Największe forum na temat Rometa Router WS 50 i podobnych motorowerów. Znajdziesz tutaj pomoc i przydatne poradniki. Nie czekaj, zarejestruj się! Grupa na facebooku SERDECZNIE ZAPRASZAMY DO DOŁĄCZENIA- Kliknij we mnie!!
1.WItam, panowie oblalem przypadkiem tarcze wd 40 hamulcowa w gb street i sie stluscila i nie hamuje. zwyklym rozpuszczalnikiem rpobowalem przeyc ale niestety nie dziala, czym zmyc? - to najmniejszy problem
2. Powazny problem dzis odzczulem jadac do dziewczyny, obecnie nie mam jak wrocic bo jest bez hamulcow.
Gdy wciskam hamulec nozny, on tak jakby dochodzi dalej, nie hamuje i nagle mocnySTUK kole tylnim i hamulec zaskakuje,ale to po kilkunastu-dziesieciu obrotach kola na wcisnietym hamulcu. gdzie problemu szukac, co robic? A na staniu jak już koło mam nieruchome, stopka od hamulca robi się lozna.
Offline
przy tylnym hamulcu masz takie cięgno i śrubę do naciągania (na klucz 14) spróbuj to podkręcić. Jeśli nie pomoże to trzeba będzie odrobinę przestawić w którąś stronę całe cięgno. Tam jest taka strzałeczka przy cięgnie, a przy kole kotwicznym bębna jest taki zakres w jakim może się poruszać ta strzałka. Musisz to przestawić tak żeby lepiej hamował. Drugą przyczyną może być to że okładziny na szczękach tylnego hamulca są już wytarte i kwalifikują się tylko do wymiany.
Offline
Samo mycie tarczy nie wystarczy poszło jeszcze na klocki jak głęboko wd 40 je spenetrowało to będą do wymiany a z tyłu albo odkleiła się taśma od szczęki albo się po prostu zjeździła radził bym tak czy inaczej rozebrać tył i poznasz przyczynę.
Offline
Czyli pozostaje Ci umyć tarczę i wymienić klocki z przodu, oraz szczęki z tyłu.
Popytaj bardziej doświadczonych, ale podobno pasują szczęki z suzuki gn125
Offline
Weź spróbuj może jechać i trzymać na przednim hamulcu. Może to głupie lecz w rowerze jak mi zimmeringa wywaliło i olej się na tarcze wylał to mi to pomogło puściłem się z jednej,drugiej góry trzymając na hamulcu aż zaczeło się kopcić.
Offline
Ad1. Klocki można wypalić z oleju. Ja bym rozpoczął od rzeczy prostych tzn. wymyć tarczę zwykłym rozpuszczalnikiem, potem przejechać się hamując. Powinno wystarczyć do samooczyszczenia się.
Ad2. Piszesz chaotycznie. Ostatnie zdanie wygląda mi jak opis całkowicie przekręconego rozpieracza szczęk, czyli uszkodzona przekładka lub wytarte okładziny. Rozpocznij tak jak Tommy29 opisał.
Offline
U mnie też taki stuk był przy hamowaniu tylnym heblem. Przyczyną był niedokręcony pręt który przykręcony jest do osłony bębna i do ramy.
Offline
Pilo napisał:
Ad1. Klocki można wypalić z oleju. Ja bym rozpoczął od rzeczy prostych tzn. wymyć tarczę zwykłym rozpuszczalnikiem, potem przejechać się hamując. Powinno wystarczyć do samooczyszczenia się.
Mógłbyś opisać metodę wypalania klocków. Jestem jej ciekaw tak jak kilku mechaników z którymi rozmawiałem.
Offline
U mnie przy okładzinach nadających się do wymiany właśnie tak się blokował ten rozpieracz szczęk i efekt był taki jak opisał Pilo. Rozpieracz się blokował, podciągnięcie stopą hamulca luzowało rozpieracz. W takim razie konieczna jest wymiana szczęk. Z tego co wiem to nasze szczęki nie mają wymiennych okładzin i trzeba całe szczęki wymienić.
Offline
Oprócz tego że od trzech lat jeżdżę Routerem to od piętnastu lat jeżdżę na rowerze. Przez te lata miałem trzy i z każdym różne historie. Z własnego doświadczenia wiem że jeśli do okładzin hamulca tarczowego lub do tarczy dostał się olej, rozpuszczalnik czy inna podobna substancja to trzeba te części wymienić bo nie będą one już tak działać jak wcześniej.
Offline
cesio22, a co tu pisać. Olej to nie stal, łatwo odparuje i się pali. Odwagi.
Tommy29, jeśli są fizycznie okładziny można jeszcze to uratować tzn. wykonać odpowiednie podkładki ( pod rozpieracz lub po przeciwnej stronie trzpień). W zasadzie jest to regulacja, zapomniana, ale jednak regulacja.
Ostatnio edytowany przez Pilo (08-03-2015 08:10:58)
Offline
Panowie ;(
ROzebrałem tył nic nie zauwazyłem, po zlozeniu lekko dziala ale nie zawsze
A przod ;/ Po tym calym spryskaniu wd40, to odczepilem hamulec, zdjalem klocki, wlozylem nowiutkie, wytarlem tarcze rozpuszcalnikiem i benzyna ekstrakcyjna iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii DUPA tak jakby tloczek mial baaaaaardzo slaba kompresje bo po wcisnieciu hamulca gdy klocki nowe dociskaly domyta tarcze, bylem w stanie przepchac motorek do przodu.
Zaczalem z dziadkiem kombinowac, wymienilismy caly plyn hamulcowy i teraz w raczce jest do tego wszystkiego mniejsza kompresja, przedtem mimo ze byla w raczce, nie hamowal tka jak nalezy
CO robic..
Offline
Klamka hamulca miękka czy czuć opór? Kiedyś w rowerze tak załatwiłem podobnie hamulce to wymieniłem klocki a tarczę położyłem na starej kuchence elektrycznej. Olej wypalił się elegancko a hebel mocny był jak dawniej. Podłączę się do tematu bo u siebie chcąc zahamować tylnym hamulcem lekko to hamulec zgrzyta i bardzo raptownie bierze, bardzo łatwo blokuje mi się koło z tyłu tylko stuk słychać.
Offline
Odpowietrzyłeś dobrze układ hamulcowy,sama wymiana płynu za bardzo nie pomoże,wygrzej tarcze dobrze,nowe klocki mogły zebrać resztki WD40 z tarczy i problem powrócił.Co do tylnego hamulca jeśli niedawno naciągałeś łańcuch to koło zmienia położenie na tylnym cięgnie masz taki znacznik ze strzałką,możesz tam regulować hamulec,zdejmujesz cięgno z wieloklina i ustawiasz tak by pręt cięgna nie był napięty,poprostu ma być luźny.Jeśli to nie pomoże trzeba zajrzeć do szczęk hamulcowych.
Offline