jedn± stronê, przerwy na ostudzenie by³y dwie co 15 kilometrów. Mimo takiego katowania piêæ-dziesi±tka je¼dzi³a dalej kompresja nie spad³a odczuwalnie
Zmieni³em zestaw na 72ccm tylko dlatego, ¿e chcia³em podnie¶æ v-max, obecne prze³o¿enie to 16/52, po dotarciu wkrêca³ siê tylko na 8 ty¶ obrotów, ale po wyregulowaniu ga¼nika i za³o¿eniu dodatkowego modu³u z odcink± wkrêca siê na 9 ty¶. V-maks to 80 km/h
No to pora na kilka zdjêæ

http://i68.tinypic.com/23habr8.jpg
http://i67.tinypic.com/2i8x3j7.jpg
http://i66.tinypic.com/2dsitfd.jpg
http://i65.tinypic.com/2zinb44.jpg
http://i64.tinypic.com/2m80db5.jpg
http://i63.tinypic.com/1yvso.jpg

Nowa oponka 110

http://i68.tinypic.com/28l2yp.jpg

Kilka fotek z przygotowañ na sezon 2016

http://i64.tinypic.com/339sq3l.jpg
http://i68.tinypic.com/33ufyiq.jpg
http://i66.tinypic.com/2cxaz2q.jpg


http://i57.tinypic.com/euehd1.jpg

Offline

 

#2 07-01-2016 20:27:59

 Balaiareth

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1420927843.png

Zarejestrowany: 05-06-2014
Posty: 147
Punktów :   
Motocykl: WS 50
Pojemno¶æ: 50
Przebieg: 22000 +
Wiek: 19
Imiê: Dawid

Re: WS 72ccm & Loncin 110

Loncin 110ccm

Tu siê zaczê³a moja przygoda z 110ccm.

http://i63.tinypic.com/2hx1x5j.jpg

Ten sprzêt kupi³em za grosze, silnik by³ ca³y w czê¶ciach, kupi³em go g³ównie w celu nauki mechaniki.
Wtedy nie mia³em ¿adnego do¶wiadczenia w sk³adaniu silników, obejrza³em mo¿e jeden film z remontu DT 125 ale co prawda to nie to samo
Po z³o¿eniu karterów i wymianie uszkodzonych czê¶ci, m.in. pompy oleju postanowi³em z³o¿yæ g³owice. Jak siê potem okaza³o by³a zatarta, a wiêc wszystkie bebechy zosta³y wymienione na nowe.
Nastêpnego dnia zabra³em siê za monta¿ u¿ywanego cylindra, t³oka i nowych pier¶cieni, a potem za ustawianie rozrz±du. Ku mojemu zdziwieniu uda³o siê idealnie za pierwszym razem.
Nastêpnego dnia zala³em skrzynie nowym olejem i przysz³a pora na pierwsze odpalenie i.. niespodzianka...

Bierze olej

Mimo to dociera³em go z my¶l±, ¿e ustanie. Co prawda spalanie oleju siê zmniejszy³o w jakim¶ stopniu ale postanowi³em rozebraæ górê.
Do dzisiaj nie uda³o mi siê rozwi±zaæ zagadki brania oleju, chodzi o to, ¿e cylinder mia³ nabit± ¶rednice 52mm, kupi³em nowy t³ok z nowymi pier¶cieniami te¿ pod ¶rednice 52mm, (poprzedni t³ok nie by³ przytarty)
skrêci³em ponownie górê z tym samym cylindrem, dola³em oleju a nastêpnie odpali³em i ku mojej uciesze ani trochê nie zakopci³
Zadowolony ze swojej roboty dociera³em go zwa¿aj±c na temperaturê przez ponad 500 km, potem postanowi³em go trochê wy¿ej pokrêciæ i po 20 minutach jazdy zacz±³ delikatnie kopciæ..
Wtedy sobie pomy¶la³em, ¿e mo¿e faktycznie te 110 siê do niczego nie nadaj±, ale nie poddawa³em siê i je¼dzi³em dalej.
Wiedz±c, ¿e czeka mnie ponowne rozbieranie silnika, postanowi³em trochê go po katowaæ je¿d¿±c na kole i podczas opuszczania przodu i lekkiego uderzenia o asfalt pêk³a rama
By³o to spowodowane g³ównie rdz± która zrobi³a niewielk± dziurê w okolicach spawu, pomijaj±c fakt, ¿e rura ramy z lewej strony mia³a 1,5mm a z prawej ponad 2,5mm
Silnik polecia³ na asfalt i przeszlifowa³ kolankiem 10 metrów a nastêpnie zatrzyma³ siê na p³ocie Po dok³adnym obejrzeniu zorientowa³em siê, ¿e lewy karter pêk³ w okolicach zêbatki zdawczej, co skutkowa³o szybkim wyciekiem oleju.
Nie chcia³o mi siê go remontowaæ, poniewa¿ wszystkie pieni±dze przeznacza³em na WS'a, a wiêc nie spawa³em karteru, tylko kupi³em od kolegi 20 litrów przepalonego oleju wymieszanego z rozpuszczalnikiem, benzyn±, olejem przek³adniowym i wieloma innymi nieznanymi mi zwi±zkami chemicznymi i dolewa³em go do skrzyni i dalej katowa³em.

http://i65.tinypic.com/2h587yt.jpg

Wtedy siê trochê zaskoczy³em, bo ten olej nawet nie by³ filtrowany z opi³ków a silnik pracowa³ ca³y czas z tak± sam± moc± przez miesi±c, a¿ w koñcu spad³a kompresja i znalaz³y siê pieni±dze na globalny remont Dodam, ¿e g³owica ani trochê siê nie przytar³a, jest tylko kilka opi³ków w ³o¿yskach wa³ka rozrz±du, który ju¿ jest przywrócony do stanu u¿ywalno¶ci.

Po rozebraniu ujrza³em taki widok:

-Zêbatka pompy oleju:
http://i65.tinypic.com/2ecq05z.jpg

-T³ok
http://i64.tinypic.com/rkd310.jpg

-Pier¶cienie
http://i68.tinypic.com/4zue5c.jpg


Jak na razie kupi³em now± zêbatkê od pompy, cylinder z t³okiem i czekam na nowy karter, a nastêpnie zabieram siê za sk³adanie silnika, tym razem na powa¿nie
Ramê wzmocni³em w strategicznych miejscach i pomalowa³em na nowo.

Ale, pewnie niektórzy siê zastanawiaj± czemu zacz±³ spalaæ olej, otó¿ moja teza jest taka, ¿e po rozebraniu g³owicy okaza³o siê, ¿e uszczelniacz zaworu wydechowego spad³ z siedziska i wg. mnie to by³o przyczyn±, poniewa¿ jestem pewny na 99%, ¿e go wtedy nie przegrza³em. Dodam, ¿e spala³ olej tylko wtedy gdy wkrêci³em go na du¿e obroty, pu¶ci³em gaz a nastêpnie znowu doda³em do oporu, po nie ca³ych 2 sekundach kopcenie ustawa³o, a z wydechu kapa³ olej.
No to czas na kilka obecnych fotek:

http://i63.tinypic.com/ih1vuv.jpg
http://i63.tinypic.com/aeb1vb.jpg

Obecnie jestem pozytywnie nastawiony co do 110ccm, a wszystkie problemy by³y najpewniej spowodowane moimi b³êdami podczas sk³adania silnika. Inna sprawa, ¿e znam 6 poprzednich w³a¶cicieli tego sprzêtu, i ¿e wszystkie czê¶ci silnika by³y zmêczone eksploatacj±
Teraz gdy nabra³em trochê wiedzy jestem pewien, ¿e po remoncie wszystko bêdzie dzia³a³o bez problemu, a je¿eli nie.. prawdopodobnie ju¿ nigdy nie tknê sto-dziesi±tki i sprzedam to w pi***

Co prawda jest to za ma³e na mnie, jedyne co mnie trzyma przy tym to sentyment i chêæ poje¿d¿enia po ¶niegu


http://i57.tinypic.com/euehd1.jpg

Offline

 

#3 07-01-2016 20:49:37

 Montii

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1421183226.png

Skąd: 3 km od Zamo¶cia
Zarejestrowany: 04-11-2012
Posty: 752
Punktów :   23 
Motocykl: Romet Rouetr WS 50
Pojemno¶æ: 110
Wiek: 19
Imiê: Szymon

Re: WS 72ccm & Loncin 110

Z tymi 110-±tkami jest ró¿nie, szanse ¿e trafisz na niebior±cy olej zestaw to jakie¶ 50%. Jak co¶ to mam u siebie na zbyciu taki jeden zestaw, przejechane nieca³e 1000km i nawet kropelki nie wzi±³. Dwa poprzednie bra³y i zatarte wyl±dowa³y na z³omie Drug± opcj± jest aluminiowy cylek od Moretti, który bije na g³owe wszystkie zwyk³e ¿eliwne.

Offline

 

#4 08-01-2016 13:33:07

 Balaiareth

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1420927843.png

Zarejestrowany: 05-06-2014
Posty: 147
Punktów :   
Motocykl: WS 50
Pojemno¶æ: 50
Przebieg: 22000 +
Wiek: 19
Imiê: Dawid

Re: WS 72ccm & Loncin 110

Chêtnie bym wzi±³ ale ju¿ kupi³em nowy cylek z t³okiem


http://i57.tinypic.com/euehd1.jpg

Offline

 

#5 08-01-2016 16:53:49

 Montii

http://www.routerws50.pun.pl/_fora/routerws50/gallery/717_1421183226.png

Skąd: 3 km od Zamo¶cia
Zarejestrowany: 04-11-2012
Posty: 752
Punktów :   23 
Motocykl: Romet Rouetr WS 50
Pojemno¶æ: 110
Wiek: 19
Imiê: Szymon

Re: WS 72ccm & Loncin 110

Chocia¿ gdyby jednak(odpukaæ) by³ wadliwy to pisz ¶mia³o

Offline

 

stat4u stat4u

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi

[ Generated in 0.022 seconds, 11 queries executed ]


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.politologia.pun.pl www.callofduty1.pun.pl www.footballl.pun.pl www.grupasmierci.pun.pl www.samochud-fan.pun.pl