Największe forum na temat Rometa Router WS 50 i podobnych motorowerów. Znajdziesz tutaj pomoc i przydatne poradniki. Nie czekaj, zarejestruj się! Grupa na facebooku SERDECZNIE ZAPRASZAMY DO DOŁĄCZENIA- Kliknij we mnie!!
Witam jestem tu nowy i mam kilka pytań odnośnie Routera
Mianowicie jako, że zbliża się zima umyłem go i postanowiłem go rozebrać. Motorower zakupiłem w czerwcu 2014 roku, od tego czasu zrobiłem 4700 km, ostatni przegląd w serwisie robiłem po 1500km na wiosnę tego roku. Co powinienem sprawdzić po tym przebiegu? obecnie mam zrzucone wszystkie osłony oraz zdemontowany filtr powietrza.
-Co może być przyczyną tego, że gdy rozkręciłem filtr powietrza, wkład był mokry od benzyny?
-Z gaźnika słychać wyraźne stukanie, motorower ma ciężko ruszyć na jedynce, muszę dodać sporo gazu, żeby nie zgasł, na wyższych biegach ładnie się rozpędza.
-Tylne koło ma widoczne bicie? Pokrzywiona felga, czy coś innego?
-Czy mogę coś poradzić na złe wskazanie obrotomierza, wskazówka bardzo szybko reaguje i przy 45km/h na 4 wskazuje 11k obrotów, chodź realnie jest 6,5?
-I najważniejsze Router nie chce zapalić po dłuższym postoju z rozrusznika, kręci i kręci i dopiero za którąś próbą złapie, a z popychu czy z kopajki odpala za pierwszym razem? Gdy się już rogrzeje pali od strzała ze wszystkiego?
Przez zimę chcę doprowadzić Routerka do takiego stanu jak wyjechał, z salonu, ponieważ niestety trochę go zaniedbałem, bo nie miałem czasu się tym zająć w ciągu sezonu...
Offline
Nie chciałbym zmylić ale stukanie najprawdopodobniej jest związane z regulacją zaworów. Co do odpalania po postoju to chyba normalka bo ja też mam z tym problem a właśnie po dłuższym staniu w garażu parę razy kopne i zapali, Myślę że to kwestia zastania układu ( zimny silnik + dłuższy postój ). Co do bicia na tylnym kole to napewno masz skrzywioną felgę, Nie radzę prostować naszych aluminiowych felg, u mnie też mam ten problem ale póki co to praktycznie nie przeszkadza, a na lato wolę wydac te 200-250 zl i mieć nową felge
Offline
Co do bicia tylnego koła to może jeszcze sprawdź czy jest ustawione równo. Może jest tak że jest przesunięte na naciągach i dlatego tak jest. W przeciwnym razie może być skrzywiona felga. Można poszukać na OLX czy nie byłoby używanych prostych felg, bo rzeczywiście nowa felga kosztuje w granicach 250 zł.
Offline
Filtr zawsze będzie mokry od benzyny bo mieszanka w jakimś stopniu się cofa do filtra. Filtr nawet powinien być nasączony, najlepiej olejem. Będzie wtedy lepiej odfiltrowywał powietrze.
Bicie tylnego koła oznacza skrzywienie felgi. Czasem źle osadzona opona daje złudzenie, że koło ma bicie.
Obrotomierz można skalibrować. Pod tarczą obrotomierza jest jego ustrój i przykręcona do niego płytka. Na tej płytce jest potencjometr, którym można poprawić wskazania obrotomierza. Skalibrować go najlepiej podłączając do jego wejścia jakiś zasilacz sieciowy 12V prądu zmiennego. Częstotliwość sieciowa to 50 Hz czyli odpowiada 50 obrotom wału w ciągu sekundy co daje 3000 obr/min. Przewód sygnału obrotomierza to czarny z żółtym paskiem. Do przeprowadzenia kalibracji musisz odłączyć moduł i cewkę zapłonową a między wsuwkę od cewki zapłonowej i masę motoru podać zmienne 12V a potem na włączonym zapłonie ustawić potencjometrem wskazanie obrotomierza na 3000 obr/min.
Jeśli motor ciężko pali gdy zimny możliwe, że skład mieszanki na obrotach jałowych jest za ubogi. Wzbogacić możesz wkręcając wkręt od regulacji składu o jeden obrót i sprawdzić jak zapala.
Ostatnio edytowany przez vxproplus (23-11-2015 18:27:29)
Offline