Największe forum na temat Rometa Router WS 50 i podobnych motorowerów. Znajdziesz tutaj pomoc i przydatne poradniki. Nie czekaj, zarejestruj się! Grupa na facebooku SERDECZNIE ZAPRASZAMY DO DOŁĄCZENIA- Kliknij we mnie!!
Tak jak widać w benzerze zespół gaźnika z filtrem powietrza trzyma się tylko na króćcu. W routerze mam oryginalny filtr powietrza przykręcony do ramy.
Offline
Ja mam identyczny silnik jak na zdjęciu pierwszym z tym że mam podobnie jak Fenrise, króciec jest strasznie mały i ma 90 stopni. A co do montażu zawsze można dać objemkę na gaźnik i przymocować za pomocą jakiegoś płaskownika do ramy.
Skąd wziąłeś ten prosty króciec?
Podpiąłeś jakoś starą linkę czy kupiłeś nową? Coś takiego. http://allegro.pl/linka-gazu-skuter-4t- … 03103.html
Ostatnio edytowany przez michal16202 (04-06-2015 15:18:16)
Offline
Króciec fabryczny routerowski został stuningowany tzn. uciętę zostało kolanko z flanszą do gaźnika PZ i w to miejsce przyspawana wcześniej przygotowana flansza pod króciec gaźnika od skutera GY6.
Linka od gazu też jest stuningowana, jest to po prostu linka od skutera GY6 ucięta na wymaganą długość. Stara też będzie współpracować ale bez przeróbek niefachowo to będzie zrobione.
Silnik na pierwszym i na drugim zdjęciu jest taki sam.
Offline
Dzięki już wszystko wiem, zaopatrzę się w coś takiego http://allegro.pl/gaznik-odblokowany-or … 33995.html i tą linkę z góry, od krućca można uciąć flanszę obok niej, machnąć spawarką laga wokół rury i zamocować wszystko na gumie do gaźnika chyba że nie pozwala na to jego wielkość.
A co do silnika to chodziło mi o głowice i cylinder.
Offline
Jednak nie wiem wszystkiego. Jak to podłączyć? Króćca do tego nie dostałem. Jaki kupić? http://allegro.pl/krociec-dolotowy-gy6- … 56127.html
Nie wiem czy to posiada pompkę przyspieszenia, jak to wygląda? Gdzie tu jest ssanie?
Offline
Ogarnąłem mniej więcej gdzie do króćca a gdzie do filtra i gdzie do baku. Skąd wziąć część podciśnienia bo mój takowego nie ma, gdzie i jak podłączyć przewód z automatycznego ssania.
A pompka to chyba to: http://imgur.com/Wj7atd8
Ja dostałem identyczny jak ten, użyłem zdjęcia z googli bo nie mam możliwości wysłania swojego.
Offline
Tak to jest pompka przyspieszająca. W momencie raptownego dodania gazu zostaje wtryśnięta dodatkowa dawka paliwa. Trochę daje to kopa zwłaszcza przy zmianie biegu.
Ssanie elektryczne możesz podłączyć do przewodów (2 żółte) wychodzących silnika albo jak jest w większych skuterach jeden przewód do masy a drugi do plusa po stacyjce. Pierwsze rozwiązanie będzie dezaktywować ssanie dopiero w momencie uruchomienia silnika. Drugie z kolei zacznie się wyłączać po przekręceniu kluczyka niezależnie czy silnik pracuje.
Wyjście podciśnienia w gumowym króćcu ssącym będziesz musiał zaślepić bo w naszym motorku nie ma urządzeń, które je wykorzystuje.
Offline
Ja myślałem żeby przerobić to na manualne ssanie, to znaczy zamontować koło stacyjki wyłącznik i ręcznie go włączać bo teraz jest taka pogoda że na ssaniu nie odpala, co myślisz o tym? A jak ty masz to zrobione?
A co do podciśnienia jak ono działa? Jest sens jego montażu?
edit
gdzieś czytałem że masz zapasowy króciec, skąd go masz bo na allegro nie mogę znaleźć
Ostatnio edytowany przez michal16202 (13-06-2015 18:28:52)
Offline
Tak jak mówisz pewnie dało by radę ale nie z tym ssaniem elektrycznym jakie dołączają do gaźnika bo ono po podaniu napięcia dopiero po kilku minutach wyłącza się czyli nie będzie działać na zawołanie. Ja mam ssanie na linkę. Wybebeszyłem te elektryczne ssanie zrobiłem sobie zaczep do linki. http://www.routerws50.pun.pl/viewtopic. … 498#p40498
Jak wyobrażasz sobie montaż podciśnienia podciśnienie to zjawisko a nie urządzenie. W pojazdach mechanicznych z silnikami spalinowymi podciśnienie w kolektorze (króćcu) ssącym jest wykorzystywane jako siła napędowa niektórych urządzeń do niego podłączonych oraz jako informacja o obciążeniu silnika.
W skuterze to podciśnienie wykorzystywane jest do sterowania kranikiem podciśnieniowym oraz niekiedy do sterowania zaworem powietrza wtórnego znanego jako "zawirowywacz spalin". W WS50 zewnętrzne urządzenia wykorzystujące podciśnienie są nieobecne dlatego króciec podciśnienia należy zaślepić żeby nie dostawało się przezeń lewe powietrze.
Co do zapasowego króćca to już historia, pisałem to w styczniu a już połowa czerwca, gaźnik się bardzo dobrze sprawuje dlatego nie przewiduję zmiany z powrotem na zwykły dlatego króćca się pozbyłem.
Na znanym portalu aukcyjnym tego jest pełno. http://allegro.pl/krociec-kruciec-gazni … 91647.html
Tak wygląda to teraz u mnie po ponownym przespawaniu króćca.
Zamocowanie oryginalnego filtra powietrza i podłączenie go do gaźnika podciśnieniowego. Na zdjęciu po lewej obok filtra paliwa widoczne jest ssanie elektryczne stuningowane na ręczne napędzane linką. U góry tego ustrojstwa wystaje wydrążona śruba do kasowania luzu linki.
Zmodyfikowany króciec od routera. Robi obecnie za przedłużkę. Zwróć uwagę, że obydwie flansze są obrócone względem siebie.
Linka od gazu została zastosowana od skutera i skrócona na odpowiednią długość.
Ostatnio edytowany przez vxproplus (14-06-2015 13:59:07)
Offline
Ja chyba pozostanę przy elektrycznym ssaniu. Ten króciec co podałeś ma dobrą średnice dolotową czy wybrać jakąś inną? Jaka w ogóle jest do 50 a jaka do 80?
Nie pomyślałem żeby użyć innego króćca i jak głupi szukałem oryginalnego.
Pisałeś że gaźnik się dobrze sprawuje i nie będziesz zmieniać na oryginalne. Ja jednak wole mieć jakieś części zamienne jak by coś się stało.
Offline
Ta oryginalna część zamienna kosztuje 16zł...
Ja cały czas jestem na etapie robienia kolektora ssącego. Wstyd, chyba zima mnie zastanie.. vxproplus, mocowanie linki gazu przy manetce jest chyba przerobione?
Offline
Króciec w 50cc przeważnie ma około 22mm bywa czasem o przelocie 16mm. Do 72 i 110 minimum 22mm średnicy przelotu. 110 i 72 mają takie same zawory i kanały w głowicy dlatego króciec będzie taki sam.
Offline
U mnie w kilku zestawach 72cm3 jest przelot 20 - 21mm w kolektorze, w głowicy 20mm( trochę głębiej jest już tylko 18mm). Natomiast jet kiepskie spasowanie/
Co do wielkości gaźnika, to ja się zasugerowałem tym jak dobierają je w skuterach 4T. 50cm3 - podstawowy (16mm), 70cm3 - 16mm lub 18mm. 125-150 - 24mm. Ja kupiłem 18mm
Offline
Gaźnik fabryczny do GY6 50cc ma gardziel w formie owalu wysokości 18mm i szerokości 15mm a gaźniki "tuningowe odblokowane" zazwyczaj mają okrągłą gardziel o średnicy 18mm. Głowica do 72 jest taka sama jak do 110. Ma takie same zawory a kanały to zależy jak się chińczykom odleje głowica przeważnie ma około 22mm i w jednym i w drugim przypadku. Jedyna różnica to w 110 jest kilka żeberek więcej, 110 ma trochę bardziej stoczoną komorę spalania i niektóre głowice 110 mają trochę głębiej nawiercony otwór na wałek rozrządu aby można było zamontować wałek z odprężnikiem. Jakby rozwiercić głębiej to można i do głowicy 50 czy 72 wpakować odprężnik.
Aby zamocować linkę gazu od skutera nawierciłem obok wejścia na linkę otworek na wkręta. Tyle przerabiania. Skutery mają zazwyczaj tę "fajkę" wkręcaną i kontrowaną nakrętką lub mocowane na blaszkę jak widać u mnie.
Króciec ssący 2 razy przerabiałem, teraz gaźnik nie wadzi o ramę i jest nachylony pod właściwym kątem.
Offline