Największe forum na temat Rometa Router WS 50 i podobnych motorowerów. Znajdziesz tutaj pomoc i przydatne poradniki. Nie czekaj, zarejestruj się! Grupa na facebooku SERDECZNIE ZAPRASZAMY DO DOŁĄCZENIA- Kliknij we mnie!!
Siemka wszystkim mam zamiar zmienić silnik w swoim motorowerze mowa oczywiście o ws 50
Chcę poruszać się szybciej dlatego podjąłem taką decyzję.
Chciałbym abyście mi trochę pomogli z wyborem silnika.
Będę go także zmieniał wizualnie ale to inną drogą.
Taki silnik mam na oku od razu z chłodnicą oleju bo się przyda w dłuższe trasy:) http://allegro.pl/silnik-4t-125-cc-juna … 32414.html co o nim powiecie lub proponujcie inne silniki + uzasadnijcie swój wybór
Lista do zmiany:
Zębatki przód
Zębatki tył
łańcuch
Kompletny Silnik 125
Tłumnik sportowy odblokowany
LwG
Offline
Obawiam się że ten silnik do którego podałeś link to jest 110-tka i pewnie tak samo Ci powiedzą inni. Jeśli chcesz 125-tkę to jedynie 120 od MRF-u. Lub jeszcze większy yx140 również od nich. To samo polecą Ci inni użytkownicy obu wymienionych silników. Z tego silnika co Ty podałeś ja jestem zadowolony i zupełnie mi wystarcza.
Jeśli zostajesz przy tym silniku co podałeś, czyli 110-tce, u mnie sprawdzają się zębatki 16/41 (obecnie założyłem zdawczą 17z i dużej różnicy nie ma). Przy moich prawie 90 kg na zębatkach 16/41 był całkiem zrywny a i prędkość była w zupełności wystarczająca nawet na dalsze trasy. Ttrasa Kalisz - Wołomin około 272 km zrobiona w 5,5 godziny. Droga powrotna wyszła trochę dłuższa bo 300 km za to przejechane w równo 5 godzin. Jeśli chodzi o 110-tkę to jego plusem jest to że nie różni się prawie wcale od seryjnej 50-tki i z tego względu kupiłem właśnie ten silnik. Dodam że nie potrzebne są żadne przeróbki ramy, bo np przy yx140 jeśli masz Routera z sankami pod silnikiem (tak jak ja) konieczne będzie pewnie wycięcie poprzeczki i rozgięcie sanek.
Offline
Przy Lifanie albo YX jak masz rozrusznik a te mają tylko dolny, nawet 110 z dolnym to byś musiał stuningować ramę. Tłumik w routerze raczej nie był blokowany, ja mam 110 na seryjnym wydechu i kiedyś przejechałem się bez tłumika dla sprawdzenia ile mocy mi zabiera i muszę powiedzieć, że nie idzie tego odczuć. Co do silnika 110 to na takim dobrze wyregulowanym i przełożeniu np. 15/38 resztę pomińmy to prędkości około 90 km/h są do osiągnięcia i spalanie około 2,3 litra na 100km w trasie przy 70 km/h.
Offline
http://allegro.pl/silnik-nie-110-a-125- … 15178.html
http://allegro.pl/silnik-125-ogar-900-g … 31705.html
http://allegro.pl/silnik-125-junak-zipp … 58474.html
http://allegro.pl/silnik-125-4t-cross-z … 53127.html
http://allegro.pl/tuning-silnik-125-12k … 49295.html
To też są same 110 mam rozumieć ? któryś z tych muszę wybrać lub jakiś inny obczaić jeszcze
Offline
http://allegro.pl/silnik-125-bts-router … 84053.html
I co powiecie mi o tym silniku jeszcze ?
Offline
lifan 120 http://allegro.pl/silnik-cross-125-ogar … 06826.html lub yx140ccm http://allegro.pl/silnik-cross-125-ogar … 06826.html
pomyłka w drugim linku tu masz yx140 http://sklep.pitbikemrf.pl/silniki/59-s … sznik.html
Ostatnio edytowany przez Sviras666 (01-08-2015 23:29:46)
Offline
żeby włożyć lifana 120 to nie musze się nic bawić w obcinanie i spawanie czy muszę ? Bo wolę zeby spasowało wszystko od razu
Mam jeszcze pytanie czy to prawda że gaźnik Mikuni jest mega lipny i bardzo ciężko go ustawić itp ?
Offline
Jeszcze jak możecie to polećcie mi jakiś sportowy tłumik ale nie mugen'a
Na 120 lifanie polece okolo 100 km/h na 14/41 ? bo nie wiem jak jeszcze z niego bardziej tą moc wyciągnąć
Aktualnie lece około 70 km/h na mojej 50 mierzone rowerowym licznikiem
140 to chyba jednak za dużo roboty bo musiałbym sanki rozcinać
Offline
Jak weźmiesz lifana albo YX bez rozrusznika to nie trzeba nic przerabiać. Na 14/41 zarżniesz ten silnik w trymiga choć to podobno dość trwałe silniki bo przy 100 km/h miałbyś 11000 obr/min.
Offline
co do tłumika może coś takiego sam sie w sumie przymierzam ... http://allegro.pl/tlumik-przelotowy-tun … 21432.html
Offline
Gizmo, jeśli chcesz żeby silnik długo Ci posłużył to zmieniaj zdawczą zębatkę. Ja mam obecnie 17/41 i to na 110-tce BTS-a. Jeszcze niedawno miałem 16/41 i prędkość jaką rozwijałem była zupełnie wystarczająca do podróży nawet dłuższych: Wołomin - Kalisz, 300 km w 5 godzin. Na obwodnicy Warszawy - trasa S8 - można było nim spokojnie pojechać w granicach 90 km/h. Największą prędkość jaką zauważyłem na nawigacji to było 100 km/h, ale to tylko raz. Poza tym takie prędkości przy takiej ramie i ciężarze jaki ma Router są delikatnie mówiąc mało komfortowe, nie mówiąc że niebezpieczne wręcz. Uważam że prędkość w granicach 80 km/h jest wystarczająca dla konstrukcji pokroju Routera. Jeśli chce się jeździć szybciej i bezpiecznie to może lepiej zainwestować w jakąś markową konstrukcję, albo rejestrowaną na 50-tkę, albo wręcz 125 jeśli posiada się takie uprawnienia.
Offline
No ale YX 140 musze ciąć sanki bo się nie zmieści ...
Ja bym chciał kupić kompletny silnik np tego lifana 120 lub tą 140 z gaźnikiem itp odrazu gotowe do montowania i tyle bez przeróbek cięcia ramy i nie wiadomo czego jeszcze Kupuje caly silnik z wszystkim potrzebnym montuję i jeżdżę tak chce zrobić i mieć to około 100 km/h
A co do tej YX 140 to nawet nie wiem gdzie ją kupie i ile mnie to będzie kosztować
Edycja posta :
https://motoryzacja.znajdzto.pl/dolnosl … 7678.html# Co powiecie ? Kupie z całym zestawem jakie będę miał problemy z montowaniem co będę musiał zrobić żeby pasowało ?
Rama wytrzyma przy 8k obrotach lub jak będzie to 90 95 km/h ?
Edytowany //Rafal
Offline
Gizmo, albo jedno albo drugie: albo montaż bez przeróbek, albo 100 km/h. Jeśli chcesz kupić silnik i zamontować go bez żadnych przeróbek to kupujesz po prostu 110-tkę. Jeśli chcesz jeździć 100 km/h to musisz liczyć się z kupnem innego silnika i przeróbkami. Tyle w temacie. Decyzja należy do Ciebie.
Offline