Największe forum na temat Rometa Router WS 50 i podobnych motorowerów. Znajdziesz tutaj pomoc i przydatne poradniki. Nie czekaj, zarejestruj się! Grupa na facebooku SERDECZNIE ZAPRASZAMY DO DOŁĄCZENIA- Kliknij we mnie!!
Witam was serdecznie mam taki problem gdyż dzisiaj przykręcałem kolanko do cylindra i tam z cylindra wystają takie dwa gwinty gdzie wkłada się kołnierzyk i przykręca kolanko dzisiaj jedno z nich mi pękło ( ten gwint ) i troszkę zostało w środku co mam zrobić bo cały tłumik mi sie obraca i nie mam pomyślu jak to zaklinować ..
Offline
No kolego jedyne wyjście rozwiercić,jeśli ułamało się tak że wystaje można spróbować wykręcić jeśli nie to jedynie wiercenie. A kolanko przykręcamy do głowicy hehe nie do cylindra.
Ostatnio edytowany przez kifflee (03-03-2015 16:39:54)
Offline
na motorx są takie nakrętki i gwinty do kupienia, wyciągnąć stary i wkręcić nowy.
PS Je się chyba da wykręcić z silnika, ale nie jestem pewien.
Offline
Na pewno da się to wykręcić z silnika. Są to szpilki wydechu i u mnie w serwisie kosztują coś koło 6 zł za sztukę. Całkiem niedawno miałem niemiłą przygodę z tym że właśnie jedna z tych szpilek mi się ułamał. Szczęściem w nieszczęściu było to że po podjechaniu do mechanika mógł wkręcić śrubkę i złapać tłumik. Ten kawałem co został w głowicy po prostu się wykręcił od drgań
Jeśli nie masz innego wyjścia i musisz wiercić, to może spróbuj małym wiertłem najpierw nawiercić szpilkę a później wykrętakami spróbować wykręcić resztę. Wykrętaki można kupić za kilka zł (coś koło 7-10 zł za komplet).
Offline
Jeśli już wyjmiesz to co tam masz to są dwa rozsądne wyjścia A. Rozwiercić na M8 i zapomnieć o tym B. Kupić mięciutkie śruby z miedzi czy coś aby możne je było potem łatwo rozwiercić bo do tych szpilek trzeba mieć bardzo dobre wiertła
Offline
Ja użyłem normalnych wierteł pierwsze o średnicy 3mm drugie trochę grubsze. Bez problemu resztę wydłubałem. Następnie na nowo nagwintowałem i wkręciłem szpilkę. Do przykręcenia użyłem nakrętek i podkładek sprężynowych. Nakrętki nie te orginalne które są zaślepione ale zwykłe na przelot. Nie dawaj miedzianej może być za miękka.
Offline
Tak tylko powiedzcie mi na jaką długość to mogę wywiercić tak co tego nie przewierce bo wtedy zamiast uratować sytuacje to bardziej to zdup**
Offline
A jaki tam gwint jest tak w ogóle? Ostatnio odkręcił mi się właśnie tłumik od dołu, śrubki poznikały, a hałas robię jak rasowy chopper.
Pewnie muszą to być specjalne śruby, odporne na wysokie temperatury.. ?
Ostatnio edytowany przez Iq9999 (04-03-2015 13:29:33)
Offline
Rozwiercaj mniejszym wiertłem stopniowo i sprawdzaj,co do nakrętek i szpilek wydechu kupisz napewno w sklepie z moto lub skuterami,jak nie to na allegro tego pełno i niedrogo.Śruby nie muszą być specjalne ,zwykłe też sie nie stopią gwint jak dobrze pamiętam to M6.
Ostatnio edytowany przez kifflee (04-03-2015 16:13:27)
Offline
Dodox napisał:
Tak tylko powiedzcie mi na jaką długość to mogę wywiercić tak co tego nie przewierce bo wtedy zamiast uratować sytuacje to bardziej to zdup**
Zaznacz na drugiej całej miejsce gdzie się kończy gwint przy głowicy potem wykręć. Zmierz tą część która była w głowicy albo głębokość otworu i będziesz miał odpowiedz. Jeszcze inaczej szpilka jest stalowa a głowica aluminiowa jak przewiercisz szpilkę i dostaniesz się do głowicy będą wylatywać inne wióry.
Offline