Największe forum na temat Rometa Router WS 50 i podobnych motorowerów. Znajdziesz tutaj pomoc i przydatne poradniki. Nie czekaj, zarejestruj się! Grupa na facebooku SERDECZNIE ZAPRASZAMY DO DOŁĄCZENIA- Kliknij we mnie!!
witam posiadam motorowere zumico gr 500 z silnikiem 139 fmb. Motor jest na zestawie 72 cc, ma przejechane 13k km. od nie dawna po przejechaniu 150 km na nowym zestawie słychać przy głowicy jakies trzeszczenie po odkreceniu dekielka okazalo się ze lancuszek rozrzadu jest luzny i tu moje pytanie co zrobic zeby tanio to wyszło, (oprócz jego wymiany), poniewaz trzeba rozpoławiać silnik. Czy wymiana napinacza cos da ? czy da sie go napiać ? a moze wybić jedno ogniwko z tego łańcuszka i poluźnic na napinaczu ? co jesli napinacz jest na maxa juz wykorzystany. czy w tym wypadku wymiana cos da ?
Offline
1. Łancuszka rozrządu nie można skracać!!!
2. Nie trzeba rozpoławiać silnika do wyniany łanuszka ale jest z tym roboty bo trzeba zdjąć głowice, magneto i uszczelniacz wału.
3. Z takim przebiegien łanuszek mógł się rozciągnąć więc wymień go a poten patrz na napinacz.
Offline
Hehe skracanie łańcuszka rozrządu W pierwszej kolejnośći sprawdź popychacz napinacza rozrządu, też pod śruba od dołu silnika po stronie magneta na klucz 14. Mógł się po prostu zawiesić, lub wymienić należy sprężynę.
Ostatnio edytowany przez Erpeg (22-11-2015 17:27:48)
Offline
łańcuszek aktualnie mam rozłożony i ma się dobrze, z 82 ogniw zrobiłem 84 i jakoś nic się nie dzieje, jak zrobisz to z głową to nic się nie dzieje.
Offline
Erpeg napisał:
Hehe skracanie łańcuszka rozrządu W pierwszej kolejnośći sprawdź popychacz napinacza rozrządu, też pod śruba od dołu silnika po stronie magneta na klucz 14. Mógł się po prostu zawiesić, lub wymienić należy sprężynę.
A mógłbyś mi dokladniej opisac jak to zrobic ?
Offline
k9602 napisał:
łańcuszek aktualnie mam rozłożony i ma się dobrze, z 82 ogniw zrobiłem 84 i jakoś nic się nie dzieje, jak zrobisz to z głową to nic się nie dzieje.
rozciagniecie.. wlasnie aczy po skroceniu nie peknie wiadomo fabryczne sa najlepsze i boje sie sam do tego zabrac wiec jesli ktos ma jakies pomysly to chetnie wyslucham
Offline
Nowy łancuszek to koszt 20-30zł a koszty napraw po zerwaniu się go to jakieś 150-200. Dodawać ogniwa to ok ale skracać to już nie radze, zwłaszcza że ma już w miarę sporo przejechane.
Offline
Montii napisał:
Nowy łancuszek to koszt 20-30zł a koszty napraw po zerwaniu się go to jakieś 150-200. Dodawać ogniwa to ok ale skracać to już nie radze, zwłaszcza że ma już w miarę sporo przejechane.
oby to była sprężyna lub napinacz. tylko nie mam pomysłu jak to sprawdzic ;c
Offline
Jeśli odkręcisz napinacz czyli śruba 14 na spodzie silnika, to łancuszek powinien już całkiem zwisać. Zakręcisz z powrotem to łancuszek będzie bardziej napięty.
Offline
Montii napisał:
Jeśli odkręcisz napinacz czyli śruba 14 na spodzie silnika, to łancuszek powinien już całkiem zwisać. Zakręcisz z powrotem to łancuszek będzie bardziej napięty.
i myslisz ze to pomoże ? a jak sprawdzic czy sprezyna jest do wymiany lub napinacz, czy np. da cos gdy rozciągnę sprezyne ? i czy jest ciezko wlozyc to z powrotem tak jak było ? a i jeszcze jedno pytanie czy musze przed tą operacją spuszczać olej ?
Ostatnio edytowany przez lopatek2980 (23-11-2015 20:37:40)
Offline
Oleju nie musisz spuszczać do tej operacji, jak odkręcisz tę śrube 14 to wyskoczy ci taki bolec ze sprężyną(uważaj przy odkręcaniu). Będziesz widział czy sprężyna jest cała itp a wkładasz z powrotem normalnie, nic nie popsujesz spokojnie. Nie ma co się tak z tym bawić, ja od razu bym zamawiał łancuszek bo reszta jest mało prawdopodobna
Offline
Montii napisał:
Oleju nie musisz spuszczać do tej operacji, jak odkręcisz tę śrube 14 to wyskoczy ci taki bolec ze sprężyną(uważaj przy odkręcaniu). Będziesz widział czy sprężyna jest cała itp a wkładasz z powrotem normalnie, nic nie popsujesz spokojnie. Nie ma co się tak z tym bawić, ja od razu bym zamawiał łancuszek bo reszta jest mało prawdopodobna
Właśnie bylem w garazu zrobilem jak mowiles z "dziury" wyjąłem sprężynę, która była cała w dziure wsadzilem śrubokręt i delikatnie dociskałem i ku mojemu zdziwieniu w momencie dociskania łańcuszek się naprężał ! i był taki jak powinien być jednak gdy wyciągnąłem śrubokręt z powrotem był luźny po wsadzeniu sprężyny i dokręceniu nadal luźny. Jak ci się wydaje czy to jest właśnie wina sprężyny ? czy po kupnie nowej będzie ok ? Wg. mnie sprężyna jest juz stara i nie dociska dobrze przez co łańcuszek nie jest naciągnięty A jeszcze mam pytanie : motor na 1 biegu przerywie mi zawsze przy obrotach ok. 4t na innych biegach chodzi płynnie lecz gdy jade np. 10 sek. na jednych obrotach i dodam lekko gazu tez sie przydusi i po chwili załapie i idzie dalej wg. mnie trzeba dac mu wiecej paliwa na iglicy (tylko jak nizej ząbek czy wyzej :O ), poniewaz probowalem regulowac mieszanka (powietrzem) i nic dusił sie po prostu na innych obrotach lub było jeszcze gorzej. co o tym sądzisz ?
Ostatnio edytowany przez lopatek2980 (24-11-2015 16:02:44)
Offline
Czyli napinacz działa i to prawidłowo czyli wniosek taki że do wymiany łańcuszek a sprężyne zostaw. Z tym przerywaniem miałem podobnie tylko że na pojemności 110 z nowym gaźnikiem 22mm i filtrem stożkowym. Pomogło zwiększenie dawki paliwa czyli śrubka od mieszanki wkręcona do końca. Jak nie pomoże regulacja to sprawdź świece, ew. zabawa z iglicą i potem zmieniaj dysze w gaźniku.
Offline
Montii napisał:
Czyli napinacz działa i to prawidłowo czyli wniosek taki że do wymiany łańcuszek a sprężyne zostaw. Z tym przerywaniem miałem podobnie tylko że na pojemności 110 z nowym gaźnikiem 22mm i filtrem stożkowym. Pomogło zwiększenie dawki paliwa czyli śrubka od mieszanki wkręcona do końca. Jak nie pomoże regulacja to sprawdź świece, ew. zabawa z iglicą i potem zmieniaj dysze w gaźniku.
Łańcuszek :O :O ? ale ta sprężyna widać, że jest już bardzo zużyta i prawie nie ma w niej rozpiętości co skutkuje tym, że nie dociska dobrze i napinacz nie naciąga łańcuszka , jeśli łańcuszek był by do wymiany to napinacz byłby "skończony" czyli po włożeniu i dociśnięciu śrubokrętem nadal był by luźny a tak ewidentnie widać, że napinacz nie jest wykorzystywany do końca.
Ostatnio edytowany przez lopatek2980 (24-11-2015 18:37:08)
Offline
Jeśli tak to wymień sprężyne, jej koszt to kilkanaście złotych. Jeśli to pomoże to masz zaoszczędzone sporo pracy, jeśli nie to sprawdzi się mój scenariusz Po pracach napisz co i jak bo może się ti jeszcze komuś przydać
Offline