Największe forum na temat Rometa Router WS 50 i podobnych motorowerów. Znajdziesz tutaj pomoc i przydatne poradniki. Nie czekaj, zarejestruj się! Grupa na facebooku SERDECZNIE ZAPRASZAMY DO DOŁĄCZENIA- Kliknij we mnie!!
Mam pytanie czy ktoś z was taki gaźnik widział bądź z niego korzysta. Ponoć motor przy nim lepiej się zbiera i nie ma efektu dławienia się przy nagłym otwarciu manetki. Niestety nie mogę znaleźć takiego PZ26 aby pasował do mego silnika. Jest PZ30 http://allegro.pl/gaznik-4t-atv-200-250 … 71140.html Czy da się go wyregulować pod Lifana 120? Wiem że do niego trzeba dokupić jeszcze taką linkę http://allegro.pl/linka-gazu-atv-300ccm … 87472.html
Offline
Jeździłem na gaźniku z pompką tyle, że podciśnieniowym i pomimo małej gardzieli był odczuwalny taki kop po zmianie biegu i dodaniu gazu. Nawet do odpalania dobra sprawa bo na zgaszonym silniku ze 3 razy wystarczy szybko dodać gazu i pali jakby był dopiero zgaszony silnik.
Offline
No właśnie i oto mi chodzi ale nigdzie nie mogę znaleźć takiego gaźnika PZ26 a gaźnik PZ30 jest zadurzy jak na Lifana 120. Obawiam się że nie będę go mógł wyregulować. Jaką dobrać dyszę do PZ30 skoro on jest dedykowany do pojemności 200cc.
Offline
Gaźnik powinien być najwęższym miejscem całego dolotu wtedy tylko w nim "tracone" jest ciśnienie. Ja mam trochę niedopasowane bo zawór ssący mam 20 mm a gaźnik 24 mm jednak daje to radę sprawnie działać. Zwiększanie średnicy gaźnika powyżej średnicę zaworu nie da przyrostu mocy. Mały zawór przy dużym gaźniku da efekt jakbyśmy nie otwierali przepustnicy do końca. Przy sporo za dużym gaźniku może dojść do sytuacji gdzie przy maksymalnie otwartej przepustnicy podciśnienie będzie za słabe żeby porwać odpowiednią porcję paliwa i jeśli skompensujemy to zakładając większą dyszę główną to przy mniejszym uchyleniu przepustnicy czyli 3/4 i poniżej mieszanka będzie bardzo bogata bo podciśnienie w miarę przymykania przepustnicy będzie się zwiększać. U mnie nieco widać to bo mam dyszę 95 ale iglicę musiałem maksymalnie obniżyć, żeby mieć skład mieszanki w miarę stały przy każdym położeniu przepustnicy.
W lifanie 120 zawór ssący jest bodajże 23 mm czyli gaźnik pz30 jest jakieś 30% przewymiarowany, dla porównania u mnie to przewymiarowanie wynosi 20% ale możliwości regulacji gaźnika wykorzystałem całkowicie więc prawdopodobnie mógłby być kłopot z wyregulowaniem.
Ostatnio edytowany przez vxproplus (15-09-2015 17:43:51)
Offline
Dlatego nie chce montować PZ 30 wiem że jest za duży ale PZ 26 z pompką nie mogę znaleźć. Doczytałem się w necie że taki gaźnik działa normalnie tak jak każdy inny gdy normalnie używamy manetki. Pompka natomiast daje to że gdy gwałtownie otworzymy manetkę to silnik nie będzie się przyduszał z powodu zbyt ubogiej mieszanki tylko dostanie dodatkową dawkę paliwa. Na allegro znalazłem coś takiego http://allegro.pl/gaznik-atv-200-crf100 … 16132.html tylko gość nie potrafi powiedzieć jaki to gaźnik PZ . Z wymiarów na allegro wynikało by że jest to PZ 27. Króciec mam o średnicy 26 milimetrów orginalnie jeszcze z silnika 50 cc. Do niego idzie taka linka http://allegro.pl/linka-gazu-atv-300ccm … 87472.html A tu zdjęcie zamontowanego takiego gaźnika w silniku takim jak nasz https://www.google.pl/search?q=pz26+z+p … Ms1_9ic%3D
Offline
Myślę, że ten z allegro to właśnie PZ26. Jak dasz ten gaźnik to będziesz musiał trochę załagodzić przejście z 27mm wylotu gaźnika na 26mm króćca żeby nie było krawędzi pomiędzy bo zawsze jakiś tam wpływ będzie miało na przepływ mieszanki.
Offline
Studiując wzmianki na innych forach wywnioskowałem co następuje. Do naszych silników są dobierane za duże ponoć gaźniki. Związane jest to z tym że jak chcemy go ustawić by ochoczo się wkręcał i jechał na wysokich obrotach mowa o pojemności 110, 125 to na niskich będzie miał mieszankę za bogatą. Gdy ustawimy odpowiednią na niskich to na wysokich będzie zamulał bo wtenczas dla nich będzie mieszanka za uboga. Cały pic polega na tym żeby to wypośrodkować. Ponoć ta pompka to ułatwia no i przy gwałtownym odkręceniu manetki nie ma efektu duszenia się silnika. Chyba zaryzykuje i kupię. W ebonicie mocowanym między gaźnikiem a króćcem zrobię faskę na łagodne przejście. Tyle tylko że za bardzo nie wiem kiedy to zrobię praca w delegacji.
Offline