Największe forum na temat Rometa Router WS 50 i podobnych motorowerów. Znajdziesz tutaj pomoc i przydatne poradniki. Nie czekaj, zarejestruj się! Grupa na facebooku SERDECZNIE ZAPRASZAMY DO DOŁĄCZENIA- Kliknij we mnie!!
Mylisz się. Sprzęgło jest 3 tarczowe. Pompa oleju jest wydajniejsza ponieważ napędzana jest z wału. Jest inna głowica z większymi zaworami oraz dłuższy skok tłoka. A co do wibracji to ja u ciebie lekko postukałem w mocowania silnika młotkiem aby silnik ciasno wszedł dałem śruby o twardoci 8.8 i finito. A co do filmiku to ewidentnie coś jest niedokręcone i wibruje co jest normalne.
Co do elektryki to ja po prostu powciskałem te końcówki na piny w kostce ale aby to zrobić bardziej profesjonalnie najlepiej kupić konektorki lub kostkę i podłączyć kolorami. Na 99% będą zgadzać się kolory zasilania modułu Czarny z czerwonym paskiem przewód od impulsatora Niebieski z białym i masa zielony Pozostałe dwa to ładowanie najczęściej 2 żółte lub żółty i biały tutaj w sumie bez różnicy. Drugą rzeczą przy kupnie silnika z dwoma cewkami jest zmiana regulatora która czasem jest potrzeba czasem nie więc po odpaleniu dobrze jest odpiąć akumulator włączyć światła i zobaczyć czy świecą jak powinny.
Co do wydechu to tak jak napisał kolega wyżej.
A i jeszcze czujnik zmiany biegów. Więc w lifanie jest od luzu i moim zdaniem to wystarczy przynajmniej dla mnie w moim silniku jest koloru jasno zielonego.
Ostatnio edytowany przez ReallY (12-04-2015 11:53:39)
Offline
Ten lifan z rozruchem nie ma pełnego ładowania przypadeczkiem? To mówicie, że tłok ma jeszcze wyższy skok niż w 110? Bo w 110 mocowanie tłumika jest na styk.
Fajny temat się tworzy. Pewnie będziemy jednymi z pierwszych, którzy bedą mieli ten silnik z dolnym rozruchem. Dobrze by było wyjaśnić wszystkie kwestie w tym temacie.
Ostatnio edytowany przez Zib3l (12-04-2015 12:25:11)
Offline
Zib3l napisał:
Sprawdziłem tego lifana 120 http://allegro.pl/silnik-125-junak-rome … 17190.html i z przykrościa musze stwierdzić,że w środku slnik w 90% podobny do 139FMB. Sprawdziłem jakie sprzęgło jest do kupienia do niego.... okazało się, że takie jak to naszych standardowych silników (chyba, że 3 tarcze ma ale nie widzę dokładnie) więc wychodzi na to, że lifan 120 to FMB w innej obudowie. Wibracje na bank te same jedynie jakość wykonania ale to tylko jakość, mnie interesują wibracje. I co tu kupić sam już nie wiem
Przykład: https://www.youtube.com/watch?v=Ji77jDEKWFA
Dał gazu i już wszystko nosi się na ramie
A tu muli jak moje 110.... https://www.youtube.com/watch?v=sADwjhN86Vs
Kolego Lifan to taki lepszy sort. Czyli dokładniejsze wykonanie, dokładniejsze spasowanie a więc i mniejsze wibracje. A ty byś chciał silnik żeby podczas jego pracy postawić ołówek i żeby się nie przewrócił? Po za tym przy takiej modyfikacji powinno się dobrać odpowiedni gaźnik, filtr powietrza i tłumik.
Offline
Po przeróbce na 110 ewidentnie cos działa jak wibracja w telefonie. Coś nie jest okrągłe, a jajowate u mnie, bo cały motor lata i się boje o to. Sam kosz sprzegłowy jest jajowaty od nowości.... jak sprwdzałem go przy mierce kręcąc nim na wale. Chciałbym jechać 80-90 na dość wmiarowych obrotach i nie czuć wibracji i takiego silnika szukam na ten sezon bo przerabianie na 110 zjadło mi z portfela połowę wartości silnika nowego lifana. Więc jak o tym teraz myślę to się wkur...
Offline
Znaczy ja pisałem o zwykłym lifanie z dwoma cewkami ten z rozruchem elektrycznym ma 6 cewek więc pewnie będzie ok. Tak cylinder jest dłuższy i przez to trzeba nieco przerobić ucho od wydechu. Co do latania z takim silnikiem to ja jak jechałem na zlot do olkusza 90km w jedną non stop przez 90min jechałem licznikowo ok 85-90km realnie to jakieś 80km/h przy v-maxie mojego sprzętu 95 jechało się bardzo przyjemnie.
Offline
Ale chyba lepiej dozbierac do tego cuda;p http://sklep.pitbikemrf.pl/silniki/59-s … sznik.html
Offline
Jak chcesz ale moim zdaniem najlepiej jest ładować pionowy silnik. Bo taniej i lepiej tylko że bardziej skomplikowane zadanie,
Offline
mam 2 kwestie :
1- czy jest jakiś tłumik którego nie trzeba przerabiać do tego lifana - po-prostu zmienić tłumik na taki bezproblemowy który spokojnie będzie można założyć ciężko w Łódce znaleźć jakiegoś Rzemieślnika normalnego .
2- a co sądzicie o Zongshen - przykład :
http://allegro.pl/kompletny-silnik-zong … 24822.html
Offline
Pewnie będziemy jednymi z pierwszych, którzy bedą mieli ten silnik z dolnym rozruchem.
Ja mam 125 z dolnym rozruchem Ładowanie jest 6 cewkowe.
i masa zielony
ReallY, u mnie można było walnąć fake - bo zielony w wiązce silnika był przewodem N czujnika, a masa miała jakiś inny kolor Dlatego warto zwrócić uwagę a nie lutować na pałę.
Co do tłumików - to nie znajdzie się takiego aby pasował do dłuższego silnika i jednocześnie punktu mocowania z tyłu. Nie widziałem pojazdu opartego o naszą ramę i z silnikiem 100ccm+. A Router RM125 ma z kolei silnik pionowy - więc też odpada. Może bardziej pasowałby od Ogara 125 - ale nie przyglądałem się.
boromir - ten Zong wygląda mi na 110ccm. Do tego ma żeliwny cylinder w przeciwieństwie do większości tu omawianych które mają aluminiowe.
Offline
A czy mógłby ktoś opisując poszczególne kolory z naszej instalacji przy kostce silnika napisać który do czego idzie? I jak je sparować z tymi wychodzącymi z silnika żeby nie narobić sobie szkód. Byłbym wdzięczny.
No i udało się i bogaty kupuje na raty mam nadzieję że żona mnie nie ukatrupi kupiłem taki zestaw: http://allegro.pl/show_item.php?item=5250812409 , http://allegro.pl/show_item.php?item=5129985218 , http://allegro.pl/show_item.php?item=5185228450 , http://allegro.pl/show_item.php?item=5213617190 , http://allegro.pl/show_item.php?item=5058654238 . Teraz czekam aż dojdzie.
Ostatnio edytowany przez cesio22 (13-04-2015 11:30:21)
Offline
Tak jak pisałem. Podejrzewam że w WS będzie jak u mnie. Czarny z czerwonym paskiem to zasilanie modułu. Niebieski z białym paskiem to przewód od impulsatora idzie do modułu, ciemny zielony masa i potem mogą być2 żółte lub żółty i różowy jest to ładowanie.
Boromir ten silnik to nie zongshen na 100% zongi nigdy nie miały górnego rozrusznika i napis na pokrywie wyglądał inaczej, po za tym widać że ten napis jest dorabiany.
Offline
Really masz rację pojechałem dzisiaj obejrzeć używalca ( na oko dyletanta mi wychodzi że najtańszy czarny silnik z wymienionym deklem ) i lipa że hej ale wiecie w czym jest największy mój problem że mieszkam w koziej d.... Fachmani na zachodzie - a zostali partacze i teraz powieźcie jak sobie poradzić z tłumikiem i tylnym uchem bez spawania i etc..... metodą garażową ( chodzi o Lifana ).
A więc HELP !!!!
PS nie oglądałem tego z linku , lecz używalca z wtórnego obiegu ----- a z linku był przykładem.
Offline
Byłem oglądałem da się przesunąć tłumik właśnie myślę z płaskownika wytnę odcinek i poskręcam.
...............Który kupił ten silnik ...........przyznać się dot Lifana z dolnym rozruchem
Ostatnio edytowany przez boromir (13-04-2015 21:36:43)
Offline