Największe forum na temat Rometa Router WS 50 i podobnych motorowerów. Znajdziesz tutaj pomoc i przydatne poradniki. Nie czekaj, zarejestruj się! Grupa na facebooku SERDECZNIE ZAPRASZAMY DO DOŁĄCZENIA- Kliknij we mnie!!
Za uwarzyłem że strasznie głośno tucze się łańcuszek rozrządu. Zdjąłem głowice i cylinder jednak nic dziwnego tam nie zauważyłem. Wymieniłem trybo przy głowicy i taką plastikową rolkę która jest w cylindrze.
Po skręceniu jednak jest to samo. Łańcuszek jest mocno naciągnięty. Jestem pewien że to stukanie to nie zawory. Miał ktoś podobny problem jak temu zaradzić?
Offline
Jeżeli masz możliwość to nagraj to
Offline
Łańcuszek wydaje taki dość charakterystyczny odgłos i występuje on zazwyczaj jak już trze od cylinder i głowicę w środku.
Offline
Może spadła rolka z napinacza i łańcuszek trze o yyy bolec. Magneto i dekiel pod nim do zdemontowania i obadania sprawy
Offline
a ja mam inną opcje, sam miałem taki problem. Mianowicie w jedym miejscu (przekrecajac magneto) Łancuszek rozrzadu jest luźny dołem. Nie wiem czym jest to spowodowane ani jak to naprawić, przy zmienie cylindra z glowica sie mi to naprawiło (samo). A druga sprawa, przy napinaczu a raczej jego bolcu, na końcu tego bolca powiniena być taka plastikowa nakładka na bolec. ( bolec od napinacza to ten który odkręca się pod spodem pod silnikiem na 14 klucz ).
Offline
W 139FMB i podobnych konstrukcjach jest hydrauliczny napinacz łańcuszka i jeśli ta rurka ponawiercana ma luz w karterze albo walnięty jest w niej zaworek jednokierunkowy olej będzie sobie swobodnie przepływał i nie będzie wtedy to chciało napinać.
Offline
Łańcuszek rozrusznika nie ma prawa się poruszać na odpalonym silniku.
Naprawić to mi się wydaje można by przez rozwiercenie otworu i wprasowanie tulei. Stalowa tuleja się nie wytrze tak szybko jak aluminium.
Offline
vxproplus napisał:
W 139FMB i podobnych konstrukcjach jest hydrauliczny napinacz łańcuszka i jeśli ta rurka ponawiercana ma luz w karterze albo walnięty jest w niej zaworek jednokierunkowy olej będzie sobie swobodnie przepływał i nie będzie wtedy to chciało napinać.
A łańcuszek rozrządu nie jest czasem napinany przez sprężynę?
Offline
vxproplus napisał:
Łańcuszek rozrusznika nie ma prawa się poruszać na odpalonym silniku.
Łańcuszek rozrusznika, jest napinany za pomocą 2 plastikowych napinaczy. Niestety, jak one go nie napną, to pomimo, że łańcuch się nie kręci, to obija się o ścianki silnika.
vxproplus napisał:
Naprawić to mi się wydaje można by przez rozwiercenie otworu i wprasowanie tulei. Stalowa tuleja się nie wytrze tak szybko jak aluminium.
Hehe, tylko jak tam podejść. Z jednej strony gwint, z drugiej góra karteru.
Offline
Od dołu jedynie. Trzeba by rozwiercić łącznie z gwintem i w tulei nagwintować wtedy na tę śrubkę. Nie jest to proste zadanie. Myślałem jeszcze, żeby zamiast tej tulei jedynie wytoczyć rowek na oring w tym trzpieniu ale w nim nie ma za wiele materiału do zebrania żeby potem tam oringa upchać. Łańcuszek rozrusznika jak jest nasmarowany i nie jest ekstremalnie zużyty to nie powinien rzęzić.
@wotus: Sprężyna tylko wstępnie napina łańcuszek, resztę robi olej który wpada tymi otworami na górze tego trzpienia. W dolnej części trzpienia jest zaworek zwrotny i pozwala przedostać się olejowi tam gdzie jest sprężyna. Kiedy trzpień zostanie wciśnięty zaworek nie pozwala wypłynąć olejowi z powrotem.
Ostatnio edytowany przez vxproplus (28-06-2015 09:48:13)
Offline
Ten zaworek to po prostu kulka która popchnięta olejem zamyka przepływ. Jeśli zaworek przepuszcza w obydwie strony to jest do bani, powinien przepuszczać w tylko jedną stronę.
Offline