Największe forum na temat Rometa Router WS 50 i podobnych motorowerów. Znajdziesz tutaj pomoc i przydatne poradniki. Nie czekaj, zarejestruj się! Grupa na facebooku SERDECZNIE ZAPRASZAMY DO DOŁĄCZENIA- Kliknij we mnie!!
Ale niestety kosztem prędkości maksymalnej. Ja na Twoim miejscu takie zębatki bym zostawił.
Zobacz sobie stosunek jaki teraz masz przy zębatkach. Ja tak robiłem dobierając przełożenia jak miałem jeszcze 50-tkę bo musiałem kupić nowy zestaw. Aby w miarę dobrze jeździć wybrałem wtedy 14/41 (tylna zębatka z tego względu taka bo miałem w zamiarze zmieniać cały silnik na większy). Najlepiej mi się jeździło przy zębatkach 13/45 (po podzieleniu tego masz około 0,29), przy Twoich obecnych 14/52 stosunek wychodzi w okolicach 0,27 więc jest prawie tak samo jak ja miałem, z tym że u Ciebie będzie się odrobinę lepiej zbierał. Sądzę, że jest to dobry kompromis między prędkościa maksymalną a przyspieszeniem. Zmieniając zdawczą na 12 zębów będziesz miał stosunek zebatek równy w przybliżeniu 0,23. Zdawcze zębatki są stosunkowo tanie więc możesz sobie dobrać już pod siebie jak Ci będzie najwygodniej. Dodam od siebie że lepiej by było zostawić takie jak masz niż założyć na przód 12 zębów i później piłować silnik na wysokich obrotach żeby w miarę szybko jechać. Wybór należy do Ciebie.
Offline
Dlatego radzę koledze wstawić 13z bo napisał wyraźnie że silnik się dusi na 4 biegu co pokazuje jednoznacznie że przełożenia są za ciężkie. Dzięki tej zębatce 13z będzie miał więcej siły żeby się rozpędzić i może nawet na v-maxie dzięki temu zyska. Zostaje również opcja zestawu 72
Offline
Montii, jak pisałem swój post to nie widziałem, że napisałeś wcześniej ode mnie. Pisałem również że ceny zębatek zdawczych są stosunkowo niskie i można np kupić tą 13 z, pojeździć trochę i wtedy stwierdzić czy lepiej zostawić tą co jest czyli 14 z czy np założyć 12 z. Ja wolalem mieć trochę cięższe przełożenia aby tak nie piłować silnika na wysokich obrotach, podjeżdżając pod górkę zawsze można zredukować, wszak po to jest skrzynia biegów i 4 biegi do wykorzystania.
Zawsze dobór przełożenia jest sprawą indywidualną, własny sposób jazdy i to co ważniejsze samemu się wybiera czy przyspieszenie czy prędkość maksymalna.
Offline
Tommy29 napisał:
Zawsze dobór przełożenia jest sprawą indywidualną
Święta racja
Przede wszystkim jest jedna rzecz pomijana przez większość , a mianowicie masa samego jeźdżca
Prosty przykład : ja ważąc 70 kg będę miał zupełnie inne osiągi na zestawie 50ccm niż mój kolega który waży 90kg i ma taki sam silnik i przełożenia jak ja
Przełożenia dobieramy indywidualnie , i w kazdym Routerze nawet z takim samym przełożełozeniem różnice będą ogromne gdyż znaczenie ma przede wszyskim masa osoby na nim siedzącej , o poprawnych u stawieniach nie wspominając
Stąd są różnice że jeden jedzie 60 a drugi 80 , i tutaj nie ma żadnej tabelki która uogulnia wszyskie routery z takimi samymi przełozeniami w jednej szufladzie
Bo wpływ na osiągi przy pojemności 50ccm mają w znacznej mierze czynniki również takie jak masa kierowcy na ciśnieniu w w oponach kończąc
Offline
No i tutaj właśnie jest cała prawda. Przy mocy jaką generuje silnik 50 ccm niestety Bóg wie czego nie zwojujemy i praktycznie wszystkie czynniki zewnętrzne mają wpływ na osiąganą prędkość i przyspieszenie. Jako mały przykład z autopsji podam również wpływ wiatru: jechałem z niewielkiej górki, lekko pochylona prosta droga, silnik 50 ccm, zębatki 13/45, moja waga około 90 kg, zawiał wiatr od czoła i niestety na 3 biegu nawet nie dało rady ujechać, bo prędkość spadała do 40 km/h. Redukcja na dwójkę, trochę pociągnięcie obrotów, zmiana ponownie na 3 i znowu to samo. a wszystko przez dodatkowe utrudnienie jakim był dość mocny powiew wiatru.
Offline
2013 rocznik? jak tak to wiem co mu jest
głowica - dolot 16mm - do rozpiłowania wiertarką na jakieś 20mm
króciec ssący - 16mm - do wymiany na jakieś 20-22mm
gaźnik - pz16 gdy zrobisz to co napisałem wyżej się okaże czy warto go zmieniać na pz19
Offline
Zmieniłem zębatkę na 12z i prędkość taka sama a moc o wiele lepsza dzięki za pomoc. Czy po wymianie zębatki trzeba coś wyregulować np (gaźnik,sprzęgło itp.) Dla każdego kto pomógł dam punkty
Offline
Poza naciągiem łańcucha , regulować nie musisz już więcej nic
No chyba że router już przed samą zmianą przełozeń wymagał regulacji , ale to już nie zależny od zmiany przełożeń temat
Poza tym teraz będziesz mógł doświadczyć obrotów wyższych w czasie jazdy niż na wcześniejszym przełożeniu , co przekłada się bezpośrednio na , nie stety wibracje
Offline