Największe forum na temat Rometa Router WS 50 i podobnych motorowerów. Znajdziesz tutaj pomoc i przydatne poradniki. Nie czekaj, zarejestruj się! Grupa na facebooku SERDECZNIE ZAPRASZAMY DO DOŁĄCZENIA- Kliknij we mnie!!
Panowie kupiłem silnik 110 cm BTS i dziś go częściowo założyłem do ramy i podłączyłem kable. Kostki zasilającej od iskrownika nie musiałem przerabiać bo pasuje ta co jest. Ale przewody od rozrusznika jakoś dziwnie. To znaczy w poprzednim silniku 72 cm i w fabrycznym 50 cm do rozrusznika szedł tylko jeden przewód czerwony od przekaźnika. A w tym 110 jest przewód czerwony przykręcony do styku i jest drugi zielony przykręcony do obudowy rozrusznika, czyli do masy. A na ich końcu jest kostka. Nie bardzo wiem o co chodzi z tym. Więc odczepiłem te przewody i podłączyłem ten od poprzedniego silnika to znaczy jeden czerwony którego drugi koniec przykręcony jest do przekaźnika. Będzie działać ?
Temat poprawiłem tak by każdy wiedział o co chodzi // Rafal
Offline
No tak jak piszesz jeden do przekaźnika (czerwony) a drugi masa (zielony). Ja u siebie nie zakładałem nowych kabli bo za krótkie, podłączyłem stare czyli te co były czerwony przekaźnik i czarny masa. Ale czemu nie masz masy??? nie wiem, niech inni się wypowiedzą. Jeżeli wcześniej miałeś bez masy i działało więc dlaczego teraz ma nie działać? Uważam że nie powinno być problemu skoro wcześniej tak jeździłeś i było ok.
ps.
Może masz tą masę gdzieś w wiązce zerknij dobrze.
Ostatnio edytowany przez Sviras666 (08-07-2015 23:10:55)
Offline
W orginale masz dwie kostki jedna od czujnika biegów a druga z magneta. Przy tej drugiej idzie przewód od masy z silnika. No i przewód od rozrusznika do przekaźnika. Każdy przewód przykręcony do bloku silnika to masa.
Offline
Każdy przewód przykręcony do bloku czy też ramy będzie masą.
A więc w skrócie, czerwony kabel od rozrusznika dajesz pod przekaźnik, zielony przekręcasz gdziekolwiek byle trzymał się czegoś metalowego, tzn. do którejś śrubki od silnika (no ale chyba nie muszę Ci tłumaczyć do której To że nie możesz jej przykręcić np. na szpilce to chyba wiesz ) lub do ramy.
Offline
Panowie tak jak Sviras666 napisał kabel od masy mam na stałe w wiązce. Jest on czarny, wychodzi z wiązki kabli pod bakiem koło modułu zapłonowego, ma na końcu metalowe oczko i jest przykręcony do śruby która trzyma osłonę zębatki zdawczej. Tak miałem masę na poprzednich silnikach i tak podłączyłem też w tym nowym. Więc czerwony przewód od rozrusznika do przekaźnika a masa czarny do śruby osłony zębatki zdawczej.
Offline
"Więc czerwony przewód od rozrusznika do przekaźnika a masa czarny do śruby osłony zębatki zdawczej."
Tak
Offline