Największe forum na temat Rometa Router WS 50 i podobnych motorowerów. Znajdziesz tutaj pomoc i przydatne poradniki. Nie czekaj, zarejestruj się! Grupa na facebooku SERDECZNIE ZAPRASZAMY DO DOŁĄCZENIA- Kliknij we mnie!!
Witam wszystkich
Mój oryginalny silnik powoli zaczyna szwankować, poza tym przy tej masie motocykla chińskie 50ccm jest według mnie troszkę za słabe No i pomimo wszelkich przeróbek tłumika na wyższych obrotach (7k+) chodzi niewiele lepiej niż kosiarka -.- Niedługo wpadnie mi troszkę kasy więc planuję kupić jakiś silnik 125ccm. Moje wymagania co do niego wyglądają mniej więcej następująco:
- w miarę przyspieszenie, zeby osiągnięcie jakiejś sensownej prędkości zajmowało mniej niż 2km
- v max rozsądny jak na tą pojemność, nie lubię jak mnie wyprzedza Fiat 126p
- wytrzymałość (generalnie nie katuję silnika ale czasem trzeba odkręcić manetkę
- nie chcę żeby rozmiary tego silnika wzbudzały jakieś podejrzenia "niebieskich" (u mnie tylko jeżdżą i szukają komu tu można uprzykrzyć życie)
- trochę mocy żeby dawał sobie radę w terenie (mieszkam na wsi i jak gdzieś jadę to wolę 5km leśnymi skrótami niż 15km asfaltem)
Ktoś coś? Polecacie jakieś konkretne silniki? Ja się zbytnio na tym nie znam i nie chcę kupić szajsu. Chcę taki żeby się szybko nie rozleciał i żebym nie musiał co 500km robić generalnego remontu. Jeżeli macie taką możliwość, to prosiłbym o linki do allegro itp. Z góry dziękuję
PS. Podzielcie się opinią czy lepiej kupic chłodnicę, czy nie warto wydawać pieniędzy?
Edit:// Czy do sprawnego montażu takiego silnika trzeba coś jeszcze dokupić/ przerobić? chodzi mi o to czy oryginalny tłumik bedzie pasować do cylka i nie będzie dławić motoru oraz czy silnik wymaga wzmocnienia oryginalnej ramy albo jej rozginania?
I jeszcze jedno: jak wszyscy wiemy zegary w naszych motorkach żyją własnym życiem więc pytanie: czy zegary z K125 (moim zdaniem wyglądem najbardziej podobne do naszych) lub czegokolwiek innego da się włożyc do routera?
I czy na silniku 125ccm mogę mieć problemy z badaniami technicznymi?
Ostatnio edytowany przez Matiu97 (27-01-2015 14:59:50)
Offline
Jeśli chodzi o potencjalny problem z "niebieskimi" to najlepiej jak już będzie kupić nowy silnik 110 ccm, bądź kupić zestaw do przerobienia 50-tki na 110-tkę. Ja kupiłem nowy silnik BTS 110ccm i nie było problemu z założeniem, wszystko pasowało tylko trzeba było jedną kostkę przerobić. Swojej ramy nie musiałem wzmacniać ani w żaden sposób rozginać. Przejechałem na nim coś ponad 4000 km i nie widzę aby coś niepokojącego się działo. Nie wygląda przesadnie duży więc nie powinien wzbudzić podejrzeń, ale już pewnie zbytnia prędkość jak na motorower będzie problemem. Z badaniami technicznymi to nie wiem jak będzie, ale dużo zależy gdzie będziesz robił i jak tam podchodzą do motoroweru. U mnie przegląd po 3 latach wyglądał tak że motorek zaparkowałem przed ASO, poszedłem zapytać o cenę, a pan obszedł dookoła motorek, popatrzył po czym wziął dowód rejestracyjny i podbił, po czym zapłaciłem 51 zł za pieczątkę. Tyle z tego "sprawdzania" było. Chłodnicę do 125 większość zaleca kupić. Z samych silników to można polecić silniki Lifana oraz możesz kupić silnik yx 140 od MRF-u. Nie wiem czy konieczne są przeróbki ramy przy yx140. Musisz poczekać na innych co się wypowiedzą. Co do licznika to z K125 niestety nie podejdzie, bo i tak będzie trzeba przerabiać kostkę. Kupiłem niedawno zegary od Bartona Volcano i tak samo muszę przerobić jedną kostkę. Jeśli chcesz w tani sposób mieć pewne wskazania prędkości to kup rowerowy licznik bezprzewodowy. Silniki 125 ccm ale te oryginalne a nie tak naprawdę 110-tki podpisane jako 125 mają chyba aluminiową głowicę, dla lepszego odprowadzania ciepła.
- Przyspieszenie będzie w każdym przypadku zmiany na większy silnik lepsze niż na oryginalnym,
- Prędkością raczej nie zwojujesz dużo ze względu na bezpieczeństwo. Router nie jest motorem przeznaczonym do osiągania dużych prędkości. Więcej niż 100 km/h to już niebezpieczne ze względu na niską masę samego motoru i wrażliwość na podmuchy boczne wiatru.
- Lifany, stompy, silniki od MRF-u raczej są wytrzymałe co potwierdzi Ci każdy użytkownik. Co do chińskich wynalazków to kwestia szczęścia na to jaki się trafi. Mnie się udało i sprawdza się także w dłuższych trasach (w terenie nie jeżdżę, musiałbym kupić bardziej uterenowione opony),
- wielkościowo najbardziej zbliżone do oryginalnego silnika są 110-tki,
- jeśli zmienisz przełożenie i dasz bardziej terenowe opony to w terenie też dasz radę nawet na silniku 72 bądź 110.
Offline
Każdy chinl 139fmb ma aluminiową głowicę 125 ma aluminiowy cylinder ale wbitą tuleję.
Ogólnie 125 Lifana z MRF silniki mocne niezawodne i dobrze wykonane. 110 jest zbliżone do 50 a 125 może się nieco rzucić w oczy z drugiej strony zetka 50 ma gabarytowa taką samą górę silnika, ja nie miałem żadnego problemu z przeglądem który wyglądał tak jak powinien ( hamulce na rolkach, światła, klakson opony itp. ) Osobiście nie polecam 110 ponieważ w tym roku ich jakość masakryczne spadła jakieś 2 lata temu kupił bym 110 ale teraz już nie bo to jest loteria. Ja mam chłodnicę przy swoim ale tak o gdybym miał kupować to raczej bym się nie pokusił reszta informacji jest tutaj http://www.routerws50.pun.pl/viewtopic.php?id=4181
Offline
Znalazłem taką 125 http://allegro.pl/silnik-nie-110-cc-a-1 … 48925.html ale nie wiem przy jakim mógłbyś się ścigać z fiatem 126p on może wyciągać nawet 140km/h
Offline
To 110 jest przecież widać prawdziwe 125 to jest to http://allegro.pl/silnik-cross-125-os-o … 35754.html
Offline
Kaszlakiem 140 to chyba z przepaści albo na lawecie Chyba, że jakiś modzony bo seria i to igła wyciąga 115 licznikowe. Poza tym routerem jest mniej strach jechać nawet te 90 niż kaszlem.
Offline
co to tego czym większy strach lecieć 90 km/h to bym polemizował. Patrząc choćby na sam ciężar Routera i maluszka no i jakby nie patrzeć Maluch to jednak puszka, a że strefa zdniotu kończy się na silniku to już inna sprawa. Motocyklistę na Routerze nie chroni nic poza ubraniem i kaskiem więc nie porównujmy samochodu i motocykla. Jeśli ktoś chce z Routera zrobić nie wiadomo jaki "przecinak" to radzę najpierw powzmacniać ramę, koła, hamulce, dać o niebo lepsze opony niż te co są fabrycznie, oraz pooglądać kilka filmików jak kończy się "kozaczenie" na motorowerze lub motocyklu. Mało to się słyszy ile było wypadków z udziałem skuterów? Może zamiast ładować niebotyczne kwoty w Routera lepiej zrobić prawo jazdy i kupić markowy motocykl?
Offline
Chodziło mi o zachowanie na drodze, zakręty. Przy 90 to kaszlak chodzi po całej drodze jak żyd po pustym sklepie. Router to prawie to samo co K125 tylko z włożonym mniejszym silnikiem więc jak K125 idzie jechać te 90 bez duszy na ramieniu to i routerem też. Ogarem 205 to jest dopiero strach jechać 90 a jechałem takim tyle bo włożony był silnik od Mińska 125.
Offline
Router WS 50 jakiego mamy nie jest z założenia przygotowany do silnika takiego jak ma Romet K125 czy też Romet Zetka 50 czy Zetka 125. Zetka 50 i 125 mają ramę taką samą. Ale przy Routerze już nie jest to chyba taka sama rama jak przy Romecie K czy Z. A co do zakrętów i prowadzenia na drodze to życzę powodzenia w jeździ non stop 90 km/h na Routerze przy wiejącym wietrze i jeszcze nie daj Boże coś się nagle na drodze stanie.
Offline
Dzięki wielkie za przybliżenie sprawy Orientujecie się może jaki jest koszt całkowity przeróbki na 125?
Edit:
Jeszcze chciałbym się spytać o ten silnik yx 140, czy macie z nim jakieś miłe/ niemiłe doświadczenia? popatrzyłem na innych forach i każdy pisze coś innego. Mógłby się wypowiedzieć posiadacz takiego silnika?
Używaj opcji ''edytuj'' , nie pisz postów jednego pod drugim
//Rafal
Offline
ReallY napisał:
To 110 jest przecież widać prawdziwe 125 to jest to http://allegro.pl/silnik-cross-125-os-o … 35754.html
Ten link do silnika co podałem to jest silnik z tego moto tu link http://otomoto.pl/romet-z-125-cc-M4090613.html
Offline
To nic, sama budowa silnika wskazuje jaka tam jest pojemność i tam zapewne będzie 110. Bo jeszcze nigdy nie widziałem 125 z rozrusznikiem ładowaniem 6 cewek i żeliwnym cylindrem.
Całkowity koszt przeróbki 120
Silnik 770
Gaźnik 130
Olej 30
Napęd 100
Regulator napięcia 20-30zł
Do 140 trzeba doliczyć iskrownik ok 30zł i chłodnicę oleju.
Ostatnio edytowany przez ReallY (29-01-2015 18:24:02)
Offline
Wysłałem zapytanie do sprzedawcy jak raczy mi odpisać to się dowiemy. Jednak z opisu aukcji wynika że to wyrób fabryczny a nie opcja tuningowa.
Sprzedawca odpisał najwidoczniej coś kręci. W pierwszym mailu napisał że tak orginał 125 a zaraz w następnym że na dzień dzisiejszy przeprasza że tylko 50. Wydaje mi się że w aukcji opis jest nie prawdziwy że faktycznie to sami przerabiają ale w papierach zostaje 50. Wystraszył się może mego maila że będę chciał jako ewentualny kupujący żeby w papierach było że to 125 tak jak jest w opisie aukcji. Co nie zmienia faktu że według nie których wszystkie silniki powyżej 110 powinny mieć cylinder aluminiowy bo jak nie to i tak to jest 110.
Ostatnio edytowany przez cesio22 (30-01-2015 09:35:10)
Offline