Największe forum na temat Rometa Router WS 50 i podobnych motorowerów. Znajdziesz tutaj pomoc i przydatne poradniki. Nie czekaj, zarejestruj się! Grupa na facebooku SERDECZNIE ZAPRASZAMY DO DOŁĄCZENIA- Kliknij we mnie!!
Witam. Mam już routera przez 3 lata i przez ten czas nagromadziło się sporo rdzy na układzie wydechowym. W jaki sposób można usunąć rdze z wydechu?
Offline
Najlepiej to fleksem z grubą szczotką drucianą tę największą rdzę a potem to czego nie wzięła szczotka załatwić fosolem. Na tłumniku nie będzie grama korozji.
Offline
Ja to robiłem tak, że papier ścierny, do gołego yyy metalu i potem malowałem żaroodpornym sprayem i super trzyma, u mnie robię to co rok i sezon musi wytrzymać, a dalej to już farba traci kolor przy głowicy, ale to chwila roboty jest na zimowe garażowanie
Offline
Dzięki za odpowiedzi. Czyli pierwszy punkt mamy załatwiony czyli usunięcie rdzy z wydechu. Teraz zastanawiam się czy od razu malować farbą żaroodporną czy wcześniej zabezpieczyć np podkładem epoksydowym?
Jeszcze pytanie na temat farby żaroodpornej: wystarczy farba w sprayu odporna do 650 stopni np ta: http://allegro.pl/zaroodporny-wysokotem … 73165.html ?
Offline
Jak przeczytasz instrukcję na puszcze z farbą to dowiesz się, że pod te żaroodporne w sprayu nie stosuje się żadnego podkładu. Po drugie, po jakimś czasie ta farba i tak Ci zejdzie. Ja kupiłem do temperatury 800 stopni a i tak rdza nadal jest. Pomimo że zjechałem całkowicie rdzę. Po prostu żadna farba nie wytrzymuje takiej temperatury jaka jest na kolanku, bo od niego zaczyna się złażenie farby. Jedynym rozwiązaniem byłoby wykonanie kolanka wydechu ze stali żaroodpornej lub pochromowanie tego co mamy. Ale to i tak koszty pewnie by były nieadekwatne do kosztu całego Routera, więc pozostaje malowanie co każdy sezon tak jak to niektórzy robią.
Offline
Nawet częściej ja 2 razy malowałem w ciągu sezonu. Za każdym razem próbuję inną farbę może trafię na jakąś dobrą
Offline
Ja malowałem i 650 i ostatnio 400 stopni, a ich wytrzymałość jest +/- taka sama
Offline
rura kolektoru wydechowego podobno grzeje sie do 850 C a nie widzialem ejszcze takiego zaroodpornego.
Offline
Już kupiłem farbę w sprayu najtańsza jaka była: http://allegro.pl/show_item.php?item=5094073165
Offline
To dlaczego nie topią się tłoki i głowice jak są aluminiowe. Stop na głowice silników to AK52, które odlewane są w temperaturze 680 stopni Celsjusza. Jeśli temperatury byłby tak wysokie to głowica z tłokiem miejscami by zaczęła płynąć.
Offline
To czemu lakier wyskotemp do 650 C się spala ? Lub po prostu schodzi? Tak mi powiedziano w sklepie że tyle potrafi się kolektor grzać. Ja powtórzyłem jego słowa.
Offline
Już tłumaczę dlaczego nie topią się tłoki ani cylinder. Po prostu są chłodzone przez olej silnikowy. Olej nie tylko służy do smarowania ale i do chłodzenia. Kolektor jest w zasadzie chłodzony tylko przepływającym powietrzem stąd nagrzewa się do dużo większej temperatury.
Offline
Podobno srebrzanka dobrze (lepiej) trzyma się wydechu. Ciekawe czy na tę srebrzankę można położyć jeszcze warstwę tej farby do 650 stopni. Do srebrzanki może lepiej będzie się trzymać i wyglądać lepiej jak srebrzanka.
Offline
Pod ten żaroodporny lakier nie daje się żadnego podkładu, nie wiem jak w tym momencie zachowają się oba rodzaje farby.
Offline