Największe forum na temat Rometa Router WS 50 i podobnych motorowerów. Znajdziesz tutaj pomoc i przydatne poradniki. Nie czekaj, zarejestruj się! Grupa na facebooku SERDECZNIE ZAPRASZAMY DO DOŁĄCZENIA- Kliknij we mnie!!
Najprawdopodobniej się zatarł, ściągnij gąrę silnika tj. cylinder i głowica i sie przekonasz
Offline
łańcuch rozrządu skacze po zębatce głowicy, zęby są zdarte
http://przeklej.org/file/XrdR04/IMG.20151027.133436.jpg
http://przeklej.org/file/X9fFHz/IMG.20151027.133419.jpg
Offline
To czyli rozrząd przeskoczył, do wymiany najprawdopodobniej zawory łańcucszek rolki prowadzące i napinacza wraz z napinaczem (bolec od napinacza)
Offline
czy jesteś kolego dość pewny że to to;
w takiej sytuacji będzie silnik blokować ??? bo boje się że jakieś odłamiki wlazły do łożyska wału i dlatego blokuje
Ostatnio edytowany przez bula990 (02-11-2015 15:57:14)
Offline
Na 70 % stawiałbym na to, mozesz zobaczyć ustawiająć rozrząd poprawie lub sprawdząc czy wgl jest dobrze ustawiony. Lub odrazu przejdz do wymiany łańcuszka i zębatki, to i tak masz do wymiany. Reszta opiłków będzie w filtrze oleju tj, od strony sprzegla trzeba dekiel sciagnać, u mnie odkręciło się sprzęgło i tam miałem śrubki od niego
Offline
rozrząd dobrze ustawiony na znak 'T' i na zębatce znak zgrywa się ze znakiem z głowicy, paliwa niebyło ale zostało dolane iskra była przed zimą to powinna być;
zastanawiam się czy mogło głowićę uszkodzić czy muj tok myslenia jest dobry
Offline
Żeby sprawdzić musisz zdjąć głowice. Są różne opinie na ten temat ale powiem ci jak mój wujek to robił: zdjął głowice i do komory spalania nalał benzyny choć może to być też nafta. Jeśli paliwko ucieka którędyś to wiadomo że któryś zawór nie trzyma. Dla pewności możesz wlać paliwo też od zewnątrz, od kolektorów. Drugim odrębnym sposobem bez ściągania głwoicy to pomiar kompresji.
Offline
Mieliście rację że trzeba zdjąć głowicę; Okazało się zawór sący posiada szczelinę przez to że jest zgięty; Zawory wymieniłem jak również uszczelniacze złożyłem motorek jeździ; ps. Nie życzę nikomu zapinać zaworow bez klucza ale jakoś sie udało;
łańcuszka rozrządu nie wymieniałem ani napinacza ponieważ był raczej idealnie dopasowany do zębatki rozrządu luzu nie zauważyłem;
tak sie zastanawiam ile by kosztowała naprawa w serwisie tj, wymiana zaworów oraz zębatki rozrządu bez części sama robocizna
założyłem na temat cenników odpowiedni wątek w FAQ
Ostatnio edytowany przez bula990 (21-02-2016 12:58:41)
Offline
Co do zapinania zaworów bez kluczy dobrym sposobem jest wziąć 17-19 nasadkę włożyć do środka papieru trochę i spróbować wtedy ja zwykle za 2-3 razem zapinam te blokady.
Offline