Największe forum na temat Rometa Router WS 50 i podobnych motorowerów. Znajdziesz tutaj pomoc i przydatne poradniki. Nie czekaj, zarejestruj się! Grupa na facebooku SERDECZNIE ZAPRASZAMY DO DOŁĄCZENIA- Kliknij we mnie!!
Może masz seryjne zębatki,ale niewiem czego wymagasz od 72 cc,za dużo ta pojemność nie zmienia.Będzie lepiej sie zbierał ale raczej z prędkością nic nie wymyślisz.Pozdro.
Offline
Kupiłeś sprzęt z zapewnieniem sprzedającego że zamontowany jest zestaw 72 ? , jeśli tak to pozostaje tylko zaufać i uwierzyć w te zapewnienia , a prawdy dowiesz się dopiero kiedy sam zmierzysz tłok ,
Poza tym nawet jeśli rzeczywiście jest to zestaw 72 to , to że jedzie 70 kmh na h , to wcale nie jest dziwne czy złe , a wpływ na to ma ogromna ilość czynników , zaczynając od tego jak był docierany i traktowany , poprzez twoje gabaryty , a na przełożeniach kończąc ,
nyczek19 napisał:
Czytając forum wnioskuję ze można jechać więcej ale jak?
Może ktoś pomóc???
Na wszystko co przeczytasz ''w internetach'' bierz poprawkę nie wierz w to ślepo i polecam dzielić to na pół ,
Zanim zaczniesz szukać pomocy , polecam skorygować przełożenia pod siebie , następnie upewnić się ze góra silnika wraz z podstawowymi ustawieniami kluczowych elementów takich jak zawory , gaźnik są dobrze ustawione i wyregulowane
Poza tym zestaw 72 to nieco lepsze 50ccm , z całym szacunkiem do posiadaczy tych zestawów , i tutaj raczej cudów się nie spodziewaj , na tym zestawie prędkość 70 kmh nie męcząc silnika to naprawdę fajna sprawa
Mamy tu też na forum taki dział :
http://www.routerws50.pun.pl/viewforum.php?id=28
Tak na wszelki wypadek , gdyby ktoś poza szukaniem pomocy chciał się przywitac
Offline
Dobór zębatek jest sprawą indywidualną. Dobór zależy od tego co chcesz poprawić, czy przyspieszenie czy może prędkość maksymalną, czy może po prostu uzyskanie lepszego kompromisu między obiema tymi sprawami. Na pewno nikt nie poda Ci na tacy gotowych przełożeń. tak jak już Rafał napisał na dobór zębatek trzeba brać dużo czynników. Przede wszystkim co chcemy osiągnąć (lepsze przyspieszenie, prędkość maksymalna, czy może komfort pracy silnika), ile ważymy, po jakim terenie zazwyczaj się poruszamy (górzysty, pagórkowaty, bardziej płaski, czy często jeździmy po bezdrożach lub szlakach nieutwardzonych). Te czynniki najpierw trzeba brać pod uwagę. To jak jest dotarty i traktowany to najczęściej dopiero wychodzi w porównaniu do innego motoroweru z podobną konfiguracją sprzętową i danymi zębatkami. Polecam najpierw przejechać się na czyimś motorowerze gdzie są wprowadzone zmiany i zobaczyć czy takie osiągi będą satysfakcjonujące. Dlaczego mówię żeby samemu się przejechać? Właśnie po to aby wziać pod uwagę jak zachowuje się motorower przy naszej wadze.
Nyczek19, kolejna sprawa to określenie zębatek oryginalnych. W Routerach z różnych roczników było z tym różnie. W moim z rocznika 2011 fabryczne zębatki były 13/45. W nowszych rocznikach zębatki fabryczne to raczej 12/52. U mnie na zębatkach 13/45 i pojemności 50 ccm sprawował się bardzo dobrze, jak na moc zaledwie 3 KM. Jeśli masz faktycznie zamontowany zestaw 72 ccm to założenie zębatek 13/45 powinno być satysfakcjonującym kompromisem między prędkością maksymalną a przyspieszeniem.
Offline
Założyłem 15/47 do swojego 72cc i jest bajka. Trójka jest jak wcześniej czwórka, przy 50km/h zapinam 4 na trasie i 70km/h mam przy około 7tys obrotow
Offline
http://naforum.zapodaj.net/26cb08ba3a7c.jpg.html
Jeśli chodzi o zębatki to mam takie
Offline
Widzę że jeszcze długa droga przed tobą .
Naklejką się nie sugeruj tak do końca , natomiast same zębatki warto po prostu przeliczyć samemu , dopiero w tedy będziesz miał świadomość tego jak jest naprawde
Przelicz zęby i napisz jakie masz
Offline
To ja od razu dopowiem coś co zauważyłem po tym zdjęciu. Otóż najprawdopodobniej kolego miły z tyłu masz zębatkę 52 z. Widać na tym zdjęciu że masz na osłonie łańcucha łącznik zwiększający prześwit tak aby weszła większa zębatka. Jeśli kupowałeś nowego Routera to z przodu pewnie jest wsadzona 12 z.
Offline
co do tylnej zębatki to już Ci powiedziałem że pewnie ma ona 52 zęby, a przednia przypuszczalnie 12. Odkręć przy silniku dekielek gdzie jest zębatka zdawcza i tam policz ile ma zębów. Normalnie patrząc na nią licz po kolei każdy ząbek. Podobnie możesz policzyć w tylnej zębatce. Najlepiej na zębatce zaznać jeden ząbek żebyś wiedział od którego zacząłeś liczenie.
Offline
U mnie w orginale rocznik 2011 było przełożenie 12 na 54. Przy pojemności 50 miałem wrażenie że 1 bieg jest mi zbędny. Poprawiło się znacznie przy zmianie 13 na 47 a już w ogóle gdy założyłem zestaw 72. Jak na moją masę nie całe 130 kg. Przełożenie 14 na 47 nie zdało egzaminu przy pojemności 72 lekkie wzniesienie i trzeba było robić redukcję a ja wolałem mieć zapas mocy. Teraz zmieniłem silnik. Ale nasze moto to nie ścigacz i raczej przy zestawie 72 wiele nie osiągniesz doprowadzając przy tym silnik do agoni. Według instrukcji zatankowany waży 115 kg. Uwierz każde kilo jest ważne spróbuj przejechać się z prawie pustym a potem pełnym zbiornikiem paliwa to sam zauważysz różnicę.
Offline
Gaźnik do regulacji,jak jest zimny odpalamy na ssaniu
Offline