Największe forum na temat Rometa Router WS 50 i podobnych motorowerów. Znajdziesz tutaj pomoc i przydatne poradniki. Nie czekaj, zarejestruj się! Grupa na facebooku SERDECZNIE ZAPRASZAMY DO DOŁĄCZENIA- Kliknij we mnie!!
W związku z tym że w routerze przepala mi się co jakiś czas włókno od światła w tylnej lampie postanowiłem założyć leda.
Która będzie lepsza (chodzi i ułożenie diod)
1.http://allegro.pl/diody-dioda-12-x-led- … 79461.html
2.http://allegro.pl/48led-zarowka-diodowa … 24956.html
Znajomy powiedział że i tak to nic nie da bo ledy nie są odporne na wibracje więc się spalą, prawda to?
Ostatnio edytowany przez TheBunioPL (17-08-2015 16:43:25)
Offline
Polecano mi abym albo wymienił całą lampę albo przerobił na ledy. Wymieniłem lapme i nic to nie dało. Nadal się paliły. Przerobiłem na zwykłe taśmy led i jak na razie wszystkie działają więc polecam olać jakiekolwiek żarówki i dać zwykłe taśmy.
Offline
Pytanie jak zamocowałeś lampę? U mnie nie pali żarówek. Taśmy led nie mają homologacji na używanie ich zamiennie z żarówkami. Trzeba dość dużej ingerencji w błotnik i wykonanie mocowania do lampy wraz z podkładką z gumy. Bo chodzi Ci o lampę z jawy ts 350 którą Ci poleciłem. U mnie sprawuje się znakomicie.
Offline
ja chciałbym w normalną lampę wsadzić po prostu żarówkę ledową
Offline
Bez problemu taką kupisz w sklepie motoryzacyjnym . Sam nabyłem swego czasu taką. Plusem jest że się nie przepali, minusem według mnie jej widoczność która jest słabsza od zwykłej żarówki a nawet od paska led montowanego nie do końca legalnie.
Offline
Bunio, ja polecam porządnie dokręcić tylną lampę tak aby się nie ruszała. Podobnie żarówka żeby dobrze siedziała w oprawie. Ja mając Routera ponad 4 lata tylną żarówkę wymieniałem może jakieś 5-6 razy. Obecnie dodałem jeszcze paski led w odblasku kufra, w razie gdyby mi się żarówka przepaliła to zawsze pozostanie widoczny pasek. Żarówki LEDowe są słabsze od tradycyjnych i raczej nie kupowałbym ich. Wahania napięcia w instalacji Routera potrafią być zabójcze dla żaróweczek ledowych. Mając postojówkę LEDową, pojeździłem na niej niespełna miesiąc i przepaliła się. Założyłem ponownie fabryczną, na której jeździłem ponad 3 lata.
Offline
mam postojówkę ledową ( jest od roku) i nie ma z nią problemów
Offline
Sam kiedyś się zastanawiałem nad zmianą tylnej żarówki na LEDową, ale zrezygnowałem z tego ze względu na cenę, która jest jednak dość wysoka w porównaniu do zwykłej żaróweczki. Musisz pamiętać aby tą tylną żarówkę kupić taką żeby miała również "stop" i światło pozycyjne. Jest to taka żaróweczka: http://allegro.pl/zarowka-p21-5-biala-c … 47173.html
Ze względu na układ diód będzie jedynie świecić na wprost, a nie będzie oświetlać odbłyśnika, dlatego będzie trochę słabsze światło.
Nie wiem co zadecydujesz, ja jednak osobiście nie bawiłbym się w zamienniki LEDowe przy tylnym świetle.
Offline
Chcę kupić taką diodę, będzie świecić na odbłyśnik.
http://allegro.pl/48led-zarowka-diodowa … 24956.html
Offline
Tak wiem, ale chodziło mi tylko o ułożenie diod
Offline
cesio zamontowałem jak zalecałeś i albo mi się paliły albo wypadało szkło z tego metalowego wichajstra które trzyma się w oprawce.
W routerach mocowanie przednich jak i tylnych lamp to jest jakaś kpina. Przód wymieniłem na halogen i trzyma się, jeszcze muszę coś wymyślić na tył bo jak tu kolega napisał taśmy led nie mają homologacji z resztą te żarówki led co polecacie też nie mają homologacji.
Offline
Nie wiem dlaczego. Michale u mnie nic nie wypada i nic się nie strząchuje. Mowa o tej lampie : http://www.motofree.pl/environment/cach … 7ec60e.jpg . Opiszę jeszcze raz. Dorobiłem do niej ściankę z ebonitu. Ścianka ma wycięty w środku otwór na przewody taki jak w tej lampie ten środek. Dolne śruby zostały wyjęte wywiercone otwory bliżej środka inaczej kiepsko by się mieściły w naszym błotniku. Ścianka z ebonitu przyklejona do lampy grubość ścianki jakieś 6 milimetrów. Między ściankę a błotnik na tył lampy po całej jej powierzchni dałem podkładkę z mikrogumy grubość około 1 cm. W błotniku został powiększony otwór na przewody zasilające i wywiercone nowe otwory trzy na mocowanie lampy. Orginalne śruby wymienione na dłuższe od strony błotnika pod nakrętki dane duże podkładki i podkładki gumowe. Gniazda żarówek zostały dogięte tak żeby żarówki wchodziły na wcisk z użyciem lekkiej siły. Delikatnie podcięty zadupek wkoło lampa aby o nią nie ocierał.
Offline
Jak nie chcesz zmieniać lampy Tylnej na LED tak jak ja możesz zrobić taką przeróbkę: lampa tylna musi być zamontowana tulejkach podobnych do tych najlepiej z jak najmiększej gumy.
Dajemy większe podkładki i nakrętki samohamowne, dokręcamy je nie za mocno tak aby lampa nieco dawała się "przeginać" na tych tulejkach. W samą lampę trzeba przykręcić albo przykleić jakieś obciążenie, ja dałem 4 podkładki powiększane na śruby M12 i grube na 2,5mm. Nie mam zdjęć ale rozbiorę lampę specjalnie i Wam pokażę jak mam to zrobione. Jak na razie z miesiąc nie zmieniałem żarówki z tyłu co mnie niesamowicie zadowala bo normalnie to codziennie musiałem żarówki zmieniać a w kufrze woziłem 10-pak zapasowych żarówek i śrubokręt.
Ostatnio edytowany przez vxproplus (20-08-2015 21:50:27)
Offline
u mnie wystarczyło dobrze dokręcić lampę. dałem też takie duże podkładki wygięte w środkowej części akurat pasujące na fabryczne śruby trzymające lampę. Musiałem dać większe podkładki bo te fabryczne co były to prawie przeszły przez otwory w błotniku. Teraz się trzyma i prawie zapomniałem co to znaczy przepalanie tylnej żarówki. Owszem, czasem się zdarzy bo w końcu to jest element eksploatacyjny. Ale na pewno nie przepalają się tak często jak wcześniej. Chociaż i tak u mnie zadziwiająco długo działała tylna żarówka.
Offline