Największe forum na temat Rometa Router WS 50 i podobnych motorowerów. Znajdziesz tutaj pomoc i przydatne poradniki. Nie czekaj, zarejestruj się! Grupa na facebooku SERDECZNIE ZAPRASZAMY DO DOŁĄCZENIA- Kliknij we mnie!!
Siema, mam zamontowaną 75 cm i z racji tego że nie chce zmieniać zębatek bo nie chce tracić przyspieszenia przyszło mi do głowy aby zamontować piąty bieg. Mam oryginalne zębatki i ma dość sporego kopa i to jest fajne ale też da się go wykręcić do ponad 10k obrotów co już za bardzo fajne nie jest. W tej chwili ma dość sporo mocy na ostatnim biegu bo nie reaguje na silny wiatr a będzie miał jeszcze więcej bo planuje montaż większego i lepszego gaźnika. Jest sens montowania piątego biegu? Da się to w ogóle zrobić? Ile by to kosztowało?
Offline
Zrobić się da ale koszt tego przekraczałby cenę nowego silnika, biorąc pod uwagę, że nikt nie zrobił jeszcze takiego projektu
Offline
Lepiej będzie zainwestować w nowy zestaw napędowy: łańcuch + zębatki wyniosą Cię około 120 zł łącznie z przesyłką na Allegro.
Offline
No właśnie sęk w tym że nie chce tracić przyspieszenia bo jeżdżę po dość górzystym terenie a piąty bieg chce na dłuższe wypady a zdarzają się dość często. A jeśli już brać się za to, to co wymienić, dodać, zmodyfikować?
Offline
Najlepiej i najkorzystniej będzie przerobić routera tak żeby można było zamontować silnik z pionowym cylindrem. Tam możesz sobie założyć choćby 125 i tam masz właśnie 5 biegów. A przyspieszenia nie stracisz bo zawsze pod górki można wjechać na 3-jce, nie musisz jeździć na 4 biegu cały czas. Po to mamy manualną skrzynię biegów aby w razie potrzeby zmieniać biegi.
Offline
Pionowy 125 jest o tyle dobry, że ma zadziwiająco wysoką żywotność. Skrzynia piątka i bardzo mocne ładowanie. Szkoda, że nie robili takich silników jako 50-tki.
Offline
Tylko teraz by pozostała kwestia zakupu takiego silnika oraz przerobienia ramy routera (dospawanie "łapy" która trzyma silnik z przodu), zestroić to tak żeby ładnie działało i jazda. A jeśli koszty są za wysokie to po prostu kupno jakiegoś motorka z pionowym silnikiem i na tym kombinować resztę.
Offline
Po co przerabiać mocowanie na pionowy skoro można mieć oba
https://www.youtube.com/watch?v=j7m35Yts0AI
Offline
Czyli raczej dupa, 125 nie chce mieć bo to co mam wystarcza mi w zupełności a poza tym nie mam aż tyle kasy. Ale jest nikła szansa, w przyszłym tygodniu oddaje do mechanika piździk na przegląd i spytam się czy da się coś takiego zrobić, szansa jakaś jest bo to co on robi z motocyklami zahacza o czary.
edit
Mechanik powiedział że nawet on tego nie zrobi, czyli dupa.
Ostatnio edytowany przez michal16202 (29-07-2015 20:05:13)
Offline